امکان برگزاری امتحانات حضوری پس از 20 خرداد، تخصیص بسته حمایتی برای جبران هزینه اینترنت

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران/خراسان رضوی رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: برای دانشجویانی که احتیاج اقتصادی دارند، ظرفیتی فراهم شده تا هزینه اینترنت خود را از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه دریافت نمایند.

امکان برگزاری امتحانات حضوری پس از 20 خرداد، تخصیص بسته حمایتی برای جبران هزینه اینترنت

محمد کافی، یکشنبه شب در برنامه تلویزیونی اشاره سیمای خراسان رضوی در خصوص شرایط دانشگاه ها در شرایط بحرانی کرونا و ادامه فعالیت آنان اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه فردوسی از سراسر کشور هستند و خطر آلودگی در دانشگاه بسیار زیاد است. همچنین از 28 ملیت مختلف دانشجو داریم. این موضوع بیان گر این است که باید در خصوص بیماری های واگیر بسیار حساس باشیم.

وی اضافه نمود: دانشگاه فردوسی مشهد بلافاصله پس از کسب اطمینان از اپیدمی این ویروس به سمت برگزاری کلاس های مجازی روی آورد. تا کنون تقریبا یک روز و یک جلسه را هم از دست نداده ایم. پیش از نوروز 99، کلاس های مجازی دانشگاه شروع شد.

به گفته رییس دانشگاه فردوسی مشهد، خوشبختانه در دانشگاه فردوسی زیر ساخت آموزش مجازی از گذشته وجود داشت و حدود هزار دانشجو در دوره های مجازی هر ساله ثبت نام می کردند. تعدادی از اساتید با این موضوع آشنایی داشتند و سایر اساتید نیز خیلی زود با دانشگاه فردوسی همکاری کردند. در شرایط بحران باید همه یاری نمایند تا بحران مدیریت گردد. در دانشگاه همانند مدارس نیز تعلیم و تربیت وجود دارد. ممکن است بتوان تعلیم و دانش را به صورت مجازی ارائه داد، اما قطعا فراگیری تربیت و چیزهایی که دانشجو از محیط دانشگاه می آموزد در آموزش مجازی امکان پذیر نیست.

پوشش 90 درصدی تمام دانشگاه های استان در آموزش مجازی

وی اضافه نمود: علاوه بر دانشگاه فردوسی، رییس شبکه دانشگاه های استان هستم و گزارش روزانه را از برگزاری کلاس های مجازی در موسسات آموزش عالی مختلف می گیریم. بیش از 90 درصد دانشگاه های سطح استان تحت پوشش آموزش مجازی قرار گرفته است. این آمار در برخی از مراکز مانند دانشگاه فردوسی به بیش از 95 درصد رسیده است. خوشبختانه کوشش بر این است به جز دروس کارگاهی، عملی، آزمایشگاهی، کارورزی و کارآموزی، سایر دروس تا خاتمه ترم از طریق آموزش مجازی پوشش داده گردد.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص شرایط برگزاری امتحانات اعلام نمود: دانشگاه سناریوهای مختلفی پیش رو دارد. اصلی ترین سناریو برگزاری امتحانات به صورت مجازی است. اساتید هم زمان با تدریس، دانشجو را ارزیابی نموده و در انتهای نیم سال تحصیلی به هر روشی که صلاح می دانند امتحان خواهند گرفت.

وی اضافه نمود: اگر ستاد مرکزی مدیریت کرونا اجازه برگزاری امتحانات به صورت حضوری را بدهد، احتمال برگزاری امتحانات حضوری پس از 20 خرداد وجود دارد. برخی از دروس خواه ناخواه در طول ترم جاری به خاتمه نخواهند رسید. به اساتید تا خاتمه مرداد ماه فرصت داده شده تا نمرات را رد نمایند، اگر باز هم زمینه آن فراهم نشد، می توانیم آن را تا شهریور ماه تمدید کنیم. برخی از دروس دانشگاه، بخشی از آن تئوی و بخشی عملی است. بخش تئوری تکمیل خواهد شد و برای تکمیل فرایند بخش عملی منتظر خواهیم ماند تا امتحان گرفته شده و نمره رد گردد. دانشگاه ترم تابستانی نخواهد داشت، اما تمام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خراسان رضوی موظف هستند در بازه نیم سال دوم تحصیلی امسال دروس را تکمیل و امتحانات را برگزار نمایند.

دانشگاه هزینه اینترنت دانشجویان را تامین خواهد نمود

کافی در خصوص شرایط اینترنت سایت های آموزش مجازی اعلام کرد: تعدادی از اپراتورها پیگیری کردند و استفاده از سایت های آموزش مجازی برای این اپراتورها رایگان شده است. پیگیری متمرکز توسط وزارت علوم برای سایر اپراتورها نیز انجام گرفته است. اگر از زیرساخت های دانشگاهی و جهت مجاز استفاده گردد، استفاده از سایت ها رایگان خواهد بود.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با این وجود دانشگاه فردوسی مشهد برای دانشجویانی که احتیاج به یاری اقتصادی دارند، ظرفیتی فراهم نموده تا این دانشجویان به معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه مراجعه نموده و هزینه اینترنت آنان فراهم گردد.

وی ادامه داد: باید قبول کنیم که با یک شرایط بحرانی روبرو و شتاب زده وارد آموزش مجازی شدیم. بسیاری از زیرساخت ها و ظرفیت ها فراهم نیست و آماده شدن آن ها زمان خواهد برد. دانشگاه فردوسی برای حل مشکل کسانی که به هر دلیلی از امکانات آموزش مجازی دور هستند، تصمیم گرفته تا امکان حذف تک درس و کل ترم بدون احتساب سنوات و بازگشت شهریه برای دانشجویان تا خاتمه اردیبهشت ماه فراهم باشد.

رییس دانشگاه فردوسی در پاسخ به این سوال که آیا فرجه ای برای زمان ارائه خاتمه نامه های دانشجویی در تمام مقاطع تحصیل در نظر گرفته شده یا خیر، گفت: در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری این فرصت فراهم شده است و دانشجویان انتخاب های مختلفی پیش رو دارند که به صورت مجازی یا حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی دفاع نمایند. همچنین دانشگاه تمهیداتی برای آزمون های مختلف زبان به دلیل این شرایط خاص لحاظ نموده است.

احتمال تاخیر مجدد در برگزاری کنکور سراسری

کافی در خصوص زمان تعیین شده کنکور سراسری اعلام کرد: برای کنکور سراسری روزبه روز سناریوهای جدیدی مطرح می گردد و تاریخ آن به تعویق می افتاد. آزمون دکتری به تیرماه موکول شده و احتمالا کنکورهای سراسری در گروه های مختلف به طور جداگانه برگزار خواهد شد، اما هنوز جزئیات آن اعلام نشده، احتمال تاخیر در برگزاری کنکور سراسری باز هم وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1081

به "امکان برگزاری امتحانات حضوری پس از 20 خرداد، تخصیص بسته حمایتی برای جبران هزینه اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان برگزاری امتحانات حضوری پس از 20 خرداد، تخصیص بسته حمایتی برای جبران هزینه اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید