ایران از هند داروی بیماری های خاص وارد می نماید

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران : منابع هندی اعلام کردند شرکت های این کشور داروهای مهمی مثل داروهای ویژه درمان سرطان ریه و سینه، تومورهای مغزی و بیماری های قلبی را به ایران صادر و پول آن را به روپیه دریافت خواهند کرد.

ایران از هند داروی بیماری های خاص وارد می نماید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس استاندارد، داروسازان اصلی هندی داروهای مهم مورد احتیاج بیماران ایرانی را تامین خواهند کرد.

منابع مطلع هندی گفتند: ایران که به دلیل تحریم های مالی غرب با کمبود داروهای حیاتی روبرو است، اخیرا از هند درخواست نموده داروهای مورد احتیاج بیماران ایرانی را تامین کند. در پی این درخواست یک گروه 28 نفره در اواسط ماه دسامبر به ایران سفر کردند و ضمن برآورد احتیاج دارویی این کشور مذاکراتی را جهت صادرات دارو به ایران انجام دادند. پول داروهای صادر شده به وسیله بانک یو سی اوی هند و حساب روپیه ایران در این بانک پرداخت خواهد شد.

نمایندگان شرکت های مختلف داروسازی هند در هیئت اعزامی به ایران حضور داشتند.

پی وی آپجال، رئیس شرکت داروسازی فارمکسیل هند و مسئولان چند شرکت دیگر داروسازی این خبر را تایید کردند. آپاجی در این باره گفت: پرداخت پول دارو توسط ایران به وسیله روپیه هند و بانک یو سی او خواهد بود. اما هر دو دولت به شرکت های داروسازی اطمینان داده اند که از تمام مزایای پرداخت های دلاری بهره مند خواهند شد.

داروهای مورد درخواست ایران عموما شامل داروهای فله، ترکیبات دارویی فعال، فرمولاسیون عمومی برای درمان سرطان ریه و سینه، تومورهای مغزی، بیماری های قلبی و سایر بیماری های مهم هستند.

آپاجی اضافه کرد: صنعت داروسازی هند به تامین داروهای عمومی با کیفیت و ترکیبات دارویی فعال شهرت دارد. ما قبلا نیز با ایران مبادلات دارویی داشته ایم. به همین دلیل است که آنها با ما ارتباط برقرار نموده اند.

بعضی از شرکت های دارویی هندی که حضور پررنگی نیز در بازار آمریکا دارند، نگرانند که همکاری نزدیکشان با ایران مشکلاتی را برای تداوم حضور آنها در بازار دارویی آمریکا به وجود بیاورد. بازار آمریکا بزرگترین بازار دارویی دنیا به شمار می رود.

اما مقامات شرکت های داروسازی فعال در بازار آمریکا و اروپا می گویند تا کنون با مسئله ای در این زمینه روبرو نشده اند.

ان آر مونجال، مدیر عامل شرکت داروسازی ایند-سویفت هند نیز با تایید سفر نماینده این شرکت به ایران گفت، ایران علاوه بر هند به دنبال واردات دارو از چین و بخش هایی از اروپاست. وی اضافه کرد: پیش بینی می گردد که واردات از اروپا به دلیل تحریم ها در فاصله ای اندک متوقف گردد. به همین دلیل آنها می خواهند از سایر نقاط دنیا نیز دارو وارد نمایند.

علیرغم معافیت واردات دارو از تحریم های ضد ایرانی سازمان ملل و دولت آمریکا، بانک های غربی از انجام تراکنش های مربوط به صدور دارو به ایران امتناع می ورزند.

13

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 612

به "ایران از هند داروی بیماری های خاص وارد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران از هند داروی بیماری های خاص وارد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید