تهران و مسقط روابط سیاسی تنگاتنگی با هم دارند

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: رئیس مجلس پیش از عزیمت به عمان گفت: بنده به دعوت رئیس مجلس عمان به این کشور سفر می کنم تا در زمینه همکاری های پارلمانی و توسعه روابط میان دو کشور به ویژه پیگیری توافقات سفر پادشاه عمان به ایران گفت و گو کنم.

تهران و مسقط روابط سیاسی تنگاتنگی با هم دارند

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه پارلمانی خبرنگاران، علی لاریجانی رئس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به عمان در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران روابط ایران و عمان را روابطی پایدار توصیف کرد و گفت: در سفر به عمان در زمینه های همکاری های پارلمانی، مسائل منطقه ای و پیگیری توافق ها در سفر پادشاه این کشور به ایران گفت و گو می گردد، از طرف دیگر تهران و مسقط از روابط سیاسی نزدیک و تنگاتنگ برخوردار هستند.

وی روابط دو کشور ایران و عمان در حوزه همکاری های پارلمانی را نیز گسترده توصیف کرد و اضافه نمود: بنده به دعوت رئیس مجلس عمان به این کشور سفر می کنم تا در زمینه همکاری های پارلمانی و توسعه روابط میان دو کشور به ویژه پیگیری توافقات سفر پادشاه عمان به ایران گفت و گو کنم.

رئیس مجلس همچنین گفت و گو درباره مسائل منطقه ای و بین المللی با مقامات عمان را از دیگر اهداف این سفر به مسقط دانست.

لاریجانی اضافه نمود: روابط گسترده و عمیق سیاسی، مالی و فرهنگی با همسایگان همیشه از سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران بوده و این رویکرد همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 311

به "تهران و مسقط روابط سیاسی تنگاتنگی با هم دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران و مسقط روابط سیاسی تنگاتنگی با هم دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید