انواع حمل و نقل در چین

به گزارش مسافرت رو، روش های مختلف حمل و نقل گردشگران در چین

چین یک کشور بزرگ، شامل 22 استان، 5 منطقه خود مختار و 2 منطقه ویژه اداری (هنگ کنگ و ماکائو (است. امکان استفاده از راه های زمینی و هوایی برای طی کردن مسافت های طولانی در چین وجود دارد و این موضوع تا کنون اهمیت زیادی در جذب توریست به کشور داشته است. سه تعطیلات مهم ملی در چین وجود دارد که در آن موقع بزرگراه ها، قطارها، هواپیماها و… مملو از مسافر می شوند. سال نو چینی که به آن جشنواره بهاره نیز گفته می گردد، اولین مورد از این تعطیلات است. جشنواره بهاره چینی ها معمولاً 15 روز طول می کشد، این تعطیلات اواخر ماه ژانویه تا اواسط فوریه است که در سال های مختلف زمان آن فرق می نماید. دو تعطیلات دیگر چین که با نام تعطیلات هفته طلایی شناخته می گردد، اول ماه می و اول ماه اکتبر است و هر کدام یک هفته به طول می انجامد. تعطیلات ماه می مربوط به روز کارگر و تعطیلات ماه اکتبر نیز روز ملی در این کشور است. با خبرنگاران همراه باشید تا از انواع حمل و نقل در چین بیشتر بدانید.

انواع حمل و نقل در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

در طول تعطیلات عمومی مورد بحث، میلیون ها نفر از مردم چین برای دیدار خانواده های خود به زادگاهشان می روند و یا به گشت و گذار در مکان های محبوب و جذاب این کشور مبادرت می نمایند. احتمالا توریست ها تمایل ندارند که در میانه این شلوغی ها در چین باشند و از سویی دیگر در زمان این تعطیلات هزینه های مربوط به بلیط قطار، هواپیما، اقامت در هتل و هزینه های ورودی مکان های توریستی بسیار گران است و از این جهت نیز مشکلاتی برای توریست ها به وجود می آید.

چند موضوع مهم که باید در سفر به چین مورد توجه قرار گیرد:

پرواز ها به مقصد چین و پروازهای داخلی

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ در جزیره لانتو (Lantau) واقع شده است و البته یک خط راه آهن سریع و راحت به منطقه تجاری و مرکزی این شهر دارد. شانگهای دو فرودگاه دارد که فرودگاه هونگ چیائو قدیمی تر است و عمدتا برای پروازهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد، اما، فرودگاه پودونگ (Pudong) مدرن و بزرگتر است و برای پروازهای بین المللی از آن استفاده می گردد. یک قطار سریع السیر هم به حمل مسافران از فرودگاه پودونگ به مرکز شانگهای مبادرت می نماید.

فرودگاه پکن بعد از فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا در رتبه دوم دنیا به لحاظ ترافیک مسافری قرار گرفته است. از سویی دیگر، فرودگاه جدید داکسینگ ((Daxingنیز در حدود 30 مایلی جنوب پکن در حال ساخت است که در سال 2018 به عنوان بزرگترین فرودگاه دنیا تکمیل می گردد.

بهترین تجربه ها در چین

بازار حمل و نقل هوایی داخلی چین به سرعت در حال رشد است، به طوری که در حال حاضر بیش از 180 فرودگاه تجاری در این کشور فعال هستند. حداقل 9 خط هوایی جدید طی سال های اخیر به عرصه حمل و نقل هوایی چین اضافه شده است که بعضی از آنها بر روی مسیرهای کم هزینه تمرکز نموده اند. لازم به ذکر است؛ از سال 2013 ممنوعیت سرمایه گذاری در خطوط هوایی برای بخش خصوصی برداشته شده و به همین سبب فضا برای سرمایه گذاری های بیشتر مهیا شده است.

بر اثر تاسیس خطوط هوایی داخلی جدید در چین مانند شانگهای ایرلاینز (Shanghai Airlines)، تیانجین ایرلاینز (Tianjin Airlines) (بخشی از خط هوایی چاینا ایسترن (China Eastern))، ایکسامن ایرلاینز (Xiamen Airlines) و دراگون ایر (Dragonair)، امکان ارائه خدمات گسترده به مسافران برای سفر به مقصدهای کوچکتر که قبلا فقط می توانستند با قطار و اتوبوس به آنجا بروند، به وجود آمده است. مهم اینکه، در صورت خریداری بلیط پرواز ایالات متحده به چین از سایت هایی مانند پرایس لاین (Priceline) یا اکس پدیا (Expedia) پول کمتری پرداخت می گردد، نسبت به اینکه همین بلیط از وب سایت شرکت هواپیمایی خریداری گردد. از سویی دیگر، اگر در یک منطقه بزرگ شهری زندگی می کنید، امکان آنالیز پروازهای موجود به چین به وسیله آژانس های مسافرتی چینی وجود دارد.

آژانس های مسافرتی چینی، به این دلیل که با خطوط هوایی مختلف همکاری می نمایند، همواره بلیط های دارای تخفیف را برای ارائه در اختیار دارند. همچنین، تقریبا تمام آژانس های مسافرتی در محله چینی ها کارکنان انگلیسی زبان دارند که با آغوش باز در خدمت مسافران هستند.

برای سفارش بلیط پرواز داخلی می توانید از وب سایت عالی سی تریپ (Ctrip) بهره ببرید و جالب اینکه، امکان رزرو هتل محل اقامت تان نیز به وسیله آژانس های مسافرتی و دفاتر فروش بلیط هواپیمایی وجود دارد.

شما همچنین می توانید رزرو هتل خود را به وسیله میز رزرو، دفاتر فروش بلیط هواپیمایی و یا آژانس های مسافرتی محلی است. در خصوص هزینه خدمات باید گفت که افراد گزینه های متعددی در زمینه مبلغ کرایه پرواز پیش رو دارند و البته جای نگرانی در خصوص مشکل زبان نیز وجود ندارد.

نکته مهم: پروازها در چین عمدتا تحت تثیر عواملی مانند مه آلود بودن هوا، شرایط آب و هوایی و جوی بد و البته آلودگی هوا قرار می گیرند و امکان لغو و یا تخیر آنها زیاد است. تمام پروازهای غیر نظامی و فعالیت های هوایی در چین به شدت تحت نظارت هستند و توسط ارتش چین کنترل می گردد. لازم به ذکر است؛ در صورت لزوم، سفر با قطارهای سریع السیر می تواند یک جایگزین بسیار قابل اطمینان برای پروازهای هوایی باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 449

به "انواع حمل و نقل در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع حمل و نقل در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید