تصویب طرح توسعه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در کمیسیون ماده 5

به گزارش مسافرت رو، تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از به نتیجه رسیدن دو طرح توسعه محله نفرآباد و طرح توسعه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در کمیسیون ماده 5 خبر داد.

تصویب طرح توسعه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در کمیسیون ماده 5

جعفر شربیانی گفت: دو طرح محله نفر آباد منطقه 20 بعد از گذشت 30 سال و طرح توسعه حرم عبدالعظیم حسنی بعد از 14 سال در کمیسیون ماده 5 با پیگیری های شورای ششم شهر تهران به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه بعد از ورود به شورای شهر تهران مسائل و موضوعات مربوط به شهر ری را تا حد توانی که در اختیار داشتم، پیگیری کرده ام؛ اضافه نمود: دو طرح توسعه محله نفر آباد و طرح توسعه پیرامون حرم عبدالعظیم حسنی از جمله طرح های بزرگ شهری بود که از بلاتکلیفی آن نزدیک به 3 دهه می گذشت و مسائلی را برای شهروندان ساکن در این دو محدوده به وجود آورده بود.

رئیس کمیته باغات شورای شهر تهران ادامه داد: طبق مصوبه تخصصی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران شهرداری تهران ملزم شده بود تا در تامین زیرساخته های این محله از تصمیمات دولتی استفاده کند. موضوع دیگر در رابطه با محله نفرآباد این بود که بررسی ها نشان می داد که طرح این محله در طول 30 سال گذشته در هر دهه یک بار تغییر کرده است.

وی با اشاره به عملکرد شورای پنجم شهر تهران در رابطه با تهیه و تصویب طرح محله نفر آباد بیان نمود: نکته قابل تامل این است که طرحی که شورای پنجم به کمیسیون ماده 5 برده بود و مردم آن را نمی پسندیدند به عبارتی توجیه اقتصادی برای مردم و مشارکت کنندگان نداشت.

شربیانی با بیان اینکه طرح محله نفرآباد یک طرح 30 سال روی زمین مانده با مصوبه دوره گذشته نیز مردم را راضی نمی کرد، یادآور شد: در دوره ششم شورای شهر تهران هدف این بود تا در اسرع وقت این طرح را با نظر مردم بازبینی کنیم به همین دلیل در جلسات بازبینی با نظر مردم این کار انجام شد و منتخبان محله نیز در جلسات فوق حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه طرح نو محله نفرآباد کاملا منطبق بر ذائقه و درخواست مردم تهیه و تدوین شد، تاکید کرد: در نهایت اصلاح این طرح در سازمان نوسازی انجام و از آنجا در کارگروه کمیسیون ماده 5 شورای شهر تهران تایید شد و در نهایت امروز می توانیم با افتخار عنوان کنیم این طرح بعد از گذشته 3 دهه در کمیسیون ماده 5 مصوب و کارهای ابلاغ آن به زودی انجام می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ری در ادامه گفت: با انجام این پیگیری و نتیجه بخشی آن می توان این ادعا را مطرح نمود که مردم این محدوده به زودی می توانند در این محله ساخت و ساز کنند و از همه مهمتر اینکه این منطقه از شهر ری از حالت فریز شهری خارج می شود و رونق پیدا می کند.

به اعتقاد وی در آینده نزدیک محله نفرآباد شهر ری به یکی از بهترین محله های این شهرستان واقع در جنوب تهران تبدیل می شود.

جعفر شربیانی در ادامه صحبت های خود با اشاره به طرح توسعه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) اضافه نمود: طرح توسعه پیرامون حرم نیز در سال 87 تهیه شده و در سال 92 نیز به کمیسیون ماده 5 ارجاع شده بود تا مصوب شود. اما در کمیسیون ماده 5 ایراداتی را به این طرح گرفته بودند و در نهایت مقرر شد تا طرح فوق دوباره به شهرداری تهران ارجاع داده شود تا اصلاح شود.

وی با بیان اینکه در سال 95 معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی طی نامه ای از شهردار وقت می خواهد تا اصلاح طرح توسعه پیرامون حرم را بعد از گذشت 3 سال دوباره به کمیسیون ماده 5 جهت بررسی و تصویب ارائه کند؛ یادآور شد: بعد از تغییر مدیریت شهری در سال 96 این پروژه در زمان شورای پنجم شهر تهران همچنان بلاتکلیف باقی می ماند تا اینکه با فعالیت شورای ششم شهر تهران و دوره نو مدیریت شهری بنده از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در خواست کردم تا این طرح 220 هکتاری را اصلاح و برای تصویب به کمیسیون ماده 5 ارجاع داده شود.

رئیس کمیته باغات شورای شهر تهران بیان نمود: بسیاری از منازل مسکونی که در اطراف حرم هستند، به خاطر قرار گرفتن در کنار این مکان تاریخی فریز شده اند و شهروندان ساکن در این محدوده با مسائل زیادی روبه رو هستند. این در حالی است که با تاکید شورای شهر تهران طرح تفصیلی این محدوده برای معین تکلیف اراضی تدقیق داده شد.

وی در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه دو هفته پیش این طرح نیز در کمیسیون ماده 5 مصوب شد. این طرح اکنون لازم الاجرا بوده و امیدواریم طرح توسعه پیرامون حرم عبدالعظیم حسنی طبق مصوبه کمیسیون ماده 5 اجرایی شود.

به اعتقاد عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران؛ این دو طرح شهری معرف توسعه اقتصادی و کالبدی شهر ری محسوب می شود و از همه مهمتر اینکه تلاتش شده تا تمامی مبانی عدالت اجتماعی در این اصلاحیه ها رعایت شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2192

به "تصویب طرح توسعه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در کمیسیون ماده 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب طرح توسعه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در کمیسیون ماده 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید