تحقیق و تفحص از مرکز آنالیز های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری کلید خورد

به گزارش مسافرت رو، عضو هیأت رئیسه مجلس از کلید خوردن تحقیق و تفحص از مرکز آنالیز های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری اطلاع داد و گفت: آقای آشنا بداند که حتی بعد از انتها یافتن دولت باید جوابگوی مسئولیت خود و نفوذ در این مرکز باشد.

تحقیق و تفحص از مرکز آنالیز های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری کلید خورد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهن شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار فایل صوتی مصاحبه محمدجواد ظریف از سوی تلویزیون اینترنشنال عربستان سعودی گفت: انتشار این فایل صوتی که قرار نبود منتشر گردد آن هم از سوی یک رسانه ضد نظام نشان از عمق نفوذ در مراکز حساس دولت دارد.

وی اضافه کرد: آقای حسام الدین آشنا به عنوان رئیس مرکز آنالیز های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری که مصاحبه با ظریف و دیگر وزرای دولت با مسئولیت ایشان صورت گرفته باید جوابگوی درز این اطلاعات باشد و بداند که این حوادث تهدیدکننده امنیت ملی کشور است و وی باید پاسخ دهد که این تهدید از کجا نشأت می گیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به سابقه نفوذ در دفتر آشنا در گذشته مطرح نمود: اینگونه نفوذ در مجموعه مرکز آنالیز های استراتژیک نهاد ریاست جمهور در گذشته وجود داشته و الان هم وجود دارد که یک حفره امنیتی است و این اتفاقات علی رغم آنکه بعضی دولتی ها با تهیه و مصاحبه های این مرکز با مسئولین دولتی مخالف بودند اما دست های پنهان بر انجام این مصاحبه اصرار داشت.

حاجی دلیگانی گفت: همان دست های پنهان که بر ضبط این مصاحبه ها اصرار داشتند با واسطه هایی که داشتند مصاحبه ضبط شده را به خارج از کشور رساندند.

وی تأکید کرد: وقتی آقای آشنا مسئولیت تهیه و ضبط این برنامه را برعهده داشت باید جوابگوی این اتفاق مهم باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: آقای آشنا باید بدانند که بعد از 11 مرداد و با سرانجام یافتن عمر دولت، جوابگویی وی در این زمینه سرانجام نمی پذیرد و باید جوابگوی این موضوع باشد.

حاجی دلیگانی گفت: از قوه قضاییه می خواهیم به این موضوع ورود نموده و با مشخص ضابط و دستور رسیدگی همه جانبه به این اتفاق مهم، برای صیانت از امنیت ملی اقدام لازم را به عمل آورد.

مصاحبه ظریف بخشی از برنامه ای به نام آن سوی دولت و با موضوع گزارش و روایت خدمات، اقدامات، چالشها و دستاوردهای دولت های یازدهم و دوازدهم است که زیر نظر مرکز آنالیز های استراتژیک ریاست جمهوری، صورت گرفته و علاوه بر ظریف مصاحبه هایی با وزیران و معاونان رییس جمهور در چارچوب تاریخ شفاهی هشت ساله دولتهای یازدهم و دوازدهم انجام گرفته است.

فایل صوتی مصاحبه ظریف اوایل هفته از رسانه های بیگانه سردرآورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1703

به "تحقیق و تفحص از مرکز آنالیز های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیق و تفحص از مرکز آنالیز های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید