طالبان: هرگز با تمدید حضور نیروهای خارجی موافقت نمی کنیم

به گزارش مسافرت رو، سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد که این گروه هرگز با تمدید مهلت خروج نیروهای خارجی موافقت نمی کند و درصورت نقض توافق قطر، حمله علیه نیروهای خارجی از سر گرفته می گردد.

طالبان: هرگز با تمدید حضور نیروهای خارجی موافقت نمی کنیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان درباره احتمال ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان فراتر از مهلت معین شده برای خروج گفت: ما هرگز با تمدید حضور نیروها موافقت نخواهیم کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مجاهد به خبرگزاری آلمان گفت: ناتو، آمریکا و همه طرف ها به این نتیجه رسیده اند که اگر می خواهند بر بحران کنونی فایق آیند، تنها راهکار خوب اجرای توافقنامه امضا شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در پاسخ به اینکه واکنش طالبان به نقض توافقنامه چه خواهد بود، نیز اظهارداشت: اگر خدایی ننموده توافقنامه نقض گردد، مطمئناً مردم افغانستان از خودشان دفاع خواهند کرد، همانطور که در 20 سال گذشته اینکار را نموده اند.

سخنگوی طالبان همچنین توضیح داد: اگر جهت دیپلماتیک بسته باشد گزینه ای جز جنگ نخواهد بود.

براساس توافقنامه قطر، واشنگتن متعهد شد که همه نیروهای خارجی مشروط به پایبندی طالبان به یک سری تعهدات امنیتی باید خاک افغانستان را تا خاتمه ماه آوریل (11 اردیبهشت) ترک کند.

با این حال دولت بایدن و دیگر کشورهای عضو ناتو تاکید دارند که طالبان به تعهداتش در توافقنامه پایبند نبوده و شرایط خروج نیروها از افغانستان را فراهم ننموده است.

اخیراً نیز جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که جو بایدن در مشورت با کشورهای عضو ناتو و فرماندهان نظامی آمریکا، همچنان در حال آنالیز توافقنامه قطر است و در روزها و یا هفته های آینده تصمیم خویش را درباره افغانستان اتخاذ خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1570

به "طالبان: هرگز با تمدید حضور نیروهای خارجی موافقت نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: هرگز با تمدید حضور نیروهای خارجی موافقت نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید