سم مندس مهم ترین جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را تصاحب کرد

به گزارش مسافرت رو، سم مندس کارگردان فیلم سینمایی 1917 مهم ترین جایزه هفتاد و دومین دوره جوایز انجمن کارگردانان آمریکا را به دست آورد. با در اختیار دریافت این جایزه فیلم سینمایی 1917 شانس خود برای دریافت جایزه اسکار را از آنچه پیش از این بود نیز بیشتر کرد.

سم مندس مهم ترین جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را تصاحب کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا فوق لیسانس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

مندس در سخنرانی خود به این موضوع اشاره نمود که به کفایت خوش شانس بوده و پیروز شده دو دهه پیش در سال 1999 بابت فیلم سینمایی زیبایی آمریکایی (American Beauty) همین جایزه را به خود اختصاص دهد. او اضافه کرد که اگر بخواهد صادقانه سخن بگوید آن موقع دقیقا نمی دانسته دارد چه می نماید اما حال که این جایزه را دوباره پس از دو دهه می برد تا حد بیشتری بر فرایند کارش تسلط یافته است.

سم مندس همچنین از فرصت استفاده کرد و از رقبای سال جاری خود یعنی بونگ جون هو کارگردان فیلم سینمایی انگل، مارتین اسکورسیزی کارگردان فیلم سینمایی مرد ایرلندی، کوئنتین تارانتینو کارگردان فیلم سینمایی روزی روزگاری در هالیوود و تایکا وایتیتی کارگردان فیلم سینمایی جوجو خرگوشه تقدیر کرد و این اتفاق را گرامی داشت که توانسته این بزرگان را بهتر بشناسد.

جایزه انجمن کارگردانان آمریکا یکی از قابل اتکاترین جوایز در پیش بینی جوایز مراسم اسکار است. برای شرح این موضوع باید به این نکته اشاره کنیم که در تمام ادوار برگزاری این مراسم تنها 7 بار برنده جایزه اصلی انجمن پیروز نشده جایزه بهترین کارگردانی اسکار را به دست آورد.

سال گذشته آلفونسو کوارون برای فیلم روما جایزه انجمن را گرفت و در مراسم اسکار نیز پیروز شد همین جایزه را برای فیلمش به دست بیاورد. آخرین باری که جوایز انجمن و مراسم اسکار یکی نبود به سال 2013 باز می شود که انجمن جایزه بهترین کارگردانی را به بن افلک برای فیلم آرگو داد اما افلک در هشتاد و پنجمین دوره از مراسم اسکار در رشته بهترین کارگردانی نامزد نشد گرچه اسکار بهترین فیلم را تصاحب کرد.

جایزه مهم دیگر مراسم دیشب به بهترین کارگردان فیلم اولی اختصاص یافت. در این بخش آلما هارل کارگردان فیلم سینمایی هانی بوی (Honey Boy) جایزه را به دست آورد. او در سخنرانی اش با اشاره به اینکه پدرش الکلی بود از شایا لباف تشکر کرد که هزینه ساخت این فیلم را تقبل نموده؛ فیلمی درباره بچه هایی که در خانواده ای با والدین الکلی زندگی می نمایند.

در بخش فیلم اول ماتی دیوپ کارگردان فیلم سینمایی آتلانتیک (Atlantics)، ملینا متسوکس کارگردان فیلم سینمایی کوئین و اسلیم (Queen & Slim)، مایکل شوارتز و تایلر نیلسن کارگردان های فیلم سینمایی شاهین کره بادام زمینی (The Peanut Butter Falcon) و جو تالبوت کارگردان آخرین مرد سیاه پوست در سان فرانسیسکو (The Last Black Man in San Francisco) به عنوان نامزد انتخاب شده بودند.

در حالی که جایزه کارگردانی بهترین فیلم مستند به استفن بوگنار و جولیا ریچرت برای فیلم مستند کارخانه آمریکایی (American Factory) رسید (مستند سرزمین عسل مهم ترین رقیب این بخش بود)، نیکولاس کسل برای کارگردانی نگهبانان (Watchman) در بخش بهترین مجموعه تلویزیونی درام و بیل هیدر برای کارگردانی مجموعه تلویزیونی بری (Barry) در بخش بهترین مجموعه کمدی برنده جایزه شدند.

به این ترتیب مجموعه های وراثت و بازی تاج و تخت در بخش درام و مجموعه خانم میزل شگفت انگیز در بخش کمدی از مجموعه های شاخصی بودند که از دریافت جایزه باز ماندند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 864

به "سم مندس مهم ترین جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را تصاحب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سم مندس مهم ترین جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را تصاحب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید