روستای سنگچال، بهشت گردشگران

به گزارش مسافرت رو، سنگچال،روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل که در دهستان چلاو قرار داشته و به خاطر زیبایی های بی مانندش از دیدنی های استان مازندران به شمار می رود.

روستای سنگچال، بهشت گردشگران

با تور مالزی زمستان 99 از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، سنگچال منطقه ای ییلاقی، بزرگ و پرجمعیت است که چشمه های خنک و گوارا ، تپه های سرسبز و جنگل های انبوه، آن را به بهشتی بی مانند تبدیل نموده و صندلی ویژه ای در دل دوستداران طبیعت و گردشگران باز نموده است.

سنگچال بعد از روستای فیلبند که در نوک کوه واقع است ، بلندترین ییلاق منطقه چلاو است . هوای این منطقه مرطوب اما از شرجی و گرمای طاقت فرسای شمال و کنار دریا خبری نیست. وجود رودخانه لارسر موجب رونق این آبادی بوده و سنگ بزرگی با ابعاد نامتعارف وجود دارد که در بالای این سنگ و در وسط آن گودالی که به نظر می رسد دست ساز است قرار گرفته. گفته می گردد وجه تسمیه سنگچال یعنی سنگ و چال از نام همین سنگ گرفته شده است.

سنگچال از آبادی های بزرگ و پرجمعیتی است که تقریباً در تمام فصل ها حتی در زمستان های پربرف و سرد اما زیبا، آماده پذیرایی از گردشگران است .

این روستا در 17 کیلومتری مدخل دهستان چلاو ، پل آهنی در جاده آسفالته هراز میان آمل - تهران واقع شده است.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 764

به "روستای سنگچال، بهشت گردشگران" امتیاز دهید

1 کاربر به "روستای سنگچال، بهشت گردشگران" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای سنگچال، بهشت گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید