خودرو های کمیاب و سوپر اسپرت شاهزاده قطری

به گزارش مسافرت رو، عشق به اتومبیل های کمیاب و عجیب در میان خانواده های سلطنتی در کشورهای نفت خیز خاورمیانه مشهور است. با داشتن موجودی بانکی بزرگ، جای تعجب نیست که بسیاری از ثروتمندترین خانواده های سلطنتی منطقه دارای بعضی از چشمگیرترین مجموعه های اتومبیل در دنیا هستند.

خودرو های کمیاب و سوپر اسپرت شاهزاده قطری

در میان خاندان های سلطنتی یک نام وجود دارد که از بقیه متمایز می گردد، شیخ خلیفه بن حمد بن خلیفه آل ثانی، معروف به KHK.

شاهزاده 31 ساله قطری یک مجموعه اتومبیل شخصی دارد که تقریباً تمام تازهترین و برترین سوپراسپرت های نسخه محدود را شامل می گردد که همگی مطابق با سلیقه او شخصی سازی شده اند. به گزارش رسانه های انگلیسی، وی حتی با ناوگان خودروهای خود به مرکز های مختلف دنیا سفر نموده است.

بوگاتی دیوو گران ترین خودروی این شاهزاده عربی است، یک خودروی اسپرت موتور وسط است که در مولزایم، فرانسه به وسیله شرکت بوگاتی اتومبیلز ساخته شده است. تنها 40 دستگاه از بوگاتی دیوو ساخته می گردد و قیمت آن نیز معادل 6 میلیون دلار است.

دیوو در مقایسه با شیرون 35 کیلوگرم وزن کمتری دارد. بهره گیری از رینگ های متفاوت، پوشش فیبرکربنی برای اینترکولر، سیستم صوتی سبک تر، عایق ها و محفظه های کمتر دلایل اصلی این امر هستند.

در کنار مهندسین، طراحان بوگاتی نیز چالش های زیادی پیش رو داشته اند، زیرا آنها باید دیوو را به گونه ای خلق می کردند که ظاهری اسپرت تر و خشن تر از شیرون داشته باشد. نتیجه کوشش های تیم طراحی این شده که بوگاتی دیوو از ظاهری کاملا متمایز و ایرودینامیکی بهتر برخوردار است. بد نیست بدانید این خودرو هنگام حرکت تا 90 کیلوگرم نیروی رو به پایین (downforce) بیشتری فراوری می نماید.

موتور 8 لیتری W16 دیوو را می توان یکی از معدود وجوه مشترک آن با شیرون نامید. این موتور در دیوو هم 1479 اسب بخار دارد، اما با توجه به محدودیت های موجود نمی تواند سرعت خودرو را از 380 کیلومتر در ساعت فراتر ببرد.

لامبورگینی سیان با قیمتی بالغ بر 3.5 میلیون دلار دیگر خودروی گران قیمت این کلکسیون است؛ لامبورگینی سیان یک خودروی اسپرت هیبریدی موتور وسط است که به وسیله شرکت خودروسازی ایتالیایی لامبورگینی فراوری شده است. سیان که در 3 سپتامبر 2019 به صورت آنلاین رونمایی شد، اولین خودروی هیبریدی فراوری شده به وسیله این شرکت است.

سیان بر اساس لامبورگینی اونتادور، موتور خود را با نوع اس وی جی اونتادور به اشتراک می گذارد، اما یک موتور الکتریکی ادغام شده در جعبه دنده، 25 کیلووات دیگر به توان خروجی اضافه می نماید. سایر تغییرات در موتور شامل اضافه شدن سوپاپ های ورودی تیتانیوم، ECU مجدد پیکربندی شده و سیستم اگزوز تازه است که توان خروجی را به 785 اسب بخار افزایش می دهد.

مجموع قدرت خروجی 819 اسب بخار است که سیان را به قدرتمندترین لامبورگینی فراوریی تبدیل می نماید. موتور به یک جعبه دنده دستی 7 سرعته اتوماتیک متصل است و خودرو از یک سیستم تمام چرخ محرک کنترل شده الکترونیکی با دیفرانسیل عقب مکانیکی اتوماتیک برای کنترل بهتر استفاده می نماید.

نیروی موتور الکتریکی به جای باتری های لیتیوم یون معمولی در یک واحد ابرخازن ذخیره می گردد. واحد ابرخازن به منظور توزیع بهتر وزن با موتور الکتریکی در جعبه دنده ادغام شده است. ابرخازن ها به علت توانایی آنها در ارائه قدرت سه برابر باتری های لیتیوم یون معمولی با همان وزن انتخاب شدند.

بهبودهای اجرا شده در خودرو به شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت (62 مایل بر ساعت) در 2.8 ثانیه و دستیابی به حداکثر سرعت محدود الکترونیکی 355 کیلومتر بر ساعت (221 مایل بر ساعت) یاری می نماید، اما حداکثر سرعت رسمی باید تأیید گردد.

منبع: خبر آنلاین

منبع: فرارو
انتشار: 12 تیر 1402 بروزرسانی: 12 تیر 1402 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2331

به "خودرو های کمیاب و سوپر اسپرت شاهزاده قطری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو های کمیاب و سوپر اسپرت شاهزاده قطری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید