علائم بیماری سه گانه کنونی را بشناسید

به گزارش مسافرت رو، ویروس سین سیشیال تنفسی مدت هاست که وجود دارد و در واقع هر ساله باعث حدود 14هزار مرگ در سالمندان می گردد و بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، برآورد های اولیه برای فصل 2021 تا 2022 شامل 5000 مرگ مرتبط با آنفلوآنزا بود. این اندازه کاهش قابل توجهی نسبت به سال های گذشته، قبل از کووید (2019 تا2020 به اندازه 25هزار مرگ) را ثبت نموده است.

علائم بیماری سه گانه کنونی را بشناسید

با افزایش موارد عفونت در هر سه بیماری تنفسی، محافظت از خود مهمتر از همواره است، اما اگر احساس بیماری می کنید، چگونه می توانید دریابید که به کدام ویروس مبتلا شده اید تا بتوانید در پی درمان مناسب باشید؟ خوشبختانه، علائم در بین این سه بیماری تنفسی به میزان کافی فرق دارد تا شما آن را شناسایی کنید.

یک نکته مهم که باید به خاطر داشته باشید این است که امکان ابتلا به بیش از یک ویروس به طور همزمان وجود دارد و عفونت های همزمان در بچه ها رایج است. اگر ترکیبی از علائم را می بینید و نمی توانید بیماری را تشخیص دهید، مراجعه به پزشک ایده خوبی است.

یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص آنچه شما یا فرزندتان به آن مبتلا شدید این است که به علائم بسیار خاص توجه کنید. به عنوان مثال، طبق گفته آموزشگاه اطفال آمریکا، کووید-19 تنها یکی از سه عفونتی است که باعث از دست دادن ناگهانی بویایی و چشایی می گردد.

کارشناسان بیمارستان متدیست نیویورک-پرسبیتریان بروکلین اظهار کردند: همه کسانی که به کووید مبتلا می شوند این مورد را تجربه نمی نمایند، اما در واقع حدود 40 درصد از بیماران حس بویایی و تا 55 درصد حس چشایی خود را از دست می دهند. با این حال، از دست دادن این حواس احتمالا ابتلا به کووید را تأیید می نماید.

ویروس سین سیشیال تنفسی دارای یک علامت منحصر به فرد است و طبق گفته کلینیک کلیولند ایالات متحده، این تنها یکی از سه عفونتی است که باعث خس خس سینه می گردد. از سوی دیگر، آنفلوآنزا یکی از سه عفونت با احتمال بیشتری است که باعث تب بسیار بالا (تا 104 درجه فارنهایت) می گردد.

بعضی از علائم جدی در دو مورد از عفونت ها مشترک هستند به عنوان مثال، هم کووید و هم آنفلوآنزا باعث سردرد های بسیار بد، گلودرد و از دست دادن اشتها می شوند، اما ویروس سین سیشیال تنفسی معمولا این علائم را ندارد و در حالی که شناخته شده است که کووید باعث استفراغ یا اسهال می گردد، اما ویروس سین سیشیال تنفسی و آنفلوآنزا کمتر این علامت را نشان می دهند.

هر سه بیماری تنفسی علائم مشترکی دارند، از جمله خستگی و تنگی نفس بنابراین تشخیص آن ها بر این اساس سخت است.

منبع: فرارو
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2258

به "علائم بیماری سه گانه کنونی را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم بیماری سه گانه کنونی را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید