اولین عمل جراحی از راه دور 5G با حمایت هواوی در چین انجام شد

به گزارش مسافرت رو، یکی از مزایا و کاربردهای شبکه های موبایل 5G، ماموریت های حساس و بی درنگ با سرعت و پهنای باند زیاد ولی تاخیر در حد صفر است.

اولین عمل جراحی از راه دور 5G با حمایت هواوی در چین انجام شد

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

یکی از این کاربردها، در حوزه پزشکی و خاصا عمل های جراحی از راه دور است. برای یک جراحی از راه دور باید 4 فاکتور مهیا گردد: بیمار، پزشک جراح، روبات و اتصال به اینترنت پرسرعت بدون تاخیر!

سال ها است که سه فاکتور اول در دسترس هستند ولی یک ارتباط مطمئن و پر سرعت بی درنگ مهیا نشده بود. اکنون، با عرضه شبکه های 5G امکان استفاده از این ارتباطات در عمل های جراحی راه دور وجود دارد.

اولین عمل جراحی موفقیت آمیز از راه دور مبتنی بر شبکه های 5G در طی روزهای گذشته توسط خبرنگاران جراح چینی در استان فوجیان صورت گرفته است. در این جراحی، یک روبات با دو بازوی مخصوص جراحی اتاق عمل نیز شرکت داشته است.

این عمل جراحی به طور رسمی در رسانه های مطرح و معتبر جهانی گزارش نشده است ولی رسانه های چینی گزارش دادند این عمل جراحی روی یک حیوان و از فاصله 30 مایلی توسط یک لینک اینترنت پرسرعت 5G انجام پذیرفته است.

این عمل جراحی شامل برداشتن یک کبد حیوان است ک تقریبا پیچیده و سخت گزارش شده است. لینک استفاده شده در این عمل جراحی فقط 100 میلی ثانیه یا 0.1 ثانیه تاخیر داشته که برای چنین کاربردهایی مناسب است.

شبکه 5G هواوی با سرعت 5 گیگابیت

در عمل های این چنینی روبات ها باید قدرت پاسخ گویی و سرعت عمل بسیار بالایی داشته باشند و تاخیرهای زیاد می تواند کل جراحی را با شکست روبرو کند.

تنها هنگامی خبرنگاران جراح می تواند از صدها مایل دورتر اقدام به جراحی با روبات نمایند و انگار در خود اتاق عمل هستند که بستر ارتباطی هیچ تاخیری نداشته باشد یا تاخیر آن بسیار پایین باشد.

گفته می گردد شرکت هواوی بستر ارتباطی شبکه 5G این عمل جراحی را فراهم نموده است و به همین دلیل هم خبر موفقیت آمیز آن چندان رسمی و رسانه ای نشده است. رسانه های چینی می گویند سرعت این شبکه 5G هواوی نزدیک به 5 گیگابیت بر ثانیه بوده است.

پیش بینی می گردد در سال 2019 شاهد عمل جراحی های از راه دور بیشتری بر بستر شبکه های 5G باشیم. این گونه از عمل ها برای مواقع اضطراری و فاجعه ای بسیار مفید و نجات بخش خواهند بود.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 461

به "اولین عمل جراحی از راه دور 5G با حمایت هواوی در چین انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین عمل جراحی از راه دور 5G با حمایت هواوی در چین انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید