عوامل توزیع کیک های مشکوک شناسایی شدند

به گزارش مسافرت رو، مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف سیستان و بلوچستان از شناسایی عوامل توزیع کیک های حاوی قرص و جمع آوری این کیک ها از سطح مغازه ها و بازار اطلاع داد.

عوامل توزیع کیک های مشکوک شناسایی شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، هادی بهلولی اضافه نمود: یک سری قرص در مناطق نیک شهر و چابهار در کیک های خاصی کشف شده که در گشت مشترک از سوی وزارت بهداشت، جمع آوری شده و در حال حاضر در آزمایشگاه های این وزارتخانه در دست آنالیز است.

وی با بیان این که در حال حاضر این موضوع در دست پیگیری است و نتیجه نهایی بعد از معین شدن نتایج آزمایشات در آینده اعلام می گردد، گفت: نمونه هایی که مشکوک به جاسازی قرص بوده از بازار جمع آوری شده و برای تشخیص محتوا به آزمایشگاه فرستاده شده است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف سیستان و بلوچستان همچنین گفت که منبع و عوامل توزیع کیک های مشکوک معین شده و در صورتی که نتایج آزمایش نشان دهنده مورد خاصی باشد، با عوامل آن برخورد می گردد.

بهلولی درباره دستگیر شدن عوامل توزیع این کیک ها اظهار بی اطلاعی کرد و توضیح داد: در حال حاضر منتظر هستیم معین گردد چیزی که در کیک ها بوده واقعا قرص بوده یا مواد خوراکی و باید تا زمان معین شدن جواب منتظر بمانیم.

در روزهای گذشته عکس و فیلم هایی مبنی بر وجود قرص در کیک های بسته بندی منتشر شد که در پی آن صبح امروز کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، با تاکید بر این که این قرص ها پس از فراوری و در مرحله عرضه داخل کیک ها گذاشته شده، موارد مطرح شده جاسازی قرص در کیک ها را مربوط به بیش از 10 شرکت فراوری کیک بیان کرد و گفت که قاعدتا این که یک جسم خارجی در خط فراوری بیش از 10 شرکت فراوری کیک خوراکی طی دو هفته و به صورت همزمان جاسازی گردد، آن هم به شکلی که این اتفاق متوجه یک یا دو استان باشد، قطعا مشکوک است و باید از مراجع انتظامی پیگیری گردد. نکته قابل توجه اما آن است که فراوری کیک نیز در همان استان ها صورت نگرفته و از خارج از این استان ها به آن جا وارد می گردد.

در این رابطه رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران نیز با تاکید بر این که جاسازی قرص از نظر فنی نمی تواند در خط فراوری رخ داده باشد، از پلمب شدن چند انبار نگهدارنده کیک های آلوده به قرص اطلاع داد و گفت که اگر از این انبارها کیکی توزیع شده باشد از بازار جمع آوری شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 744

به "عوامل توزیع کیک های مشکوک شناسایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل توزیع کیک های مشکوک شناسایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید