وزیر خارجه قطر: منطقه در آستانه انفجار است ، جنگ در یمن راهبرد مشخصی ندارد

به گزارش مسافرت رو، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر با انتقاد از تنش میان عربستان و ایران از یک سو و میان آمریکا و ایران از سویی دیگر، گفت که منطقه در آستانه انفجار است.

وزیر خارجه قطر: منطقه در آستانه انفجار است ، جنگ در یمن راهبرد مشخصی ندارد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر، در سخنانی اینترنتی با دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، بر ضرورت همکاری کشور های منطقه تأکید کرد و هشدار داد که منطقه در آستانه انفجار است.

محمد آل ثانی گفت، در سایه محاصره قطر (توسط عربستان، امارات، بحرین و مصر) و در سایه تنش ایران و عربستان و ایران و آمریکا در کشور های عراق، یمن و دیگر کشورها، و همچنین با نبود اصلاحات داخلی (در بعضی کشورها)، منطقه در آستانه انفجار قرار گرفته است.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، وزیر خارجه قطر با بیان اینکه اگر کشور ها منطقه خواهان عبور از این اوضاع هستند، راه چاره آن همکاری فی ما بین است، گفت، این تنش ها و منازعه ها نگران نماینده است؛ علاوه بر آن، بعضی کشور ها قدرت مدیریت حکومت و اجرای اصلاحات داخلی را ندارند که به وسیله آن بتوانند با بحران های آینده تعامل نمایند.

این مقام قطری، به همه گیری ویروس کرونا (کووید 19) نیز اشاره و آن را مصداق این مثل دانست که گل بود، به سبزه نیز آراسته شد و گفت: فکر می کنم لیست کاملی از انفجار در منطقه داریم اگر به دنبال اصلاح و همکاری کشور های منطقه نباشیم.

جنگ (علیه) یمن راهبرد تعیینی ندارد

این مقام قطری به جنگ عربستان و امارات علیه یمن نیز اشاره و آن را فاقد راهبرد تعیین توصیف کرد. محمد آل ثانی گفت: جنگ در یمن از راستا خود منحرف شده است. هدف از آن، ابتدا، حفاظت از مرز های عربستان و تثبیت دولت قانونی [دولت مستعفی منصور هادی]بود ما بعد آن روشن شد که بدون راهبرد تعیین و اهداف آشکار شروع شده است.

حمایت از طرف های درگیر در لیبی متوقف گردد

معاون نخست وزیر قطر به لیبی نیز اشاره نمود و گفت، راستا حل منازعه روشن است. همه باید حمایت از طرف های منازعه را متوقف نمایند. باید لیبیایی ها را به حال خود رها کرد تا به توافق داخلی برسند. جامعه بین الملل نباید میان دولت قانونی و کسانی که علیه آن کودتا نموده اند، تساوی قائل باشد.

قطر به همراه ترکیه، از دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس، پایتخت این کشور حمایت می نماید و در مقابل، عربستان، مصر و امارات از شبه نظامیان شرق لیبی به سرکردگی خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش سابق لیبی حمایت می نمایند.

به گفته این مقام قطری، هیچ چیزی در لیبی حل نخواهد شد تا زمانیکه جامعه بین الملل در نیابد که نمی گردد با این وضع با استاندارد دوگانه برخورد کرد. ما شاهدیم که آن ها میان دولت قانونی و یک رجل نظامی که می خواهد به زور، قدرت را قبضه کند تساوی قائلند و متأسفانه همان توجیهی را می آورند که همه [کشورهای]منطقه از آن استفاده می نمایند و آن مبارزه با تروریسم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 969

به "وزیر خارجه قطر: منطقه در آستانه انفجار است ، جنگ در یمن راهبرد مشخصی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه قطر: منطقه در آستانه انفجار است ، جنگ در یمن راهبرد مشخصی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید