برگزاری نمایشگاه سوگواره هنرهای عاشورایی در پیاده راه عالی قاپو

به گزارش مسافرت رو، همزمان با ایام سوگواری امام حسین(ع)، جلوه ای از هنر محرم در قالب نمایشگاه خیابانی سوگواره هنرهای عاشورایی در پیاده راه اسفریس (عالی قاپو) اردبیل به نمایش گذاشته می گردد.

برگزاری نمایشگاه سوگواره هنرهای عاشورایی در پیاده راه عالی قاپو

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، این نمایشگاه با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل و حوزه هنری استان به مدت یک هفته برگزار خواهد شد و در این نمایشگاه 30 اثر در قالب پوستر، نقاشی، خوشنویسی و عکس از هنرمندان استان و همچنین آثار برتر کشوری در معرض دید عموم قرار می گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل گفت:خلق آثار هنری عاشورایی یکی از عناصر برجسته و تاثیرگذار فرهنگ اسلامی و عاشورایی است و کار هنرمندانی که واقعه عاشورا را در قالب هنر برای مخاطب نمایش می دهند اقدام عزتمند بوده و در ترویج فرهنگ عاشورا نقش به سزایی دارد.

عاطف محمدنژاد اضافه نمود: هنرهایی مانند نقاشی، گرافیک، عکاسی و خطاطی از جمله هنرهایی هستند که توانایی بیان مطالب را بدون واسطه به مخاطبان دارند و مخاطب با دیدن هنرهای تجسمی به عمق و درون آثار کشیده شده و تحول و اثرگذاری لازم در بازدیدکنندگان را به وجود می آورد.

بازدید از نمایشگاه خیابانی سوگواره هنرهای عاشورایی تا روز سه شنبه 11 شهریور ماه در پیاده راه اسفریس (عالی قاپو) اردبیل برای عموم آزاد است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1252

به "برگزاری نمایشگاه سوگواره هنرهای عاشورایی در پیاده راه عالی قاپو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه سوگواره هنرهای عاشورایی در پیاده راه عالی قاپو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید