بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه ی دیدنی اطهر و کوروش

به گزارش مسافرت رو، وب سایت چیدانه - طلوع حقیقت: معمولا وقتی زوج های جوان زندگی جدید و تازه خود را شروع می نمایند سلیقه و ذوق بسیاری را نیز برای چیدمان منزل خود به کار می برند. به همین دلیل هم هست که هر باری که به خانه یکی از زوج های جوان می رویم، پا به دنیایی پر از رنگ و ذوق و هنر می گذاریم. این بار نیز در این مطلب مهمان خانه اطهر و کوروش هستیم تا از چگونگی چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل پرعشقشان از آن ها بپرسیم.

بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه ی دیدنی اطهر و کوروش

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

خانه اطهر و کوروش در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: دو نفر
  • شغل خانم خانه: مهندس معمار و دیزاینر/ شغل آقای خانه مهندس معمار و فعال در زمینه تئاتر
  • موقعیت: شهر تهران، محله دیباجى جنوبى
  • متراژ فضا: 88 متر
  • سال ساخت: 85
  • طبقه اول
  • ملک اجاره اى
  • تعداد اتاق خواب: 2 عدد
  • تعداد سرویس بهداشتی: 2 عدد
  • سبک دکوراسیون: نئوکلاسیک
  • رنگ غالب سبز و قرمز قجرى
  • طراح: هر دو نفر
  • مدت زمان بازسازى و طراحی دکوراسیون: 2 ماه
  • هزینه بازسازى خانه: 50 میلیون تومان
  • هزینه خرید وسایل: 200 میلیون تومان

بازسازی منزل زوج جوان

دکوراسیون خانه خود را در چند کلمه توصیف کنید

خانه سبز و گرم و دلنشین ما

دلیل انتخاب این خانه برای شما چیست؟ چه مدت برای پیدا کردنش زمان سپری شد؟

این خانه توسط یکى از دوستان به ما معرفى شد و در وهله اول به علت شناخت صاحبخانه فکر کردیم که می تواند گزینه بسیار مناسبى برایمان باشد، به ویژه اینکه خانه در محدوده مورد نظر ما بود، پلان خوب و هم چنین نور کافى داشت. اما مشکل اصلى این خانه قدیمى بودن آن بود که خوشبختانه از طرف صاحبخانه اجازه بازسازى گرفته شد؛ بنابراین بدون اینکه حتی فکرش را هم بکنیم اولین خانه اى که به ما پیشنهاد شد به نتیجه رسید و دیگر نیازى به وقت گذاشتن و جست و جوی بیشتر نبود.

آیا منزلتان بازسازی شده است؟

بله، در خانه قبل از ما براى سایر مستأجرین تعمیراتى انجام شده بود، ولى در اصل اولین بازسازى کامل توسط ما انجام شد.

داستان دکوراسیون خانه خود را تعریف کنید.

ما در حقیقت براى طراحى خانه از خط داستانى خاصى استفاده نکردیم، بلکه اولویت ما همنشینى و ترکیب بندى وسایل و رنگ ها به گونه اى بود که یاد وسایل کلاسیک در دل فضایى مدرن جریان داشته باشد. گویی که گالرى کوچکى از یادگاری هاى تهران دهه 40 و 50 در بسترى از فضاى مینیمال و مدرن امروز جاى گرفته باشند.

چرا این رنگ و سبک را برای چیدمان انتخاب نموده اید؟

رنگ و سبک مورد علاقه من و کورش تلفیقى بود و بر همین اساس سبک نئوکلاسیک را انتخاب کردیم. از آن جایی که خانه نور خیلى خوبی داشت و وجود رنگ هاى متنوع و شاد از ویژگی هاى سبک نئوکلاسیک به شمار می رود رنگ هاى سبز و قرمز قجرى انعکاس خیلى زیبایى در فضاى خانه ایجاد می کرد و گرماى بصرى خانه را افزایش می داد، بنابراین ما هم به سراغ همین رنگ ها رفتیم.

چیدمان منزل زوج جوان

آیا برای دکوراسیون خانه فرایند خاصی را پیش گرفته اید؟

به علت قدیمى بودن لوله کشى ها و پوسیدگى دیوار سرویس ها، کارهاى بازسازى از سرویس ها شروع شد و براى استفاده بیشتر فضاى بلا استفاده بین دو سرویس براى قرارگیرى ماشین لباسشویى آماده گشت. به صورت همزمان برای عظیم تر و کشیده تر دیده شدن دیوارها، تخریب سقف کاذب نیز شروع شد.

فضاى آشپزخانه بسته بود و کابینت هایى آهنى داشت. از آنجایى که فضای آشپزخانه کوچک بود بعد از برداشتن دیوار ها فضاى بدون استفاده کنار آشپزخانه برای قرار دریافت یخچال آماده شده و به آشپزخانه اضافه گشت. برای عظیم تر دیده شدن این فضا باید براى کابینت ها از رنگ هاى روشن استفاده می کردیم و، چون محل قرارگیرى آشپزخانه بین نشیمن و ناهارخورى بود رنگ سفید مناسب ترین گزینه به حساب می آمد و به راحتى هم این امکان را فراهم می کرد که با رنگ سایر وسایل هارمونى پیدا کند.

طرح کابینت ها هم دقیقا به همین دلیل ساده انتخاب شدند، چراکه بیشترا فضاهاى نشیمن و ناهارخورى به علت نوع مبلمان و چیدمان آن ها چشمگیرتر هستند. انتخاب کابینت هایى ساده و با رنگ روشن مانع خسته شدن دید افرادى می شد که طولانى مدت در خانه حضور دارند. براى جلوگیرى از یکنواختى کابینت ها و همین طور گرم تر شدن فضاى آشپزخانه صفحه کابینت ها از جنس چوب انتخاب شدند.

به نظر خودتان کدام ویژگی منزل شما حس خانه بودن به شما می دهد؟

گرماى بصرى که در خانه ایجاد شده باعث می گردد که این جمله را در صحبت اطرافیان بار ها بشنویم که گرما و انرژى خانه شما ...

داشتن چه فضا یا وسیله ای در خانه تان اهمیت زیادی داشت؟

کورش به گل و گیاه علاقه بسیاری دارد و من هم عاشق هواى آزاد هستم، بنابراین دیدن بالکن هرچند کوچک خانه هر دو نفر ما را هیجان زده کرد، اما قبل از ما به خاطر کولر قدیمى و عظیمى که داخل بالکن نصب شده بود، بالکن عملا استفاده چندانى نداشت، بنابراین با تعویض کولر قدیمى با دستگاهى جدیدتر و البته کوچک تر و همین طور نصب در حدبیشتر فضاى بالاى بالکن سعى کردیم از زیر کولر برای ساخت و نصب طبقه براى گلدان ها استفاده کنیم و براى بخش باقی مانده فضای بالکن هم نیمکتى ساختیم تا بتوانیم از هوای آزاد استفاده بیشتری داشته باشیم.

عظیمترین چالش یا دردسر در زمان طراحی داخلی منزل شما چه بوده است؟

از آنجایی که ما به عنوان مستأجر در خانه حضور داشتیم براى طراحى و دکوراسیون منزل باید نکات زیادى از جمله میزان هزینه تا راحتى شرایط براى مستأجرین آینده در نظر می گرفتیم.

برای آنکه با مشکل کمبود فضا کنار بیایید، از چه روشی استفاده نموده اید؟

به عنوان کسى که در حوزه معمارى و دیزاین فعالیت دارد در طول هر پروژه به طرح ها و ایده های بسیاری بر می خوردم که در ذهن خود می خواهم تمام آن ها را در خانه ام پیاده کنم، بنابراین قرار دادن یک جهان طرح و ایده در فضاى محدود با تمرکز بر روى یک سبک و کوشش در انتخاب مینیمال هاى آن سبک می توانست به جای گیرى ایده هاى عظیم در فضاهاى کوچک یاری کند.

خرید وسایل منزل زوج جوان

معمولا برای خرید وسایل چه فروشگاه، بازار یا محلی را انتخاب می کنید؟

براى خرید وسایل، در وهله اول اگر امکان ساخت آن توسط خودمان وجود داشته باشد، دست به کار می شویم و اگر هم چنین چیزی مقدور نباشد به سراغ برند ها و شرکت ها یا پیمانکارانى می رویم که در طى پروژه ها از نتیجه کار آن ها راضى بودیم یا دوستانمان که بیشتر آن ها هم معمار هستند آن ها را به ما پیشنهاد می دادند.

وسیله یا فضای مورد علاقه تان در خانه چیست؟

اگه قرار باشد بین وسایل داخل خانه یکى را انتخاب کنیم، قطعا انتخاب ما آکواریوم خواهد بود! ماهی هاى کوچک داخل آکواریوم باعث شدند که حتى وقتى ما در خانه نیستیم زندگى در داخل خانه جریان داشته باشد.

کدام فضا یا وسیله را کمتر از باقی قسمت ها دوست دارید؟

از آنجایی که وسایل و فضا ها با طراحى و ذوق خود ما ساخته و آماده شده اند براى ما یادآور یک دوره خوش از زندگی مان هستند، بنابراین تمامی آن ها به یک اندازه برایمان عزیز و دوست داشتنی هستند.

آخرین وسیله ای که برای خانه خریده اید چیست و آن را از کجا تهیه کردید؟

درست خاطرم نیست، ولى فکر می کنم آخرین وسیله اى که براى خانه خریدیم تلویزیون بود که از نمایندگى ال جى تهیه کردیم.

آیا وسیله ای در خانه وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید؟ از چه متریالی برای ساختش استفاده نموده اید؟

با توجه به حرفه من و کورش، طراحى سفارش و ساخت نزدیک به 70 درصد وسایل خانه توسط خود ما انجام شد. از آنجایی که معمولا طراحى و ساخت کارهاى چوبى پروژه ها توسط خودمان صورت می گیرد، طراحى و ساخت کابینت ها هم به عهده خود ما بود.

میز وسط آشپزخانه در اصل یک سینى مسى قدیمى بود که با پایه اى که خریدارى و بعد هم رنگ کردیم بدین شکل مورد استفاده نهاده شد. لوستر داخل آشپزخانه و یکى از اتاق ها یک آب کش و یک کاسه مسى قدیمى بودند که آن ها را تبدیل به لوستر کردیم.

براى لوسترهاى دکوراسیون نشیمن و ناهارخورى ایده ما لوسترهاى برنز ایتالیایى بود که متاسفانه، چون رنگ برنز لوستر ها طلایى بودند از طریق تکنیک پتینه توسط یکى از اساتید قدیمى پتینه به رنگ دلخواه ما، یعنى سبز آبى درآمدند. دیوار فضای ناهارخورى ابتدا آجر شد و بعد خود ما روى آجر ها را با تکنیک کهنه کارى پتینه کردیم.

ورودى فضاى دو سرویس و لاندرى که میان آن ایجاد شده بود، باز بود و به ناهارخورى دید داشت. از آنجایی که دنبال وسیله اى غیر از ساخت در یا پارتیشن براى کور کردن دید ورودى سرویس ها بودیم در نهایت از طریق یک پارچه مخمل، رومیزى رشتى دوزى قدیمى که داشتم را به صورت پرده در آوردیم و روى دیوار آجرى ناهارخورى نصب کردیم.

من همواره به وسایل قدیمى علاقه زیادی داشتم و پیگیر آن بودم که چگونه می توان آن ها را از داخل کمد ها درآورد و کاربرى جدیدى بخشید. بر همین اساس یک تخته سبزى خردکنى قدیمى که مربوط به مادرعظیمم بود را به عنوان صفحه استفاده کردیم و با نصب چهار فنجان قدیمى به عنوان عدد روى آن، ساعت دیوارى ای که می بینید ساخته شد.

قاب هاى نصب شده روى دیوار ها هم که یکى شامل قاشق چنگال هاى نقره قدیمى و یکى کلکسیون کلید و قفل هاى قدیمى بودند بر اساس همین ایده ساخته شدند. براى دیگ مسى قدیمى هم پایه آهنى سفارش دادیم تا به عنوان دکور، میز و فضاى گل آرایى مورد استفاده قرار بگیرد. سرویس بهداشتى مهمان که کلیه وسایل آن ابزار ساختمانى هستند از کارگاه ساختمانى محل کار کورش، توسط خود ما رنگ و نصب شد.

کدام تغییر دکوراسیون منزل خود را بیشتر دوست دارید؟

بالکن، چراکه به دلیل وجود کولر عظیم و... قبل از حضور ما غیر قابل استفاده بود.

وسایل و لوازم نشیمن منزل زوج جوان

  • کاناپه: به قیمت 7 میلیون تومان
  • دو صندلى میزبان: هر کدام 3 میلیون تومان
  • دو مبل یک نفره: از گالرى شخصى
  • میز تلویزیون: به قیمت حدودى 3 و نیم میلیون تومان
  • میز جلو مبلی: گالرى شخصى
  • میز و جایگاه غذاخوری: میز حدود 5 میلیون تومان و صندلى ها هرکدام 2 و نیم میلیون تومان
  • آباژور: از یک صفحه ای در اینستاگرام هدیه گرفته شد.
  • فرش: بازار عظیم تهران

وسایل اتاق خواب منزل زوج جوان

  • لوازم دکوری: اکسسوری هاى داخل خانه که ساخت خودمان است همگى با همکارى دوست و همکار عزیزمان ساخته شد
  • آباژور: آباژور داخل اتاق و کتابخانه ساخت خودمان
منبع: برترین ها
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1070

به "بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه ی دیدنی اطهر و کوروش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی منزل زوج جوان؛ خانه ی دیدنی اطهر و کوروش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید