حمایت وزیر خارجه قطر از عملیات موسوم به چشمه صلح ترکیه

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رای الیوم، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر امروز سه شنبه از حمله نظامی ارتش ترکیه به شمال شرق سوریه حمایت کرد و هدف آنرا غلبه بر تهدید قریب الوقوع برای ترکیه دانست.

حمایت وزیر خارجه قطر از عملیات موسوم به چشمه صلح ترکیه

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

وی اضافه کرد: ما نمی توانیم تنها ترکیه را مورد نکوهش قرار دهیم. آنکارا برای مقابله با خطری که امنیت ملی آنرا تهدید می کرد، دست به حمله زده است.

وزیر خارجه قطر اعلام کرد: ترکیه از ابتدا گفت که این گروهها را حمایت نکنید اما احدی گوش نکرد. ترکها از حدود یکسال قبل با آمریکا به دنبال ایجاد منطقه امن و دور کردن خطر از مرزهای خود بودند. یگانهای مدافع خلق بخشی از پ ک ک که در بسیاری از کشورها در فهرست گروههای تروریستی واقع شده است، هستند.

وی اضافه کرد: قطر از حماس به عنوان یک جنبش حمایت نمی نماید؛ بلکه به عنوان گروهی که مسئولیت مدیریت امور در غزه را بر عهده دارد، حمایت می نماید. ما نمی خواهیم به حمایت خود از غزه سرانجام دهیم. ما به وسیله راه های شفاف و مستقیم از خانواده ها در غزه حمایت می کنیم.

شیخ محمد آل ثانی اضافه کرد: هیچ رفتار خصمانه ای از ایران ندیده ایم و روابط ما بر احترام متقابل پایدار است. ما می خواهیم بحران و تنش میان ایران و آمریکا را کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 513

به "حمایت وزیر خارجه قطر از عملیات موسوم به چشمه صلح ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت وزیر خارجه قطر از عملیات موسوم به چشمه صلح ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید