تصاویر ، شروع رقابت جدی در فراوری خودروهای پرنده ، تسلا از چینی ها عقب تر است!

به گزارش مسافرت رو، در حالی که ایلان ماسک در سال 2019 اظهار داشت که تسلا در حال ساخت یک ماشین پرنده است، اما این شرکت تا به امروز بازاریابی یا فروش چنین وسیله ای را شروع نکرده است. هم اکنون رقبای سوئدی و چینی تسلا را پشت سر گذاشته اند و یک رقیب جدی آمریکایی نیز در حال ظهور است.

تصاویر ، شروع رقابت جدی در فراوری خودروهای پرنده ، تسلا از چینی ها عقب تر است!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از استریت، در سوئد و چین رقبایی زودتر از تسلا پیروز به ساخت خودروهای پرنده عمود پرواز شده اند. شرکت الف ائرونائوتیکز نیز اصلی ترین رقیب آمریکایی تسلا در زمینه ساخت خودروهای پرنده است.

شرکت خودروهای برقی تازه تاسیس الف ائرونائوتیکز (Alef Aeronautics) اولین شرکتی است که گواهینامه فدرال را برای یک وسیله نقلیه منحصر به فرد عمود پرواز دریافت می نماید این خودروی پرنده هم قابلیت رانندگی روی زمین و هم قبلیت پروازی دارد. برد رانندگی خودروی پرنده الف ائرونائوتیکز 322 کیلومتر و برد پروازی آن 177 کلومترخواهد بود.

جزئیاتی درباره رقبای پرنده تسلا

خودروی برقی پرنده ساخت چین

به گزارش اسکوایر، ایلان ماسک در سال 2019 گفت که تسلا در حال ساخت یک ماشین پرنده است. سال گذشته، ماسک یک وسیله نقلیه پرنده تسلا را معرفی کرد، اما این شرکت هنوز بازاریابی یا فروش چنین وسیله ای را شروع ننموده است. اما رقبای تسلا زودتر دست به کار شدند؛ در سال گذشته، شرکت سوئدی به نام جتسون، که نام خود را از یک کارتون ساخته شده در دهه 1960 گرفته که در آن وسایل نقلیه پرنده را نشان می داد، تصاویری از اولین وسیله نقلیه پرنده خود که یک خودروی برخاست و فرود عمودی برقی(eVTOL) است را منتشر کرد که به گفته مسوولان این شرکت به قیمت 98.000 دلار به فروش خواهد رسید.

این ماشین پرنده به عنوان یک هواپیمای آلومینیومی و فیبر کربنی با هشت موتور برقی، با حداکثر سرعت حدود101 کیلومتر در ساعت و زمان پرواز حدود 20 دقیقه توصیف می گردد. این شرکت سوئدی اعلام نموده که برای پرواز با این وسیله نقلیه هوایی در آمریکا به مجوز احتیاجی نیست.

واحد خودروی پرنده ایکس پنگ ائروهت (Xpeng Aeroht) متعلق به کمپانی Xpengs (XPEV)، رقیب چینی تسلا در ماه ژانویه مجوز پرواز ویژه ای را برای خودروی برقی پرنده X2 خود در چین دریافت کرد که اولین بار در چین بود که چنین مجوزی در خواست می شد.

ماشین پرنده 300.000 دلاری الف ائرونائو تیکز

در حالی که این سوال وجود دارد که آیا تسلا هرگز یک ماشین پرنده را به فروش خواهد رساند یا خیر، رقبایی که قصد فروش آنها را دارند همچنان ظاهر می شوند. الف ائرونائو تیکز (Alef Aeronautics)مستقر در سن متئو، کالیفرنیا، آخرین سازنده خودروی پرنده است که میخواهد قبل از تسلا، خودروی پرنده مدل A را با قیمت 300.000 دلار بفروشد.

الف در اکتبر سال 2022 از نمونه اولیه مدل A رونمایی کرد که می گوید برد رانندگی 322 کیلومتر و برد پروازی 177کیلومتر خواهد داشت. مدل A تماما برقی است و در جاده های عمومی قابل رانندگی است و دارای قابلیت برخاست و فرود عمودی (eVTOL) است. این خودرو می تواند یک یا دو سرنشین را حمل کند. این شرکت در اکتبر 2022 سفارش ها را در وب سایت خود شروع کرد. متقاضیان می توانند 150 دلار ودیعه معمولی برای خرید یا 1500 دلار برای در اولویت قرار گرفتن در لیست خرید پرداخت نمایند که در این صورت این شرکت باید خودرو را زودتر از ودیعه با قیمت پایین تر تحویل دهد.

بیشتر بخوانید:

  • پرواز اولین خودروی پرنده سرنشین دار چینی بر فراز آسمان ژاپن

جیم دوخونی، مدیر عامل الف ائرونائوتیکز، گفت که این شرکت می تواند تا سال 2030 یک مدل Z داشته باشد که برد پرواز و رانندگی طولانی تری داشته باشد و به قیمت 35.000 دلار فروخته گردد، اما فقط به مجوز هواپیمای بدون سرنشین احتیاج دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 تیر 1402 بروزرسانی: 16 تیر 1402 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2333

به "تصاویر ، شروع رقابت جدی در فراوری خودروهای پرنده ، تسلا از چینی ها عقب تر است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، شروع رقابت جدی در فراوری خودروهای پرنده ، تسلا از چینی ها عقب تر است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید