بافت فرسوده قشم نیازمند احیاست

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران/هرمزگان شهردار قشم گفت: بافت فرسوده و قدیم قشم بسیار شکننده است و در صورت بروز زلزلع نسبتا قوی، می تواند خطرات جدی جانی و اقتصادی برای شهروندان ایجاد کند که این موضوع نیازمند احیاست.

بافت فرسوده قشم نیازمند احیاست

میرداد میردادی صبح امروز (10 آبان ماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بافت فرسوده قشم به علت قدمت و نوع بنایی که دارد، از استحکام بسیار پایینی برخوردار است، اضافه نمود: علاوه بر آن دیگر با توجه به نیازهای امروز، جوابگوی عبور و مرور و شهر توریستی چون قشم نیست.

وی با بیان اینکه باید علاج واقعه قبل از وقوع کرد، توضیح داد: همکاری و همیاری جمعی با توجه به روحیه تعاون محور مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم، سرمایه گذاران و جامعه محلی می تواند راه را برای مقام سازی، بهسازی، زیباسازی و بسترسازی فاضلاب و آب های سطحی در این منطقه ها هموار کند.

شهردار قشم با اشاره به ایجاد پیست دوچرخه سواری و پارک های تفریحی جهت اشتغال زایی برای قشموندان مطرح نمود: کوشش می کنیم با اجرای طرح منظرآرایی و استفاده از جلوه های سمعی و بصری و بعلاوه نصب سردرب های راهنمای مسافران و گردشگران در ورودی های قشم چهره شهر زیباتر گردد.

میردادی در مورد مسائل بازار قدیم قشم اعلام کرد: دفع آب های سطحی، کاهش ترافیک و منظر آرایی و زیبا سازی فضای خارجی بازار قدیم قشم از مهم ترین برنامه های شهرداری برای این مکان است.

وی با اشاره به ملاقات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعضای شورای شهر و و شهرداری، اعلام کرد: تفاهم و تعاملی که بین این نهادها به وجود آمده است، باعث هم افزایی در عرصه خدمت به مردم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1942

به "بافت فرسوده قشم نیازمند احیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت فرسوده قشم نیازمند احیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید