اهدای گواهینامه به دانش پژوهان طرح توانمندسازی؛ با کسب 80 امتیاز

به گزارش مسافرت رو، تهران (پانا) - مدیرمسئول باشگاه ملی جوانان پژوهشگر و سخنگوی پژوهشکده ادبیات اسراء اعلام نمود در خاتمه دوره تابستانه طرح توانمندسازی، آزمون هایی طراحی و به شیوه تحلیلی و تشریحی برای رشته های تئوری و به صورت عملی برای رشته های فن بیان، مجری گری، سخنوری، کامپیوتر و فناوری برگزار گردید. به دانش پژوهانی که از 100 امتیاز حداقل 80 امتیاز را کسب نمایند گواهینامه خاتمه دوره اهدا می گردد.

اهدای گواهینامه به دانش پژوهان طرح توانمندسازی؛ با کسب 80 امتیاز

روزگار کرونا، روزگاری است که درد بسیار است و همدرد اندک. متاسفانه شاهد آن هستیم که در این ایام تلخ که هر روز تعداد بیشتری از هم وطنان ما در کام مرگ آسای کرونا فرو می فرایند عده ای از افراد به دنبال ماهی گیری از این آب گل آلود هستند. پرشکان و پرستاران و کادر درمان که با خلوص نیت در جبهه پرمخاطره کوشش می نمایند از مردمی که در پشت خط مقدم این نبرد هستند توقع دارند و یکی از این توقعات به جا و منطقی جلوگیری از آسیب جدی به سیستم آموزش کشور است.

ایران امروز مهد بالندگی دانش آموزان ایرانی فرداست. اگر آموزش امروز ناقص باشد، عملکرد نسل فردای ما کامل نخواهد بود. اگر کرونا باعث آسیب به سیستم آموزشی و پژوهشی کشور گردد، این یعنی برنامه درازمدت کروناویروس برای نابودی یک جامعه!

پس وظیفه هر یک از موسسات و مراکز علمی آموزشی است که خود را با شرایط منطبق نمایند و عرصه را خالی رها ننمایند. وظیفه هر یک از ماست تا در پشت خط مقدم نبرد با کرونا ویروس مانع از صدمه شدید به نظام آموزشی و فعالیت های پژوهشی شویم. شرایط خودش را با ما منطبق نمی کند و نخواهد کرد پس ما با رعایت پروتکل ها خودمان را با شرایط منطبق می کنیم و نباید اجازه دهیم آثار مخرب ضعف آموزشی امروز ما گریبان ایران فردا را بگیرد.

هر کدام از ما می توانیم سهم کوچکی در این مبارزه داشته باشیم و پشت سنگرها را از تشویش و آشوب و ضعف در فعالیت های فرهنگی هنری و پژوهشی پاک کنیم و امر مهم این است که موسسات دست به دست هم دهند و بدون تفرقه در امور فرهنگی دوران کرونا فعالیت های شایسته ای را رقم بزنند تا دانش آموزان و دانشجویان ما دچار آسیب آموزشی نشوند .

اکنون بهترین و بی خطر ترین روش برای آموزش بهره گیری از فضای مجازی است. با وجود تمام مسائل باید درک کنیم که ممکن است هرچند شرایط ایده آل نباشد و ضعف و کمبودهایی باشد اما از نشستن و تماشا کردن آسیب های جدی که به آموزش دانش آموزان و دانشجویان وارد می گردد یقینا بسیار بهتر خواهد بود.

طرح ملی توانمندسازی و دانش افزایی که برای نخستین بار در تاریخ آموزشی کشور به اهتمام مرکز پژوهشی ادبیات تحلیلی و تطبیقی اسراء با مجوز رسمی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار گردید شامل 60 عنوان کارگاه تخصصی ادبی فرهنگی، هنری، روانشناسی با رویکرد علمی پژوهشی بود که در بستر فضای مجازی به صورت آف لاین و کاملا رایگان برگزار گردید که مورد استقبال بی نظیر ایرانیان داخل و خارج کشور نهاده شد.

محمدرضا حقدوست مدیرمسئول باشگاه ملی جوانان پژوهشگر و سخنگوی پژوهشکده ادبیات اسراء در گفت وگو با پانا درباره اجرای این طرح گفت: طرح توانمندسازی و دانش افزایی با 70 هزار نفر آغاز به کار کرد و در انتها 60 کارگاه مجموع 300 هزار دانش پژوه در این پروژه عظیم فرهنگی همراه ما بودند.

وی ادامه داد: این طرح که با هدف اعتلای فرهنگ، هنر و ادبیات و ترویج آموزش های رایگان علمی پژوهشی در کشور آغاز به فعالیت کرد دورنگاهی نیز به افزایش سرانه مطالعه کشور داشت و به اهتمام گروه پژوهشگران و تحریریه زیر نظر هیات علمی مرکز پژوهشی اسراء برای تمامی رشته ها، کتاب ها، منابع و رفرنس های معتبری تهیه و تدوین و از سوی انتشارات دانشگاهی راشدین به زیور طبع آراسته شد تا تمام دانش آموزان و دانشجویان بتوانند از منابع علمی به همراه تدریس ها بهره لازم را ببرند .

حقدوست اشاره نمود: در انتها دوره تابستانه طرح توانمندسازی، آزمون هایی طراحی و به شیوه تحلیلی و تشریحی برای رشته های تئوری و به صورت عملی برای رشته های فن بیان، مجری گری، سخنوری، کامپیوتر و فناوری برگزار گردید و به دانش پژوهانی که از 100 امتیاز حداقل 80 امتیاز را کسب نمایند گواهینامه انتها دوره تابستانه با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اهدا می گردد.

مدیرمسئول باشگاه ملی جوانان پژوهشگر مطرح کرد: از جمله عوامل برگزاری طرح توانمندسازی می توان به راهب عارفی (رییس مرکز پژوهشی اسراء) که طراح و ایده پرداز طرح توانمندسازی سال 99 بودند و محمد تعیین عارفی (مدیر روابط عمومی مرکز) اشاره نمود.

وی در انتها اضافه نمود: طرح توانمندسازی و دانش افزایی در تابستان 99 که روزهای سخت قرنطینه و شیوع ویروس کرونا صدمه جدی به سیستم آموزشی و فعالیت های پژوهشی کشور زده بود به صورت آزمایشی برگزار گردید و از آنجاکه نتیجه این دوره بسیار مطلوب واقع شد، قصد داریم تا در ترم پاییز و زمستان باز هم در خدمت دانش پژوهان ایرانی سراسر دنیا باشیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1365

به "اهدای گواهینامه به دانش پژوهان طرح توانمندسازی؛ با کسب 80 امتیاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای گواهینامه به دانش پژوهان طرح توانمندسازی؛ با کسب 80 امتیاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید