شرکت سازنده اپلیکیشن تیک تاک وارد کسب وکار جست وجو در چین می گردد؛ تهدیدی جدی برای بایدو پس از سال ها

به گزارش مسافرت رو، از هنگامی که شرکت گوگل در سال 2010 بازار چین را ترک کرد؛ بازار جست وجوی وب در اختیار شرکت محلی بایدو بوده است. یک تجارت پرسود با حمایت غول های بزرگ وب چین که باعث شد این شرکت رشد سریعی داشته باشد. اکنون، به نظر می رسد پس از سال ها این بازار رقیب تازه ای خواهد داشت.

شرکت سازنده اپلیکیشن تیک تاک وارد کسب وکار جست وجو در چین می گردد؛ تهدیدی جدی برای بایدو پس از سال ها

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

شرکت ByteDance که یک استارتاپ پکنی و سازنده اپلیکیشن شبکه اجتماعی ویدیویی تیک تاک است؛ می خواهد وارد کسب وکار جست وجو گردد. درآمد از تبلیغات سودای جدید مدیر بایت دنس است.

بایت دنس که به استخدام برترین استعدادهای شرکت های فناوری دنیا شهرت دارد و کارمندانی از بینگ، مایکروسافت، گوگل و بایدو را در تیم خود جمع نموده است؛ می خواهد وارد بازار پردرآمدترین کسب وکار آنلاین گردد تا به جاه طلبی های خود ادامه دهد.

ان ها می خواهند یک موتور جست وجوی محلی از صفر تا صد بسازند. موتور جست وجوگر عمومی که تجربه کاربری ایده آل تری به کاربران بدهد.

البته، احتمالا شرکت بایت دنس نمی خواهد یک موتور جست وجوی مستقلی بسازد؛ شبیه به چیزی که از گوگل و بایدو سراغ داریم چون اصولا مردم چین زیاد اهل جست وجو در وب نیستند.

ادامه جاه طلبی های آقای ژانگ

موتور جست وجوی بایت دنس با سرویس ها و اپلیکیشن های محلی از جمله سرویس خبر Jinri Toutiao ادغام می گردد تا مردم بتوانند سریع تر اخبار دلخواه خود را جست وجو نمایند.

همین طور، این موتور جست وجو با نرم افزار Douyin که نسخه محلی تیک تاک است؛ ادغام خواهد شد. در حال حاضر، Douyin محبوب ترین سرویس استریم ویدیو در کشور چین است.

ژانگ ییمینگ، بنیان گذار شرکت ByteDance می خواهد پس از محبوب کردن Toutiao در چین و دنیای کردن TikTok که کاربرانی از پکن تا بوستون دارد؛ سرویس دیگری را راه اندازی و به موفقیت برساند.

این استارتاپ 7 ساله ارزشی معادل 75 میلیارد دلار دارد که در میان استارتاپ های به این سن پیش تاز است. حالا، با راه اندازی سرویس جست وجوی هوشمند روی تلفن های همراه برای اخبار، ویدیو و سایر محتواها، ارزش این شرکت بیشتر هم خواهد شد.

با انتشار خبر ساخت موتور جست وجو توسط شرکت بایت دنس، سهام شرکت بایدو فورا 2.2 درصد در بازار بورس ایالات متحده افت نموده است. بایدو هنوز درباره این خبر اظهارنظری ننموده است. ارزش شرکت بایدو در دو سال گذشته تقریبا نصف و به 38 میلیارد دلار رسیده است.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 307

به "شرکت سازنده اپلیکیشن تیک تاک وارد کسب وکار جست وجو در چین می گردد؛ تهدیدی جدی برای بایدو پس از سال ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت سازنده اپلیکیشن تیک تاک وارد کسب وکار جست وجو در چین می گردد؛ تهدیدی جدی برای بایدو پس از سال ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید