ملاقات صالحی امیری با رئیس کمیته ملی المپیک قطر

به گزارش مسافرت رو، سایت کمیته ملی المپیک نوشت: صالحی امیری به همراه سرپرستان کاروان اعزامی ایران به بازی های المپیک 2020 توکیو و بازی های آسیایی ساحلی سانیای چین و مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک عصر روز گذشته (دوشنبه 24 آذر) با شیخ جوعان بن حمد بن خلیفه آل ثانی رئیس کمیته ملی المپیک قطردیدار و تبادل نظر کردند.

ملاقات صالحی امیری با رئیس کمیته ملی المپیک قطر

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، مسئولان کمیته ملی المپیک قطر با توجه به نامزدی و رقابت این کشور با عربستان برای میزبانی بازی های آسیایی 2030 ، نشستی را با مسئولان کمیته ملی المپیک کشورمان در مسقط عمان برگزار کردند که در این نشست دکتر صالحی امیری ضمن تقدیر و تشکر از همکاری، دوستی و ارتباطات بسیار خوب دو کشور طی چندسال گذشته گفت: روابط سیاسی و مالی ایران و قطر در طول زمان همواره خوب بوده و امیدواریم که این رابطه بهتر هم بشود؛ همچنین در بحث ورزشی هم با توجه به ظرفیت های بسیار بالای قطر بخصوص در زیرساخت ها امیدواریم که روز به روز بتوانیم این روابط را توسعه و گسترش دهیم .

دکتر صالحی امیری با اشاره به تفاهم نامه پیشنهادی ورزش ایران و قطر اظهارکرد: خوشبختانه مفاد تفاهم نامه پیش ازاین در تهران مطرح و برای آنالیز بیشتر به قطرارسال شد امیدوارم هر چه زودتر تفاهم نامه آماده و به امضا برسد تا بتوانیم همکاری را شروع کنیم.

وی اضافه نمود: با اجرایی شدن این تفاهم نامه و استفاده از زیر ساخت های قطر و ایران، تبادل مربی، برپایی اردوهای مشترک و برگزاری دوره های آموزشی مشترک می توان موجبات رشد سطح ورزش دوکشور را فراهم کرد.

طی این تعهد در رشته هایی که قطری ها قوی تر هستند به ما یاری نمایند و در رشته هایی مثل کشتی، تکواندو، وزنه برداری و کاراته و والیبال ما به آنها یاری کنیم.

در ادامه این نشست شیخ جوعان بن حمد بن خلیفه آل ثانی رئیس کمیته ملی المپیک قطر که جزو خانواده سلطنتی این کشور است از میزبانی و پذیرایی ایران ازهیئتی که به تهران اعزام شده بودند تقدیر و تشکر کرد و ابراز تمایلش برای حضور در ایران را گفت و گفت حتما در اولین فرصت در ایران حضور خواهم یافت و شاید در همین سفر تفاهم نامه را امضاء نهایی کنیم.

وی ادامه داد: از هیچ کوشش و کوششی برای ارتقاء سطح روابط ورزشی بین کمیته ملی المپیک دو کشور دریغ نخواهیم کرد. همانطور که شما گفتید رابطه ایران و قطر همواره خوب بوده است و من هم تمام کوششم را برای حفظ این رابطه خوب و بهتر شدن آن خواهم کرد؛ چراکه ایران در مقاطع بسیار حساس به یاری قطر آمده و ما هیچ گاه این خدمات را فراموش نمی کنیم و به واسطه همین خدمات دوستی و همسایگی خوب و دیرینه سعی می کنیم روابط را به بالاترین سطح ممکن برسانیم.

در ادامه ملاقات دکتر صالحی امیری درخصوص حذف کاراته از المپیک 2024مباحثی را بیان کرد و گفت: از قطر می خواهیم به کمپینی که با همراهی ایران و کنفدراسیون کاراته آسیا تشکیل شده است یاری کند تا بتوانیم با وجود سختی های بسیار کاراته را مجدد به المپیک برگردانیم گرچه کار سختی است و پیگیری بسیار می خواهد اما برای المپیک های بعدی باید کوششمان را انجام دهیم.

دکتر سجادی سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک 2020 توکیو، پیمان فخری سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی های آسیایی ساحلی سانیای چین و فرید فتاحیان مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک در این نشست حضور داشتند که دکترسجادی و پیمان فخری گزارش هایی را در مورد کاروانهای اعزامی برای بازی های پیش رو برای رئیس کمیته ملی المپیک قطر ارائه کردند و رئیس کمیته ملی المپیک قطر هم شرایط کاروان این کشور را تشریح کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1404

به "ملاقات صالحی امیری با رئیس کمیته ملی المپیک قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات صالحی امیری با رئیس کمیته ملی المپیک قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید