تداوم همکاری های پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و موسسه باستان شناسی آلمان

به گزارش مسافرت رو، انجام فعالیت های گسترده باستان شناسی و انتشارات برون مرزی با همکاری موسسه باستان شناسی آلمان و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری طی نشستی مورد تأکید نهاده شد .

تداوم همکاری های پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و موسسه باستان شناسی آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، بهروز عمرانی رئیس پژوهشگاه که در نشست مشترک با اعضای موسسه باستان شناسی آلمان سخن می گفت، با اشاره تجربه همکاری این دو مرکز توضیح داد: فعالیت های باستان شناسی که در حال حاضر در محوطه ریوی خراسان شمالی در دوره های هخامنشی و مفرغ صورت می گیرد بسیار حائز اهمیت است.

او با اشاره به اینکه در قانون برنامه توسعه بر انجام مطالعات باستان شناسی در حوزه ایران فرهنگی بصورت فراتر و وسیع تر از ایران تأکید شده است گفت: فعالیت های اجرا شده در این حوزه باید بر هم منطبق شوند.

عمرانی در ادامه با مهم خواندن فعالیت های اجرا شده در حوزه باستان شناسی زیر آب در خلیج فارس و دریای عمان بر انجام مطالعات در این حوزه علاوه بر مسئله آموزش توسط موسسه باستان شناسی تأکید کرد .

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بر مکان یابی هر چه سریعتر برای انجام فعالیت های باستان شناسی با همکاری پژوهشکده باستان شناسی و مؤسسه باستان شناسی آلمان در این مناطق تأکید کرد .

او در ادامه گفت: با وجود کاوش های گسترده اجرا شده هنوز نسبت به محدوده، زمان و شدت ورود دوره مفرغ اطلاعات کاملی نداریم و توقع می رود با مطالعات اجرا شده در شمال و شمال غرب ایران این نتیجه به دست آید.

عمرانی توضیح داد: در حوزه فعالیت های باستان شناسی که امکان انجام کاوش های توصیفی وجود ندارد علوم میان رشته ای می تواند اطلاعات مورد احتیاج را به ما بدهد.

او در ادامه با اشاره به محدودیت های موجود برای محققان در انتشارات برون مرزی از دست اندرکاران موسسه باستان شناسی خواست تا با بهره از امکانات این مرکز در انتشار فعالیت های پژوهشی همکاران پژوهشگاه مساعدت نمایند.

عمرانی در سرانجام توضیح داد: در توافقات بین المللی در حوزه باستان شناسی طرف آلمانی یکی از بهترین همکاران ما است و خواهان ادامه این همکاری ها هستیم.

سوند هنسن رئیس بخش اوراسیای مؤسسه باستان شناسی آلمان نیز در این نشست با اشاره به بازدیدش از محوطه باستانی ریوی در خراسان شمالی توضیح داد: این محوطه ظرفیت بالایی برای انجام کاوش های بلند مدت دارد.

او گفت: می توان یک برنامه و چشم انداز پنج ساله برای فعالیت های باستان شناسی در این محوطه در نظر گرفت.

او در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه باستان شناسی زیر آب در سال 96 در برلین و کوشش های اجرا شده در این حوزه خاطر نشان کرد: به منظور انجام مباحث آموزشی ضروری است نقاطی از ایران انتخاب و روی آن کار گردد.

هنسن در ادامه نسبت به انجام پژوهش های باستان شناسی در منطقه غرب ایران و آذربایجان و تمدید یادداشت تفاهم فی ما بین موسسه باستان شناسی آلمان و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در سال 2020 ابراز علاقه کرد.

در ادامه، همکاری های میان مؤسسه باستان شناسی آلمان و پژوهشگاه در تپه ریوی و ربع رشیدی، دوره های آموزشی باستان شناسی زیر آب و همکاری در برنامه های مشترک DFG و پژوهشگاه، تسریع در انجام پژوهش های باستان شناسی زیر آب در منطقه خلیج فارس و دریای عمان با توجه به اولویت ها و همکاری های مشترک در منطقه آذربایجان با توجه به ضرورت پاسخگویی به پرسش های علمی مطروحه مورد تأکید نهاده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 430

به "تداوم همکاری های پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و موسسه باستان شناسی آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم همکاری های پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و موسسه باستان شناسی آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید