روسیه به ایستگاه فضایی بین المللی اکسیژن می فرستد

به گزارش مسافرت رو، با توجه به نشت هوای ایستگاه فضایی بین المللی که از سال گذشته شروع شده، روسیه اعلام نموده که آماده است تا در صورت احتیاج اکسیژن اضافی هم به این آزمایشگاه مداری زمین ارسال کند.

روسیه به ایستگاه فضایی بین المللی اکسیژن می فرستد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در حالی که فضانوردان در ماه های گذشته با چای کیسه ای محل نشت هوای ایستگاه فضایی بین المللی را شناسایی نموده بودند اما این نشت همچنان ادامه دارد و هوای قابل تنفس را در فضا تخلیه می نماید. دیمیتری روگوزین (Dmitry Rogozin) مدیرکل سازمان فضایی روسیه (Roscosmos) تأکید کرد که نشت هوا تحت کنترل است اما سازمان فضایی روسیه همچنان آماده است تا در صورت احتیاج اکسیژن اضافی را در ماه فوریه به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کند.

روگوزین در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره نشت هوا از ایستگاه فضایی بین المللی به صراحت گفت: فضاپیمای باری که در ماه فوریه به ISS فرستاده خواهد شد دارای اکسیژن هم خواهد بود. در صورت احتیاج به اکسیژن اضافی، بخشی از محموله ای که قصد ارسال آن به داخل کپسول روسی را داریم می تواند بعدتر توسط فضاپیمای آمریکایی به ایستگاه برسد تا فضای لازم برای فرستادن اکسیژن اضافی وجود داشته باشد.

او اطمینان داد که جای نگرانی از نشت هوا نیست و همه چیز در ISS تحت کنترل است. با این وجود اظهار داشت که این نشت یک زنگ خطر است و زمان آن رسیده که سازه های تازه ای را در نظر بگیریم. مدیرکل سازمان فضایی روسیه قول داد که مسائل موجود در ISS برطرف گردد.

به گفته روگوزین ممکن است ریزشهاب ها بر بدنه تأثیر گذاشته و موجب نشت هوا شده باشند. وی همچنین معتقد است که شلوغی مأموریت ها به ایستگاه مقداری در افزایش نشت تأثیرگذار بوده است. ایستگاه فضایی بین المللی در ماه های گذشته شاهد ورود فضاوردان مأموریت های دمو-2 و کرو-1 کپسول اسپیس ایکس و همچنین ورود فضانوردان با کپسول سایوز بوده است. علاوه بر این چندین مأموریت باری رباتیک هم به ایستگاه صورت گرفته است.

این نخستین باری نیست که در ISS نشت هوا رخ می دهد و اگرچه نگران کننده نیست اما برطرف نشدن آن می تواند موجب تغییر در برنامه های جاری ایستگاه فضایی بین المللی گردد و چالش برانگیز باشد. در ماه اکتبر محل این نشت در محفظه میانی ماژول روسی زیوزدا (Zvezda) روسیه پیدا شد اما با وجود کاهش موقتی نشت، دانشمندان باید به دنبال راهکاری برای برطرف دائمی آن باشند.

عکس کاور: ماژول زیوزدا که محل نشت هوای فعلی در ایستگاه فضایی بین المللی است.

منبع: Slash Gear

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1470

به "روسیه به ایستگاه فضایی بین المللی اکسیژن می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به ایستگاه فضایی بین المللی اکسیژن می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید