درآمد 1200 میلیارد تومانی کشور از حوزه نانوتکنولوژی

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری صبح دوشنبه در افتتاحیه اجلاس جهانی پارک های علم و فناوری که به میزبانی اصفهان برگزار گردیده است، گفت: ایران از نظر تعداد مقالات در حوزه نانو و تکنولوژی رتبه چهارم را دارد و سال گذشته 1200 میلیارد تومان فروش نانو تکنولوژی داشتیم که این فروش در حال توسعه است.

درآمد 1200 میلیارد تومانی کشور از حوزه نانوتکنولوژی

وی ادامه داد: آینده کشور ما از طریق صنایع تامین نمی گردد و اکنون به سمت پارک های علم و فناوری و استارت آپ ها حرکت نموده ایم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اپلیکیشن های جدید باعث گردیده تا همه و حتی پدر و مادرهای ما هم به سمت استفاده از تکنولوژی بروند.

وی با بیان اینکه روز به روز دنیا در حال توسعه فناوری است و اکنون سیستم آموزشی در دنیا در حال تغییر است، اضافه نمود: ما نباید از دنیا عقب بمانیم و باید همپای آنها به روز شویم و از آن در جهت اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استفاده کنیم.

ستاری توضیح داد: ما اکنون با پدیده شهرهای هوشمند روبرو ایم که باید با توسعه آنها پارک های علم و فناوری و مراکز رشد هم توسعه یابد.

وی استفاده از شهرهای هوشمند در توسعه صنعتی را ضروری دانست و گفت: باید دید خود را نسبت به پارک های علم و فناوری گسترده کنیم چراکه از طریق شهرهای هوشمند خدمات گسترده ای ارائه می گردد و توان انجام خدمات بسیاری را دارد که در این راستا باید توسعه زیرساخت های آموزشی در دستور کار قرار گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه نمود: در شهرهای بزرگی مثل اصفهان استفاده از دانش، علم و فناوری در تمام ابعاد بسیار پراهمیت است و باید کسب و کارها به این سو برود، الان شاهد اقبال عمومی در این حوزه هستیم و باید توسعه منابع زیرزمینی را فراموش کنیم و به سمت توسعه زیرساخت دانش و فناوری برویم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 32

به "درآمد 1200 میلیارد تومانی کشور از حوزه نانوتکنولوژی" امتیاز دهید

1 کاربر به "درآمد 1200 میلیارد تومانی کشور از حوزه نانوتکنولوژی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد 1200 میلیارد تومانی کشور از حوزه نانوتکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید