تکلیف مجردها برای ثبت نام مسکن دولتی چیست؟

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران، موضوع ثبت نام مجردها در طرح مسکن از آنجایی آغاز شد که وزیر راه و شهرسازی بیان کرد پیشنهاد فراهم شدن امکان ثبت نام تمامی افراد مجرد بالای 18 سال در طرح جهش فراوری و تامین مسکن به دولت ارائه شده که رییس جمهور نیز با آن موافق است.

تکلیف مجردها برای ثبت نام مسکن دولتی چیست؟

در آیین نامه این طرح آمده زنان مجرد 35 ساله به بالا، افراد دارای معلولیت و نخبگان علمی با تایید بنیاد ملی نخبگان می توانستند در این طرح ثبت نام نمایند. بنابراین شامل همه مجردها نمی شد.

این که همه مجردها بتوانند در این طرح ثبت نام نمایند مسرور نماینده به نظر می رسید. طبق وعده وزیر قرار بود دوشنبه یا سه شنبه هفته آینده به تصویب شورای عالی مسکن می رسد. اما این خبر یک شرط عجیب داشت. شرط این بود که مجردهایی که نام نویسی می نمایند تا زمان تکمیل خانه ها که احتمالا حدود دو سال طول می کشد باید ازدواج نموده باشند.

اما وزارت راه این خبر را تکذیب و گفت: وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد برطرف موانع قانونی استفاده از تسهیلات دولتی بخش مسکن برای مجردهای فاقد شرایط را برای تصویب در شورای عالی مسکن و هیات وزیران پیگیری می نماید.

اما البرز حسینی، یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس در مورد ثبت نام مجردها در طرح جهش مسکن توضیحاتی می دهد که براساس آن وزارت راه و شهرسازی طبق قانون باید به مجردها فرصت ثبت نام داده گردد.

البرز حسینی به خبرنگاران می گوید که براساس قانون مشوقی گذاشته شد که مجردها هم بتوانند از این طرح استفاده نمایند؛ این موضوع در کمیسیون گفته شد و نمی توانند تکذیب نمایند. اما آنطور که او می گوید شرط ازدواج برای تحویل واحد ها همچنان پابرجاست.

او بعلاوه اعلام می نماید که موضوع ثبت نام مجردها برای مسکن، مکمل طرح جوانی جمعیت است. در واقع ثبت نام مجردها هم در راستای هدف طرح مسکن است و هم طرح جوانی جمعیت.

در سامانه ثمن وزارت راه که برای ثبت نام طرح مسکن درنظر گرفته شده، امکان ثبت نام مجردها وجود ندارد اما نماینده مجلس می گوید که نباید اینطور باشد و باید تقسیم بندی مجرد و متاهل برداشته گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2038

به "تکلیف مجردها برای ثبت نام مسکن دولتی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف مجردها برای ثبت نام مسکن دولتی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید