دعوت آمریکا از روسیه برای مراسم تحلیف بایدن

به گزارش مسافرت رو، به گفته یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا، ترامپ و پنس در جریان نشست روز دوشنبه در کاخ سفید متعهد شدند تا در زمان به جامانده از دوره تصدی شان با یکدیگر همکاری نمایند.

دعوت آمریکا از روسیه برای مراسم تحلیف بایدن

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

کی از سخنگویان سفارت روسیه در واشنگتن بیان کرد، آمریکا روسیه را برای شرکت در مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب این کشور دعوت نموده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این سخنگو گفت: سفارت روسیه در واشنگتن دعوتنامه ای را دریافت نموده است. شرکت در سطح سفیر برنامه ریزی شده است.

مراسم تحلیف جو بایدن قرار است 20 ژانویه (اول بهمن) برگزار گردد.

این در حالی است که انتظار می رود مجلس نمایندگان آمریکا طی چند روز آینده قطعنامه ای تصویب نموده و در آن از مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا بخواهد تا با استناد به متمم بیست و پنجم قانون اساسی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا را از قدر برکنار کند. با این حال اگر این کوشش ناکام بماند، دموکرات های مجلس نمایندگان فرایند استیضاح علیه ترامپ به اتهام تحریک یک حمله مرگبار به کنگره را دنبال خواهند کرد.

به گفته یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا، ترامپ و پنس در جریان نشست روز دوشنبه در کاخ سفید متعهد شدند تا در زمان به جامانده از دوره تصدی شان با یکدیگر همکاری نمایند.

پس از آنکه پنس روز چهارشنبه در جریان نشست کنگره پیروزی جو بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری 2020 تایید کرد، روابط میان او و ترامپ خدشه دار شده است؛ نشستی که به دنبال حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره برای مدتی متوقف شد و پس از آرام شدن اوضاع مجددا از سر گرفته شد. در این حمله پنج تن کشته شدند.

براساس گزارشات، نشست روز دوشنبه نخستین ملاقات پنس و ترامپ از زمان حمله روز چهارشنبه به کنگره محسوب می گردد. دموکرات ها و بعضی جمهوری خواستار ترامپ را به تحریک این حمله متهم نموده اند.

دولت ترامپ در آستانه مراسم تحلیف بایدن شرایط فوق العاده در پایتخت اعلام نموده است.

رسانه های آمریکا روز دوشنبه گزارش دادند، اف بی آی نسبت به اعتراضات مسلحانه برنامه ریزی شده در کل 50 ایالت آمریکا از جمله در مقابل ساختمان کنگره در واشنگتن در آستانه مراسم تحلیف بایدن هشدار داده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1500

به "دعوت آمریکا از روسیه برای مراسم تحلیف بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت آمریکا از روسیه برای مراسم تحلیف بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید