عمران خان: با فشار آمریکا روابط مان با چین را قطع نمی کنیم

به گزارش مسافرت رو، نخست وزیر پاکستان با اشاره به اینکه برای کاهش یا قطع ارتباط با چین تحت فشار قرار گرفته است، گفت: هیچ چیز نمی تواند روابط پکن و اسلام آباد را تغییر دهد.

عمران خان: با فشار آمریکا روابط مان با چین را قطع نمی کنیم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران؛ عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت: غیرمنصفانه است که آمریکا و دیگر قدرت های غربی انتظار داشته باشند کشور هایی مانند پاکستان با هر کسی طرف شوند.

به گفته وی، هیچ چیز نمی تواند روابط پاکستان و چین را تغییر دهد. این غیرمنصفانه است که قدرت های غربی از جمله ایالات متحده برای کاهش روابط خود با چین فشار وارد نمایند.

نخست وزیر پاکستان یادآور شد: روابط محبت آمیز پاکستان و چین بیش از 70 سال قدمت دارد و این روابط دیرینه را هیچ چیز تغییر نمی دهد.

خان توضیح داد: هر اتفاقی بیفتد، مهم نیست؛ هر فشاری به ما وارد گردد رابطه پاکستان و چین قابل تغییر نیست.

به گفته وی، یک جنگ عجیب و غریب در منطقه در جریان بوده که برای همه شناخته شده است. ایالات متحده یک اتحاد منطقه ای به نام کواد تشکیل داده که شامل هند و چند کشور دیگر است. من معتقدم این غیرمنصفانه است که آمریکا و سایر قدرت های غربی انتظار داشته باشند کشور هایی مانند پاکستان با هر کسی طرف شوند. چرا باید با هر کسی طرف باشیم ما می خواهیم با همه کشور ها روابط خوبی داشته باشیم.

نخست وزیر پاکستان توضیح داد: چین در خصوص آمریکا محتاط است و نوع نگاه ایالات متحده و چین به یکدیگر نگران نماینده است.

عمران خان توضیح داد: اگر پاکستان برای تغییر یا کاهش روابط خود با چین تحت فشار هم قرار گیرد، این اتفاق نمی افتد.

به گفته وی، روابط پاکستان و چین بسیار عمیق است و این روابط نه تنها بین دولت ها بلکه بین مردم هر دو کشور است. چین همواره در کنار پاکستان ایستاده حتی زمانی که ما با مسائل سیاسی یا بین المللی یا درگیری با همسایه خود روبرو بودیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1777

به "عمران خان: با فشار آمریکا روابط مان با چین را قطع نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان: با فشار آمریکا روابط مان با چین را قطع نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید