دوست داشتنی برای همه!

به گزارش مسافرت رو، این حقیقت است که افراد دوست داشتنی در زندگی پیشرفت بیش تری را شاهد هستند. حتی اگر باهوش ترین و باتجربه ترین فرد نباشید، کافی است که دوست داشتنی ترین فرد در لحظه باشید تا بتوانید بیش ترین اثر را روی دیگران بگذارید.

دوست داشتنی برای همه!

خبرنگاران | یک مربی ارتباطات ترفند های مخصوص خود برای افزایشِ میزانِ دوست داشتنی و کاریزماتیک بودنِ افراد را معرفی نموده است و می گوید محدود کردنِ حرکاتِ تکانشیِ بدن، داشتنِ ناخن های تمیز و مرتب، پوشیدن لباس های زیبنده و دلفریب و خون گرم بودن در قبالِ دیگران، از اصلی ترین مؤلفه های موفقیت است.

به گزارش خبرنگاران ، میشل باودِن، مربی حرفه ای ارتباطات، کلاس های فوق حرفه ای مهارت های قانع کردن را برای 12000 نفر برگزار نموده و با مشهوترین افراد در حوزه بازرگانی و تجارت کار می نماید تا به آن ها یاری کند معامله ها و پروژه های چندمیلیارددلاری شان را برنده شوند.

او اخیراً کتاب تازه ای با عنوان چگونه قانع کردن کردن را نوشته تا به یاری آن خوانندگان خود را به مهارت ها، نکات و رفتار هایی تجهیز کند که به یاری آن ها بتوانند به آنچه می خواهند دست پیدا نمایند و کاریزمای خود را در چشم دیگران افزایش دهند.

این حقیقت است که افراد دوست داشتنی در زندگی پیشرفت بیش تری را شاهد هستند. حتی اگر باهوش ترین و باتجربه ترین فرد نباشید، کافی است که دوست داشتنی ترین فرد در لحظه باشید تا بتوانید بیش ترین اثر را روی دیگران بگذارید.

درعوض، آدم های دوست نداشتنی ضدحال هستند. آن ها خوشی و لذت را ناکام می نمایند و باعث می شوند دیگران حس معذب بودن، مورد قضاوت واقع شدن و ترس داشته باشند.

دوست نداشتنی ترین رفتار هایی که دیگران را منزجر می نماید شاملِ از بین بردنِ لذت در لحظه، نادیده گرفتن یا پریدن وسطِ حرف دیگران و رعایت نکردنِ نظافت برشمرده شده است.

بعضی از توصیه های این کارشناس برای دوست داشتنی تر شدن را مرور می کنیم:

1. مجذوب کننده باشید

این حقیقت را دوست داشته باشید یا نه، افراد مجذوب کننده بیش تر از هماتایانِ ساده خود در زندگی فرصت های عالی به دست می آورند. روان شناس حوزه بازرگانی، توماس چارمورو-پرموزیک، در سال 2019 گزارش داد آدم هایی که با معیار های زیبایی مسلط در جامعه همسو نیستند، معمولاً نمی توانند به میزان آن هایی که خودشان را با این معیار ها وفق می دهند، در زندگی فرصت های عالی به دست آورند.

روان شناس و محقق دانشگاه هاروارد، نانسی ال. اتکاف و همکارانش، در مقاله ای که در سال 2011 منتشر کردند، گزارش دادند زنانِ آراسته ای که به زیبایی ظاهری خود می رسند، مجذوب کننده تر، توانمندتر، دوست داشتنی تر و قابل اعتماد تر از سایر زنانی که با چهره ای ساده در جامعه حاضر می شوند، به نظر می رسند. به طرز زیبایی قانع کردن نماینده است نه؟

خبر این است که مجذوب کنندهیت هیچ ارتباطی به زیبایی طبیعی شما ندارد. هر شکلی که باشید، مطمئن باشید می توانید ویژگی ها و کیفیت های ظاهری خودتان را افزایش دهید.

مجبور نیستید پول زیادی صرف زیبا کردنِ خودتان کنید. از خودتان این موارد را بپرسید:

مدل موی تان به چهره تان می آید؟ آیا خوب به موهای تان رسیده و مرتب شان می کنید؟

آیا پاکیزه و مرتب هستید؟

لباس هایی می پوشید که سایز خودتان نیستند و شما را چاق تر یا لاغر تر نشان می دهند؟

مو های بینی و گوش تان را تمیز نموده اید؟

بوی خوبی می دهید؟

دندان های تان تمیز است؟

ناخن های تان مرتب و تمیز است؟

کفش های تان تمیز، لباس های تان شسته و اتوکشیده و بدونِ لکه های غذا و آب روی آن است؟

پیراهنتان را مرتب داخل شلوار نموده اید؟

ممکن است با خودتان بگویید که این ها وسواس به خرج دادن است و به کسی ارتباط ندارد، اما خبر بد این است که این طرز فکر موقعیت خودتان را به خطر میندازد. اگر می خواهید کسی را قانع و تشویق به انجام کاری کنید، این موارد خیلی مهم هستند.

2. لبخند بزنید و بشاش باشید

لبخند در سطح بین المللی به عنوان رفتاری برنده شناخته شده است، زیرا نشانه ای از مثبت بودن است. آیا می دانستید بچه ها با توانایی لبخندزدن متولد می شوند؟ و آدم هایی که لبخند می زنند از نظر دیگران بااعتمادبه نفس، مثبت و مجذوب کننده ارزیابی می شوند.

وقتی می خندید جوان تر به نظر می رسید و دلیلش تأثیر خندیدن روی عضلاتِ صورت است. خندیدن هورمون های خوبی مثل اندورفین و سایر مواد شیمیایی سرحال نماینده را آزاد می نماید که باعث می گردد حس آرامش و خوبی داشته باشید.

تعجب آور نیست که برطبق انجمن دندان پزشکیِ زیبایی در آمریکا، اولین چیزی که مردم در ملاقات اول از شما به خاطر می آورند، لبخند شماست نه اولین جمله ای که به آن ها گفتید.

استراتژی شگفت انگیز برای قانع کردن دیگران فقط لبخند زدن نیست بلکه برخورداری از چهره ای بشاش یا داشتنِ چشم های خندان است. این نوع خندیدن زمانی اتفاق میفتد که چشم های تان به سمت بالا کشیده می گردد، برق می زند و واقعاً شاد به نظر می رسید.

3. بخندید و شوخی کنید

خندیدن روشی شگفت انگیز برای به تفاهم رسیدن با دیگران است، زیرا ارتباطِ بازیگوشانه احساسات خوب و پیوند های عاطفی مثبتی ایجاد می نماید.

حتماً می دانید که حس شوخ طبعی نخستین چیزی است که افراد در شریکِ عاطفی شان جستجو می نمایند ـ علتش آن است که افرادی که می خندند بیش تر محتمل است که حالت تدافعی را رها نمایند، بداهه تر رفتار نمایند و بند ها را آزاد نمایند.

آدم های بامزه، دوست داشتنی هستند. آدم هایی که با حسِ رهایی می خندند، خرسند، باحال، زودجوش و بانمک تفسیر می شوند که بودن در کنارشان باعث می گردد به آدم خوش بگذرد. چه کسی چنین چیزی را نمی خواهد؟ شوخ طبعی هم چنین باعث می گردد در تبادل نظر ها اثرگذارتر باشید، تعارض ها را حل کنید و آدم ها را به سمت جلو حرکت دهید. کاملاً درست است که می گویند خنده آدم ها را در سختی ها متحد می نماید.

برای شوخ طبع شدن با آدم های بامزه دوستی کنید و هر روز چیز های بامزه دیدن کنید و بخوانید.

4. دست های تان را به نمایش بگذارید و وول نخورید

نمایش دادنِ دست ها به معنای احساس امنیت است ـ نشان می دهد که آدم های اطراف شما چیزی ندارند که شما از آن بهراسید. چه ایستاده و چه نشسته باشید، اگر شانه های تان با نفر مقابل در یک راستا و دست های تان در معرض دید باشد، نشان می دهید که به گفت وگویی که در جریان است علاقه مند هستید و گوش می دهید.

روی برگرداندن، پیچ دادن به بدن یا پنهان کردنِ دست ها نشانه آن است که یا علاقه ای به بحث ندارید یا مخالف هستید.

اگر می خواهید آدمِ قابل اعتمادی به نظر برسید نباید دست های تان را مشغول کار های زیادی بکنید. برای مثال، دست به سینه ننشینید، دست های تان را داخل جیب نکنید؛ دست های تان را پشت سرتان به هم قفل نکنید؛ دست های تان را زیر شکم روی هم قفل نکنید؛ انگشت های دست را به حالت دعا روی هم و به سمتِ طرفِ مقابل قرار ندهید؛ صورت و موی تان را لمس نکنید و با انگشتر و لباس تان بازی نکنید.

این حرکات حواس طرف مقابل را از شنیدنِ حرف های شما پرت می نماید. حتی ممکن است باعث شکل گیری بی اعتمادی گردد.

5. گوش بدهید و وسط حرف دیگران نپرید

نویسنده کتابِ پرفروشِ 7 عادتِ اثرگذارترین آدم ها، استفان کاوی، خردمندانه گفته است که اغلب مردم با هدف درکِ طرف مقابل به حرف های او گوش نمی دهند، بلکه با هدفِ پاسخ دادن گوش می دهند.

برای خودتان آزاردهنده نیست وقتی گرم صحبت هستید کسی حرف تان را قطع کند و روی حرف تان حرف بزند؟

این کار یعنی آن شخص ارزشی برای حرفی که می زدید قائل نیست. این کار اعتماد را خدشه دار می نماید.

کوشش تان را تا آنجا که می توانید بکنید تا وسطِ صحبتِ کسی صحبت نکنید. بعد از انتها یافتنِ صحبت افراد چند لحظه مکث کنید و بعد نکته تان را مطرح کنید.

اگر همین 5 رفتار را تبدیل به عادت کنید، دوست داشتنی تر از چیزی که اکنون هستید خواهید شد.

سه راه برای تقویتِ کاریزما و چرایی اهمیت آن

چرا کاریزماتیک بودن مهم است

افراد کاریزماتیک مجذوب کننده، دوست داشتنی و مورد احترام اند. آن ها می توانند اعتماد دیگران را به شکلی مسری به نظرات و دیدگاه های خود جلب نمایند و با شخصیتِ آهن ربایی و دلربای خود می توانند قلب دیگران را تسخیر نمایند.

مردم دوست دارند با شخصیت های کاریزماتیک وقت بگذارنند و شبیه آن ها بشوند. شخصیت های کاریزماتیک، ورای آنکه دیدگاه شان چه باشد، به صورت اتوماتیک باورپذیرتر هستند. اگر کاریزمای خودتان را تقویت کنید، حتماً می تواند میزان قانع کردن نمایندگی تان را نیز تقویت کنید.

برای تقویت کاریزما در سه حوزه باید کوشش کنید:

1. حضور

حضور یعنی آرامش در حینِ فعالیت. قویی را تصور کنید که روی آب شناور است. او آرام، دلنشین و مسلط است. زیر آب پا های او با سرعت در حال ضربه زدن و پدال زدن هستند، اما هیچ کدام در ظاهر او دیده نمی گردد. برای اطمینان از اینکه در ظاهر آرام و نرم هستید، باید رفتار های پراسترس مثل حرکات تندوسریع، زبان بدنِ بسته و نظرات یا رفتار های نامنظم را محدود کنید.

2. قدرت

قدرت با خودباوری و میزانی که خودتان را دوست دارید و حامی خودتان هستید، مرتبط است. قدرت، اعتمادِ درونی شماست که از شما به بیرون تراوش می گردد و حاکی از موفقیت است. می توانید قدرت را با صاف و مسلط نشستن روی جایگاه؛ برقراری تماس مستقیم چشمی، و نشان دادنِ فزونی در شرح نظرتان به یاریِ به کارگیریِ ساختار های عالی و داستان گوییِ هوشمندانه، نشان دهید.

می توانید قدرت و کاریزمای تان را با مشارکت در تبادل نظر هایی که در اطراف تان جاری است ارتقا دهید. سعی کنید در تبادل نظر های روزمره یک داستان کوتاه، یک مثال ملموس یا یک استعاره (حتی کوچک) را بگنجانید.

3. خون گرمی

خون گرمی یعنی اهمیتی که به دیگری می دهید و میزانی که او را می پذیرید. اگر فرد کاریزماتیکی باشید دیگران را معذب نمی کنید و به آن ها حسِ فوق العاده بودن می دهید!

به دیگران حس مهم بودن و اهمیت داشتن می دهید. این کار می تواند برای آدم های اطراف تان اغوانماینده و اعتیادآور باشد. آدم ها دوست دارند با کسانی وقت بگذارنند که به آن ها حس ارزشمندی می دهند.

اگر علاقه مندید این قابلیت را در خودتان ارتقا دهید، سعی کنید فعالیت هایی انجام دهید که تفاهم دوطرفه را تسهیل می نمایند؛ به دیگران اهمیت بدهید و حقایقِ کلیدی و مهم درباره آن ها را به یاد داشته باشید.

خون گرمی به وسیله چشم ها و حالات چهره منتقل می گردد. اگر می خواهید خون گرمی تان و بنابراین کاریزمای تان را ارتقا دهید باید تمرین کنید به دیگران همان طوری نگاه کنید که به فردی که به او اهمیت می دهید، نگاه می کنید.

منبع: The Daily Mail

مترجم: عاطفه رضوان نیا- سایت خبرنگاران

منبع: فرادید
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2190

به "دوست داشتنی برای همه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوست داشتنی برای همه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید