انقلاب در فراوری باتری و رایانه با اختراع نانو فناوری

به گزارش مسافرت رو، محققان آلمانی با استفاده از اتم های گرافن پیروز به فراوری نانو نوارهای کاملاً منعطفی شده اند که در صنایع مختلف کاربردهای گوناگونی خواهند داشت.

انقلاب در فراوری باتری و رایانه با اختراع نانو فناوری

به گزارش خبرگزاری مالی ایران، گرافن از انعطاف زیادی برخوردار است و می تواند اشکال کاملاً متفاوتی به خود بگیرد. فراوری نانو نوارهای منعطف با استفاده از تک اتم های گرافن، ذخیره انرژی و فراوری ابزار الکترونیکی و رایانه ای را متحول خواهد نمود.

پژوهشگران برای اولین بار توانسته اند نانو نوارهای گرافنی را به طور مستقیم بر روی سطح نیمه هادی ها نصب نمایند و از آنها در سیستم های الکترونیکی استفاده نمایند. نانو نوارهای گرافنی در مقایسه با ورقه های اتم های کربن که به شکل کندوی زنبور عسل کنار یکدیگر قرار می گیرند، در یک خط مستقیم در کنار هم مرتب می شوند و فراوری آنها کم هزینه تر و عملکردشان بهتر است.

نانونوارهای گرافنی جایگزینی ارزان برای ترانزیستورهای سیلیکونی هستند که سرعت بیشتر و مصرف برق کمتری نیز دارند. همچنین از آنها می توان به جای الکترود در باتری ها برای شارژ سریع و 5 دقیقه ای محصولات برقی استفاده کرد. لذا این دستاورد تازه نحوه فراوری باتری و محصولات رایانه ای را دگرگون می نماید.

مهم ترین چالش برای فراوری نانو نوارهای گرافنی، شنمایندگی شدید اتم های گرافن است که محققان برای حل این مشکل اکسید تیتانیوم که ماده ای نیمه هادی است را به سطوح سیلیکونی افزوده اند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1156

به "انقلاب در فراوری باتری و رایانه با اختراع نانو فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انقلاب در فراوری باتری و رایانه با اختراع نانو فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید