رفع شوری آش رشته با 6 ترفند ساده!

به گزارش مسافرت رو، آش رشته از خوشمزه هایی است که در فصل سرد بیشتر سرو می شود! در آش رشته (همانند آش های دیگر) از حبوباتی مانند نخود، عدس، ماش و لوبیا چیتی… استفاده می کنند. در آش رشته کشک و پیاز داغ باعث خوشمزگی آن می شود. (البته کشک به مقدار کافی). آش رشته از آنجایی که حاوی رشته و کشک است، نباید نمک زیادی به آن اضافه کرد. اما گاهی اوقات ممکن است این مشکل به وجود آید. در مجله اینترنتی خبرنگاران چندین ترفند ساده برای رفع شوری آش رشته آموزش داده می شود.

رفع شوری آش رشته با 6 ترفند ساده!
  1. یک عدد سیب زمینی میانه را به دو نیم تقسیم کنید و داخل آش بیندازید. بعد از چند دقیقه و قبل از پخته شدن آن را خارج کنید. سیب زمینی، نمک غذا را به خود جذب می کند؛ اما اگر در زمان مناسب آن را خارج نکنید ممکن است دوباره نمک را به غذا پس بدهد.
  2. می توانید مقداری از آش را دور بریزید و به باقیمانده آن آب جوش اضافه کنید و یا به جای این کار، در یک قابلمه جداگانه، مقدار کمی سبزی و آب را بگذارید بجوشد، سپس آن را به آش شور شده اضافه کنید. در این حالت ممکن است آش کمی رقیق و آبکی شود.
  3. مقدار کمی نوشابه به آش شور شده اضافه کنید. شیرینی نوشابه تا حدودی شوری آش را کاهش می دهد.
  4. اگر کشک را به صورت جداگانه سرو می کنید، به آن مقداری خامه بزنید تا شوری کشک گرفته شود و آش شور نشود.
  5. می توانید مقداری آبلیمو، سرکه یا آبغوره به آش اضافه کنید تا ترشی آن، مزه شوری را از بین ببرد. در مقدار این مواد زیاده روی نکنید. در صورت تمایل می توانید مقدار بسیار کمی رب انار به آش اضافه کنید.
  6. مقداری شکر یا قند داخل آش بریزید اما حواستان باشد که خیلی زیاد نشود و آش مزه شیرین پیدا نکند. برای این منظور می توانید در هر مرحله، مقدار کمی شکر یا قند اضافه کنید و مزه آن را بچشید و تا زمانی ادامه دهید که شوری آش کاهش پیدا کند اما آش شیرین نشود.
منبع: اُکالا
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1964

به "رفع شوری آش رشته با 6 ترفند ساده!" امتیاز دهید

4 کاربر به "رفع شوری آش رشته با 6 ترفند ساده!" امتیاز داده اند | 2.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفع شوری آش رشته با 6 ترفند ساده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید