عمان آماده همکاری تجاری و مالی با لرستان است

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: مدیر کل امور مالی ایران و عمان در بندر عباس گفت:لرستان دارای ظرفیت های بسیاری است که این ظرفیت ها باید به گروه های تجاری معرفی گردد و عمان برای سرمایه گذاری در این ظرفیت ها آماده همکاری تجاری و مالی با ایران است.

عمان آماده همکاری تجاری و مالی با لرستان است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از خرم آباد، اسحاق خلفان البوسعیدی امروز در نشست آنالیز راهکارهای گسترش همکاری های مالی عمان با استان لرستان در اتاق بازرگانی خرم آباد، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در دو کشور ایران و عمان میزان تبادلات مالی دو کشور بسیار ضعیف بوده و امیدواریم دوطرف در این زمینه کوشش خود را افزایش دهند.

وی اضافه کرد: دفتر تجاری عمان در بندرعباس برای گسترش همکاری های دوطرفه 10 سال پیش افتتاح شد که ریاست آن 3 سال است که بر عهده من است که در این مدت سعی نموده ایم روابط دو کشور را بهبود ببخشیم و هیئت های تجاری ایران را به کشورمان دعوت و در مقابل نیز هیئت های تجاری عمان را برای سرمایه گذاری در ایران تشویق کنیم.

عمان آماده همکاری مالی و تجاری با لرستان است

مدیر کل امور مالی ایران و عمان در بندرعباس توضیح داد: بعضی از هیئت های تجاری ایران به عمان آمده اند و از نزدیک با ظرفیت های مالی و سرمایه گذاری در کشور ما آشنا شده اند، در مقابل نیز عمان نیز باید هیئت های تجاری و مالی خود را به استان های مختلف ایران بفرستد و با بازدیدهای میدانی این هیئت ها از ظرفیت های ایران بیش از پیش با کشور شما آشنایی پیدا نمایند و جلسه امروز ما نیز به همین دلیل است.

البوسعیدی اعلام کرد: بسیار شاد می شوم که هیئت های تجاری بیشتری از ایران به عمان سفر نمایند و در سفر خود به صورت میدانی از زیرساخت های کشور ما دیدن نمایند، زیرا معتقدم فقط برگزاری جلسات کارساز نیست و باید از نزدیک ظرفیت ها را لمس کرد که در این صورت عمان آماده همکاری مالی و تجاری با لرستان است.

وی با ارائه گزارشی از توانایی ها و ظرفیت های موجود در عمان برای سرمایه گذاری، با اشاره به زیر ساخت های فراوان موجود در عمان اظهار کرد: عمان دارای زیرساخت های زیادی برای سرمایه گذاری خارجی است از جمله می توان به تفاهم نامه های متعدد با کشورهای مختلف در خصوص تجارت آزاد، تسهیلات و امتیازهای فراوان برای شرکت های بخش خصوصی، جمعیت جوان و سطح بالای آموزشی اشاره نمود.

مدیر کل امور مالی ایران و عمان در بندرعباس اضافه کرد: در عمان دو بندر مهم تجاری وجود دارد که سهم عظیمی در تجارت و اقتصاد این کشور را ایفا می نمایند، بندر صحار(زهار) و بندر دوقوم، البته عمان دارای بنادر مهم دیگری نیز هست ولی این دو بندر دارای اهمیت بسیار زیادی برای کشور ما به حساب می آیند.

عمان 4 میلیون نفر جمعیت دارد

البوسعیدی گفت: یکی دیگر از بنادری که از اهمیت بالایی برخوردار است بندر سلطان قابوس یکی از قدیمی ترین بنادر عمان است که در نزدیکی مسقط واقع شده است و آن را به یک بندر توریستی - تفریحی تبدیل نموده ایم.

مدیر کل امور مالی ایران و عمان در بندرعباس اظهار کرد: کشور ما در حوزه های فراوری آهن، آلومینیوم، مس، فولاد و پتروشیمی به خوبی سرمایه گذاری نموده است ولی در بخش کشاورزی فقط 2 درصد سرمایه گذاری نموده ایم زیرا که جمعیت عمان حدود 4 میلیون نفر بوده و احتیاج چندانی به افزایش سرمایه گذاری دراین بخش احساس نمی گردد و با این که ارقامی مثل انار، زردآلو و هلو نیز فراوری می نماید سالانه از ایران میوه خریداری می نماید.

راه اندازی پرواز هوایی بندرعباس به خرم آباد سبب تبادل توریسم می گردد

وی اضافه کرد: در سفر به لرستان به در خواست خودم با اتومبیل به خرم آباد آمدیم تا در جهت آمدن به اینجا از نزدیک با ظرفیت های این استان آشنا شوم ولی به محض ورودم متوجه شدم مردم لرستان آگاهی چندانی از عمان ندارند و این نشان دهنده تبلیغات ضعیف دو طرف است.

البوسعیدی اظهار کرد: دیروز به همراه بعضی از مسئولان لرستان به دیدن آبشار بیشه رفتیم و من از طبیعت بسیار زیبای جهت دسترسی به این آبشار خیلی لذت بردم و این در حالی است که مردم کشور من یا به خاطر مسائل پزشکی به ایران سفر می نمایند یا برای سیاحت به شهرهای معروفی مثل تهران و شیراز می روند و از لرستان و جاذبه هایش بی خبرند، اگر با مساعدت مسئولان خط هوایی مستقیم از بندرعباس به خرم آباد دایر گردد، به طور حتم تبادل توریسم بین دو منطقه عمان و لرستان افزایش می یابد.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 325

به "عمان آماده همکاری تجاری و مالی با لرستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان آماده همکاری تجاری و مالی با لرستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید