تور مصر: شگفت انگیزترین معابد در سفر مصر باستان

به گزارش مسافرت رو، اولین معابد مصر باستان در اواسط هزاره چهارم قبل از میلاد مسیح ساخته شدند. معابد مصر باستان از جمله جاذبه های گردشگری است که در سفر به این کشور حتما باید دید. امروز در مجله گردشگری خبرنگاران چند نمونه از شگفت انگیزترین معابد مصر باستان را به شما معرفی خواهیم کرد.

تور مصر: شگفت انگیزترین معابد در سفر مصر باستان

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مصر هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مصر از قاهره، اهرام ثلاثه و ابوالهول دیدن کنید.

معابد مصر باستان - معبد مدینت هابو

مدینت هابو نام عربی مجموعه ای از معابدی بزرگ که تقریبا به میزان کارناک هستند و در کرانه غربی اقصر واقع شده اند، است. حتشپسوت و توتموسیس سوم فرعون هایی بودند که معبدی کوچک را به عنوان پیشکشی برای آمون بنا کردند. رامسس سوم معبد خود را در کنار معبد این دو ساخت که بزرگ ترین بنای مدینت هابو است. رامسس سوم سپس هر دو ساختار را در داخل یک دیوار بزرگ آجری قرار داد که شامل انبار، کارگاه و اقامتگاه بود.

معابد مصر باستان - معبد کوم امبو

معبد کوم امبو در یک دره بلند مشرف به رود نیل بنا شده است. این معبد یک معبد دوگانه غیرمعمول است که در سلسله بطلمیوسی ساخته شد. این معبد به دست بطلمیوس ششم در اوایل قرن دوم پیش از میلاد مسیح ساخته شد. معبد کوم امبو در واقع دو معبد است و همه چیز در محور اصلی تکرار می گردد. این معبد دارای دو ورودی، دو بارگاه، دو ردیف ستون، دو سالن و دو صندلی مقدس است. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

معابد مصر باستان - مجسمه های ممنون

مجسمه های ممنون در سال 1350 پیش از میلاد مسیح ساخته شده اند و نماد آمنهوتپ سوم هستند. ویژگی اصلی این مجسمه ها نگهبانی از ورودی مقبره آمنهوتپ است. آمنهوتپ پیش و پس از مرگش به عنوان فردی مقدس به شمار می رفت. این معبد زمانی از بزرگ ترین معابد مصر باستان بود اما امروزه تنها این دو مجسمه از آن ها به جای مانده است. این دو مجسمه نیز بسیار آسیب دیده اند به گونه ای که غیر قابل شناسایی هستند.

معابد مصر باستان - معبد فیله

جزیره فیله مرکز قوم الهه ایزیس بود. اولین معبد این جزیره به وسیله فرعون های سلسله سی ام ساخته شد. ساخت این معابد بیش از 3 قرن طول کشید و به دوره بطلمیوس و حاکمان رومی رسید. امپراطور روم به نام تراژان در سال 100 پس از میلاد مسیح معبد تراژان را بنا کرد. گفته می گردد این بنا ورودی رودخانه به معبد بزرگ ایزیس است. در دهه 1960 این معبد و دیگر بناهای این جزیره به وسیله یونسکو به جزیره ای دیگر به نام آگیلکیا منتقل شدند تا به علت بالا آمدن رود نیل فرسایش پیدا نکنند. جزیره فیله اکنون در دریاچه ناصر دفن شده است.

معابد مصر باستان - معبد ادفو

معبد ادفو به یکی از خدایان به نام هورس تقدیم شده است. این معبد دومین معبد بزرگ مصر بعد از کارناک است و یکی از معابدی است که به خوبی محافظت شده است. ساخت این معبد در سال 237 پیش از میلاد مسیح در دوره بطلمیوس سوم شروع شد و دو قرن بعد در سال 57 پیش از میلاد مسیح به وسیله بطلمیوس دوازدهم به سرانجام رسید. بطلمیوس دوازدهم پدر کلئوپاترای معروف است. این معبد شامل المان های سنتی معابد مصری به همراه المان های یونانی است.

معابد مصر باستان - معبد ستی اول

معبد ستی اول آرامگاه فرعونی به نام ستی است که در کرانه غربی رود نیل در آبیدوس واقع شده است. ساخت این معبد باستانی در اواخر دوره ستی شروع و به وسیله پسرش رامسس پس از مرگش در سال 1279 پیش از میلاد مسیح به سرانجام رسید.

معابد مصر باستان - معبد حتشپسوت

آرامگاه حتشپسوت که در سال های 1479 تا 1458 پیش از میلاد مسیح در مصر حکومت می کرد در کرانه غربی رود نیل واقع شده است. ساختار پر از ستون این معبد به وسیله معمار سلطنتی این فرعون طراحی و اجرا شد. این معبد دارای 3 تراس است که هر کدام 30 متر ارتفاع دارد. زمانی این تراس ها به وسیله باغ های زیبا احاطه شده بود.

معابد مصر باستان - معبد ابو سیمبل

معبدهای دوقلوی ابوسیمبل در دوره رامسس بزرگ در قرن سیزدهم پیش از میلاد مسیح در دل یک کوه ساخته شدند. این معبد نماد رامسس و ملکه اش نفرتاری است. در دهه 1960 این معبد به طور کامل جابجا شد تا با ساخته شدن دریاچه ناصر فرسایش پیدا نکند. ابو سیمبل یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری مصر است.

معابد مصر باستان -معبد کارناک

معبد کارناک اگرچه آسیب های زیادی دیده است اما کم تر جاذبه ای در مصر به پای این معبد می رسد. این معبد بزرگ ترین مکان مذهبی باستانی در جهان است. معبد کارناک دارای 3 معبد اصلی، معابدی کوچک تر و چندین معبد خارجی است. یکی از معروف ترین بناهای کارناک سالن پر از ستون این معبد است که 5000 متر مکعب مساحت دارد و ستون های آن در 16 ردیف 134 تایی قرار گرفته اند. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1945

به "تور مصر: شگفت انگیزترین معابد در سفر مصر باستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مصر: شگفت انگیزترین معابد در سفر مصر باستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید