در منطقه 15 چه می گذرد؟ ، از پلمب مراکز غیرمجاز ضایعات تا پاکسازی گردنه تنباکویی

به گزارش مسافرت رو، ماهانه 5 تن لاستیک فرسوده از منطقه 15 به ایستگاه بازیافت منطقه 19 تحویل داده می گردد؛ این بخشی از فعالیت معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 15 است. بعلاوه پلمب مراکز غیرمجاز ضایعات، اجرای طرح فراوری کود از پسماندهای تر میادین میوه و تره بار و پاکسازی گردنه تنباکویی هم نمونه دیگری از فعالیت هاست.

در منطقه 15 چه می گذرد؟ ، از پلمب مراکز غیرمجاز ضایعات تا پاکسازی گردنه تنباکویی

به گزارش خبرنگاران، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 15 با اعلام این خبر گفت: طرح جمع آوری لاستیک های فرسوده به وسیله نواحی، طی 10 ماه گذشته شروع شده و لاستیک های فرسوده ماهانه از منطقه جمع آوری و به مرکز بازیافت لاستیک های فرسوده در ایستگاه بازیافت منطقه 19 منتقل می گردد.

مهدی استرابی در ادامه با بیان اینکه به همت اداره مدیریت پسماند، 60 تن پسماند خشک در 32 غرفه بازیافت و 2 گلماند با مشارکت شهروندان منطقه 15 به صورت ماهانه از محلات 19گانه منطقه جمع آوری می گردد، گفت: برنامه ریزی برای آموزش شهروندی با هدف ترویج و نهادینه سازی فرهنگ مدیریت پسماند (کاهش فراوری، کم حجم سازی و تفکیک در مبدأ) و پوشش تمامی مبادی فراوری اعم از واحدهای مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی، مذهبی و ... به صورت مستمر طی 10 ماه گذشته صورت گرفته و 24 هزار و 947 واحد مسکونی، 6 هزار و 39 واحد تجاری، 375 واحد آموزشی (مهدکودک و مدارس)، 101 واحد مذهبی، 988 غرفه اطلاع رسانی، 202 کلاس آموزشی و ... از آموزش های لازم بهره مند شدند.

استرابی گفت: توزیع هزار و 600 مخزن مخصوص پسماند خشک، راه اندازی و افتتاح دومین گلماند، اجرای طرح جمع آوری پسماند به وسیله سامانه 137، اجرای طرح جمع آوری خشکاله به وسیله غرفه های بازیافت و خودروهای ملودی، اجرای طرح پلمب مراکز غیرمجاز جمع آوری و تفکیک پسماند خشک (ضایعاتی) در نواحی، اجرای طرح روز بدون پسماند در نواحی (ویژه پرسنل)، انعقاد 245 تفاهم نامه در مورد طرح تفکیک پسماند (دانشگاه، اداری، تجاری و ...)، رنگ آمیزی و نصب استیکر غرفه های بازیافت و گلماندها، پاکسازی گردنه تنباکویی، برگزاری کلاس آموزشی برای افزایش دانش کارشناسان آمار و اطلاع رسانی و اجرای طرح فراوری کود کمپوست از پسماندهای تر تفکیک شده میادین میوه و تره بار از سایر برنامه های حوزه مدیریت پسماند در 10 ماه گذشته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2201

به "در منطقه 15 چه می گذرد؟ ، از پلمب مراکز غیرمجاز ضایعات تا پاکسازی گردنه تنباکویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در منطقه 15 چه می گذرد؟ ، از پلمب مراکز غیرمجاز ضایعات تا پاکسازی گردنه تنباکویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید