دولت وفاق ملی: کاروان نظامی مصر وارد لیبی نشده است

به گزارش مسافرت رو، صفحه اطلاع رسانی برکان الغضب وابسته به دولت وفاق ملی لیبی در پیامی علت حرکت کاروان های نظامی مصری به سمت لیبی را توضیح داد و گفت که این کاروان ها وارد لیبی نشده اند.

دولت وفاق ملی: کاروان نظامی مصر وارد لیبی نشده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، صفحه اطلاع رسانی برکان الغضب (آتشفشان خشم) وابسته به دولت وفاق ملی لیبی، امروز (دوشنبه)، در پیامی گفت که کاروان های نظامی مصری که به سمت خط مرزی لیبی حرکت کردند، وارد این کشور نشده اند.

این واکنش درست پس از آن بود که منابع غیر رسمی مصری و لیبیایی در شبکه های اجتماعی با انتشار چند ویدیو از غرب این کشور مدعی شدند که ارتش مصر تجهیزات نظامی سنگینی به مرزهای غربی خود با لیبی گسیل کرده است.

صفحه فیسبوکی عملیات برکان الغضب در این خصوص گفت: به گزارش اتاق عملیات برکان الغضب، کاروان های نظامی عظیم مصر که به سمت مرز لیبی حرکت کردند، در خط مرزی این کشور با لیبی مستقر شدند و وارد خاک این لیبی نشده اند. وظایف این نیروها تنها تقویت مقرهای نظامی دو کشور است.

این صفحه در ادامه اطمینان خاطر داد که این اقدام مصر جای نگرانی ندارد و گزارش های منتشر شده شایعه ای بیش نبودند.

این شایعات درست پس از آن در شبکه های مجازی پخش شد که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی و عقیله صالح، رئیس مجلس طُبرُق (واقع در شرق لیبی و مخالف دولت وفاق) روز شنبه در قاهره با رئیس جمهور مصر و مقامات نظامی و اطلاعاتی این کشور دیدار کرد که در نتیجه این دیدار مصر خواستار توقف درگیری ها بین طرف های متخاصم در لیبی شد.

به رغم استقبال کشورهای عربی به ویژه محور عربستان سعودی، امارات و بحرین از این طرح، دولت وفاق ملی آن را رد و بر آزادسازی همه مناطق لیبی از دست کودتاچی ها تأکید کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1119

به "دولت وفاق ملی: کاروان نظامی مصر وارد لیبی نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت وفاق ملی: کاروان نظامی مصر وارد لیبی نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید