درخواست جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط با ناتو

به گزارش مسافرت رو، رئیس جمهور آذربایجان خواهان توسعه روابط با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی شد.

درخواست جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط با ناتو

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دولتی جمهوری آذربایجان آذر تاج، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان گفت هماهنگی نظامی عملیاتی میان نیرو های مسلح جمهوری آذربایجان و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال توسعه است.

بر این اساس، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در بروکسل ملاقات و گفت وگو کردند. در این ملاقات علی اف گفت جمهوری آذربایجان با کشور های عضو ناتو همکاری های راهبردی دارد.

رئیس جمهور آذربایجان بعلاوه با اشاره به لزوم اجرای مفاد توافقنامه سه جانبه گفت ما درباره احداث جاده و راه آهن اتصالی شهر های مختلف جمهوری آذربایجان به نخجوان به وسیله ارمنستان توافق نموده ایم. اما راستا راه جاده ای هنوز تعیین نشده است و ما این موضوع را بطور قطع امروز در ملاقات سه جانبه با حضور رئیس شورای اروپا مطرح خواهیم کرد.

او تاکید نمود: استفاده از کریدور های زنگزور و لاچین باید یکسان باشد، زیرا بیانیه سه جانبه به وضوح تاکید می نماید که جمهوری آذربایجان امنیت و دسترسی بدون مانع از این راستا را تامین خواهد نمود و ارمنستان هم باید همین شرایط را میان جمهوری خودمختار نخجوان و سایر منطقه ها جمهوری آذربایجان فراهم کند.

رئیس جمهور آذربایجان اضافه نمود: هیچ پستی در راستا لاچین وجود ندارد و در کریدور زنگزور هم هیچ پست گمرکی نباید ایجاد گردد و در صورتی که ارمنستان بخواهد محموله و تردد ها را کنترل کند، ما هم پست گمرکی در کریدور لاچین ایجاد خواهیم کرد؛ بنابراین باید یا در هر دو طرف پست گمرکی ایجاد گردد و یا باید در هیچکدام نباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2002

به "درخواست جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط با ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط با ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید