خبرنگاران تاکید معاون استاندار اردبیل بر تهیه طرح جامع زیرساخت های ورزشی

به گزارش مسافرت رو، اردبیل - خبرنگاران - معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل بر تهیه طرح جامع زیرساخت های ورزشی برای نتیجه گیری مفید از برنامه های ورزشی در این استان تاکید نمود.

خبرنگاران تاکید معاون استاندار اردبیل بر تهیه طرح جامع زیرساخت های ورزشی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، بهروز ندایی شامگاه سه شنبه در نشست شورای عالی ورزش استان اردبیل گفت: در زمینه زیرساخت ها و ورزش قهرمانی برنامه مشخصی در استان وجود ندارد گفت علت اصلی برخی ناکارآمدی ها در حوزه ورزش همین است.

وی اظهارکرد: باید برای چند رشته ورزشی شاخص که استان اردبیل استعداد، قابلیت و ظرفیت های خوبی را در آن ها دارد برنامه ریزی گردد تا این استان بتواند به پیشرفت و موفقیت های بزرگ ورزشی دست یابد.

وی تشریح کرد: در سال های گذشته انواع ساخت و سازها و توسعه فضاهای ورزشی در اردبیل حساب نشده اجرا شده است و به همین دلیل برغم وجود یکی از بزرگترین سالن های ورزشی ایران در اردبیل استفاده بهینه ای از آن نمی گردد.

ندایی با تاکید بر اینکه ساخت بی رویه سالن های ورزشی توسط ارگان ها و ادارات مختلف طی بخشنامه ای از سوی استانداری اردبیل از یک سال گذشته ممنوع شده است، گفت: به جای ایجاد چنین سالن های ورزشی که اغلب بدون استفاده بوده و هزینه های سرسام آوری برای نگهداری آن ها تحمیل می گردد بهتر است یک مجموعه ورزشی جامع و حساب شده داشته باشیم.

وی با پیشنهاد اینکه زمین انبار بذر چغند اردبیل در جنب مجموعه ورزشی تختی این شهر با همکاری شهرداری و سازمان جهاد کشاورزی اردبیل به منظور توسعه این مجموعه ورزشی اختصاص یابد، بیان نمود: با اجرای این طرح علاوه بر زیباسازی و بازگشایی کوچه و خیابان های پیرامون این استادیوم می توان یک مجموعه بزرگ با سالن های چند منظوره برای برگزاری انواع تمرین ها و مسابقه های ورزشی داشت و اردبیل با داشتن این مجموعه و سالن 6 هزار نفری رضازاده دیگر مشکل خاصی برای برگزاری مسابقه های بزرگ در سطوح ملی و جهانی نخواهد داشت.

وی همچنین از دست اندرکاران تمرینات و مسابقات ورزشی استان خواست که با توجه به احتمال شیوع ویروس جهش یافته کرونا در این استان موازین بهداشتی را بطور کامل رعایت کرده و تا حد امکان از اجرای مسابقه ها و تمرین هایی که مستلزم تجمع افراد باشد، بپرهیزند.

شهردار اردبیل نیز در این نشست به اقدام ها و برنامه ریزی های اجرا شده شهرداری در زمینه ورزش اشاره نمود و گفت: برای برگزاری رشته قایقرانی در دریاچه شورابیل و نیز ایجاد امکانات لازم در رودخانه بالیخلو اردبیل به توافقات خوبی با فدراسیون ذیربط رسیدیم.

حمید لطف اللهیان اضافه نمود: فدراسیون قایقرانی برای برگزاری چند مسابقه در این رشته ورزشی در دریاچه شورابیل قول مساعد داد و از سوی دیگر شهرداری اردبیل در اجرای عملیات عمرانی خود در پهنه هایی از رودخانه بالیخلو که از مرکز این شهر گذر می نماید امکانات لازم برای انجام قایقرانی ورزشی و تفریحی را نیز ایجاد خواهد نمود.

او گفت : در زمینه کشتی نیز قرار شد شهرداری اردبیل سالن های موجود خود را برای دایر کردن مدرسه کشتی در اختیار هیات کشتی قرار بدهد.

وی اضافه نمود : وظیفه اصلی شهرداری در ارتباط با ورزش فراهم نمودن امکانات و زمینه های لازم برای گسترش ورزش همگانی و بردن ورزش به محله های شهر بوده و به نظر می رسد این اقدام به مراتب از کوشش شهرداری برای دستیابی به عنوان قهرمانی در یک رشته ورزشی بهتر باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1616

به "خبرنگاران تاکید معاون استاندار اردبیل بر تهیه طرح جامع زیرساخت های ورزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکید معاون استاندار اردبیل بر تهیه طرح جامع زیرساخت های ورزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید