ساخت بزرگترین تاسیسات کشاورزی عمودی دنیا در دبی

به گزارش مسافرت رو، کترینگ شرکت هواپیمایی امارات، در حال ساخت بزرگ ترین تاسیسات کشاورزی عمودی در دنیا در دبی، شهر آسمان خراش های خاورمیانه است.

ساخت بزرگترین تاسیسات کشاورزی عمودی دنیا در دبی

کترینگ شرکت هواپیمایی امارات (EKFC) و کمپانی کراپ وان (Crop One)، مبلغ 40 میلیون دلار را برای ساخت بزرگ ترین تاسیسات کشاورزی عمودی دنیا در نزدیکی فرودگاه بین المللی ال مکتوم (Al Maktoum) در مرکز دنیای دبی (Dubai World Central) به صورت مشترک سرمایه گذاری نموده اند. این پروژه یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت کراپ وان هلدینگز، پیشرو در زمینه کشاورزی عمودی در سطح دنیا است.

رییس و مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی امارات و گروه، شیخ احمد بن سعید ال مکتوم گفت:

خبر امروز، نقطه عطف مهمی برای گروه هواپیمایی امارات، برای دبی و امارات متحده عربی است. این سرمایه گذاری برای ساخت و راه اندازی بزرگ ترین تاسیسات کشاورزی عمودی در دنیا همسو با اهداف امارات متحده عربی برای خودکفایی در محصولات کشاورزی است؛ چشم اندازی که با شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، حاکم ابوظبی و بنیان گذار امارات متحده عربی شروع شد. معرفی تکنولوژی پیشرفته در این مرکز، بعلاوه موقعیت دبی را به عنوان یک مرکز نوآوری دنیای تقویت می نماید.

سعید محمد، مدیر اجرایی شرکت کترینگ هواپیمایی امارات گفت:

شرکت کترینگ هواپیمایی امارات، به عنوان یکی از بزرگ ترین عملیات کترینگ هوایی در دنیا، به طور مداوم در پی نوآوری و راه هایی برای تقویت فراوریات، محصولات و کیفت سرویس های ما است. ما با معرفی آخرین تکنولوژی برای این عملیات اجرایی، زنجیره تامین خود را از سبزیجات محلی و تازه با کیفیت بالا تضمین خواهیم کرد و در عین حال به طور قابل ملاحظه ای، اثرات زیست محیطی را کاهش خواهیم داد.

ما از شریک شدن با شرکت بین المللی کراپ وان بسیار خرسند هستیم. شرکتی که در این صنعت، فراوری کننده، بسته بندی کننده و توزیع کننده پیشرو است؛ یک کمپانی پیروز که در این پروژه مهم شریک ما است. ما با یکدیگر برای تحویل برترین محصول با قیمت مناسب به مشتریان و ذی نفعان، در آینده کوشش خواهیم کرد.

سونیا لو، مدیر اجرایی شرکت کراپ وان هلدینگز گفت:

مدل کسب و کار اثبات شده ما، فراوری تجاری سودآور طولانی تری را به نسبت سایر کشاورزان در حیطه کشاورزی عمودی، نشان داده است.

ما کشاورزانی هستیم که از تکنولوژی های پیشرفته در زمینه کشاورزی و اثربخشی کسب و کار اثبات شده برای ارائه محصولات پیشرو در بازار مصرف هر روز استفاه می کنیم. انتخاب ما پس از جستجوی 10 ماهه به وسیله کترینگ شرکت هواپیمایی امارات، که تاییدی برای مدل کسب و کار پیروز ما است، استفاده از تکنولوژی و فرآیندهای ثبت شده برای بهینه سازی فراوری محصول و تسهیل رشد بالا است.

تاسیسات کشاورزی عمودی پس از اتمام، مساحتی معادل 130 هزار فوت مربع (12077.4 متر مربع) را خواهد پوشاند، اما فراوریی معادل با یک زمین کشاورزی 900 هکتاری (9 میلیون متر مربع) خواهد داشت. در زمان حداکثر فراوری، این تاسیسات، 3 تن آمریکایی (8100 کیلوگرم) سبزیجات تازه با کیفیت بالا بدون استفاده از علف کش (برای از بین بردن علف هرز) و آفت کش در روز با مصرف 99 درصد آب کمتر به نسبت زمین های کشاورزی معمولی، برداشت خواهد نمود. نزدیکی مزرعه به نقطه مصرف نیز به طور قابل توجهی، منجر به کاهش انتشار کربن فراوری شده به وسیله وسایل حمل و نقل می گردد. این موضوع بعلاوه باعث اطمینان از تحویل سریع محصولات تازه و رسیدن به دست مشتری در طول چند ساعت پس از برداشت و حفظ ارزش بالای غذایی آن ها می گردد.

ساخت و ساز این تاسیسات در ماه نوامبر 2018 (آبان 1397) شروع و تقریبا تا یک سال بعد کامل خواهد شد. اولین محصولات در دسامبر 2019 به دست مشتریان شرکت کترینگ هواپیمایی امارات (شامل 105 ایرلاین و 25 سالن فرودگاهی) خواهد رسید.

منبع: کجارو / traveldailynews.com
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2110

به "ساخت بزرگترین تاسیسات کشاورزی عمودی دنیا در دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت بزرگترین تاسیسات کشاورزی عمودی دنیا در دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید