سوریه در حال حاضر بدترین بحران انسانی را دارد

به گزارش مسافرت رو، رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا شرایط سوریه را در بدترین بحران انسانی ارزیابی و توضیح داد که اروپا با بیشترین هجوم پناهندگان از زمان جنگ جهانی دوم روبه روست.

سوریه در حال حاضر بدترین بحران انسانی را دارد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، لارا بولدرینی، رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا در تبادل نظر با روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه در پاسخ به این پرسش که چرا حالا این تعداد بالا پناهنده به اروپا می آیند، گفت: ما با بالاترین شمار پناهندگان از زمان جنگ جهانی دوم روبه رو هستیم. تقریباً حدود 60 میلیون نفر در سطح جهان باید فرار نمایند و دیگر نمی توانند از حقوق خود دفاع نمایند و در خانه های خود امنیت داشته باشند. سوریه در حال حاضر بدترین بحران انسانی را نشان می دهد. در این کشور حدود دوازده میلیون نفر بی خانمان شده اند که از بین آنها حدود چهار میلیون به لبنان، اردن و ترکیه فرار نموده اند. در این کشورها استانداردهای مراقبت در اردوگاه ها در ابتدا نسبتاً خوب بود. حالا اما خستگی دراماتیکی بین یاری دهنده ها در حال گسترش است و شرایط زندگی در اردوگاه ها رو به وخامت می گذارد.

وی اضافه کرد: همزمان پناهندگان بی خانمان هیچ شانسی برای بازگشت به وطنشان ندارند. آنها همه پولهایی را که برای آنها باقی مانده است جمع می نمایند و خطر پرشی بزرگ به سمت اروپا را به جان می خرند چرا که آنها دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند. مشابه چنین وضعیتی برای بسیاری انسان هایی وجود دارد که از درگیری ها و دیکتاتوری ها در کشورهای آفریقایی فرار می نمایند.

بولدرینی اضافه کرد: ما در اروپا مدتها بر این عقیده بودیم که این بحران ها در همسایگی ما هیچ ربطی به ما ندارد. البته درام پناهندگان همچنین مسئله ما است و این بحران برای ما فرصتی به سوی حیات مجدد هماهنگی سیاسی روی قاره سبز را می گشاید.

رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا در بخش دیگری از تبادل نظر با این روزنامه آلمانی تأکید کرد: ما نمی توانیم دموکراسی را جدی بگیریم، اما در مسئله پناهندگان، حقوق بشر و آزادی های دموکراتیک شکست بخوریم. این مسئله برای ما یک وظیفه اخلاقی و قانونی است. برای غلبه بر این مسئله اروپا نباید هیچ حصار و دیواری بسازد. یقیناً این دشوارتر است که در بحران ها به صورت دموکراتیک رفتار کنیم، اما تنها در بحران ها قدرت سیستم دموکراتیک خود را نشان می دهد.

این مقام ایتالیایی در بخش دیگری از این تبادل نظر توضیح داد: در اصل پناهندگان باید بر مبنای یک نظام سهمیه بندی بر اساس معیارهای ثابت و واحد و یکنواخت در هر کشور اروپایی توزیع شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش هرگونه رواداری و مدارا در برابر بیگانه ستیزی را رد و توضیح داد که این امر باید در مجلس هم وجود داشته باشد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 723

به "سوریه در حال حاضر بدترین بحران انسانی را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه در حال حاضر بدترین بحران انسانی را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید