تخصیص تنها 12.6 درصد از اعتبارات نفت در خوزستان

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران/خوزستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: تخصیص اعتبارات نفت در استان خوزستان پایین است؛ تا به امروز 12.6 درصد از اعتبارات تخصیص یافته است و انتظار داریم که شاهد افزایش آن تا حدود 50 درصد باشیم.

تخصیص تنها 12.6 درصد از اعتبارات نفت در خوزستان

امید حاجتی در نشست شورای برنامه ریزی خوزستان که امروز (3 اسفندماه) برگزار گردید، اظهار کرد: اولویت امروز استان خوزستان و کشور با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، کنترل کرونا است.

به گزارش خبرنگاران، وی با اشاره به موضوع دوره اقتصادی طرح های عمرانی اضافه کرد: با توجه به آنچه در متن قانون بودجه سال جاری به آن اشاره شده است، ابهاماتی میان دستگاه های اجرایی و دیوان محاسبات وجود داشت و انتها دوره اقتصادی به انتها اسفندماه تقلیل داده شد؛ از این رو دستگاه ها نگران مسائلی از جمله جذب اعتبارات بودند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان توضیح داد: اکنون بر اساس آنچه توسط ستاد ملی کرونا مصوب شده است، مسئله ای برای جذب اعتبارات سال جاری وجود ندارد و انتها دوره اقتصادی، اسفندماه سال جاری نخواهد بود و دستگاه های اجرایی نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

حاجتی با اشاره به دغدغه های دستگاه های اجرایی در مورد کسری اعتبارات هزینه ای گفت: دو ظرفیت برای تامین کسری اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی پیش بینی شده است. فروش اموال یکی از این ظرفیت ها است که در این زمینه بعضی از اموال شناسایی و فروش رفته است اما بعضی از اموال در مزایده ها مشتری ندارند و همچنان پیگیر فروش آن ها هستیم.

وی با بیان اینکه 53 درصد در جذب درآمدها رشد داشته ایم، اضافه کرد: خبر خوب در مورد اعتبارات هزینه ای این است که عملکردها در درآمدها در خوزستان عملکرد خوبی است و بر این اساس قول خوبی گرفته ایم تا بخش قابل ملاحظه ای از کسری اعتبارات هزینه ای استان در تفاهم نامه ای که میان سازمان برنامه بودجه کشور و سازمان امور اقتصادیاتی منعقد شده است، به استان خوزستان ابلاغ گردد تا سال جاری را نیز به خوبی پشت سر بگذاریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به اینکه کل اعتبارات تخصیص یافته به خوزستان 47.7 درصد است، عنوان نمود: کل اعتباراتی که به استان داده شده، مجموعا 2 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار مصوب است؛ از این میزان، یک هزار و 350 میلیارد تومان تخصیص داده شده است که 535 میلیارد از آن نقد و باقی اعتبارات اسنادی است.

حاجتی اعلام کرد: تخصیص اعتبارات نفت در استان خوزستان پایین است؛ تا به امروز 12.6 درصد از اعتبارات تخصیص یافته است و انتظار داریم که شاهد افزایش آن تا حدود 50 درصد باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1567

به "تخصیص تنها 12.6 درصد از اعتبارات نفت در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص تنها 12.6 درصد از اعتبارات نفت در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید