افزایش ارتباطات فرهنگی و گردشگری بین ایران و سنگاپور

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: استاندار اصفهان گفت: در سفر رئیس مجلس و وزیر خارجه سنگاپور ، اصفهان و کشور سنگاپور خواستار افزایش روابط 2جانبه در زمینه های سیاسی، فرهنگی، مالی و گردشگری شده و افزایش ارتباطات فرهنگی و گردشگری بین ایران و سنگاپور اجرا می گردد.

افزایش ارتباطات فرهنگی و گردشگری بین ایران و سنگاپور

همراه ما باشید تا باتور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار با حلیمه یعقوب رئیس مجلس سنگاپور با بیان ویژگی های شاخص شهر اصفهان، اظهار کرد: اصفهان مرکز تمدن و پایتخت فرهنگی ایران اسلامی بوده و بزرگی کشورها به فرهنگ، ادب و فراوری آن ها بستگی دارد نه به پهناور بودن آن ها و کشور سنگاپور از این نظر کشور بزرگی است.

وی اصفهان را مرکز ادیان توحیدی دانست و اضافه نمود: هم زیستی مسالمت آمیز، دوستی و مراوده سران مذهبی و پیروان ادیان توحیدی در اصفهان بسیار ستودنی و کم سابقه بوده و اصفهان افتخار این را دارد که از میهمانان دولت پذیرایی کند.

استاندار اصفهان از این استان به عنوان صنعتی ترین استان ایران یاد کرد و اضافه نمود: اصفهان با فراوری 70 درصد از فولاد کشور، بخش اعظم صادرات در این بخش را به خود اختصاص داده و 50 درصد از فراوری سیمان و مصالح ساختمانی کشور، 27 درصد از فراورده های نفتی و همچنین بخش مهمی از صنایع هواپیماسازی و هوایی کشور در اصفهان واقع شده و این استان سهم مهمی در توسعه اقتصاد کشور دارد.

وی اصفهان را دومین استان دانشگاهی کشور برشمرد و توضیح داد: استان اصفهان با داشتن 150 واحد دانشگاهی و 320 هزار دانشجو که 10 هزار دانشجوی آن در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند، از سطح علمی بالای برخوردار است.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان جز 10 نقطه هدف گردشگری و میراث فرهنگی بوده، اضافه نمود: حضور گردشگران خارجی در استان و بازدید از اماکن تاریخی این شهر در 2 ماه گذشته بیش از 100 درصد افزایش یافته و این گردشگران از 75 کشور جهان برای بازدید از شهر زیبای اصفهان به این استان سفر نموده اند.

وی 1700 اثر ملی ثبت شده و 4 اثر ثبت شده جهانی در یونسکو را از قابلیت های گردشگری این استان دانست، و گفت: مردم اصفهان را مردمانی سختکوش و انقلابی بوده و حضور و فعالیت مردم اصفهان در بُعد ملی قابل تعریف است.

استاندار اصفهان با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید در ارتباطات بین الملل گفت: برقراری ارتباط با همه کشورهای جهان از سیاست های روحانی بوده و وی نسبت به این موضوع تاکید فراوان دارند و حضور بیش از 60 هیئت خارجی در 7 ماه گذشته در اصفهان نشان می دهد که این هیئت ها مشغول آنالیز ظرفیت های فرهنگی و مالی استان برای برقراری ارتباط 2 جانبه هستند.

وی با بیان اینکه همگی این هیئت ها آماده همکاری های بیشتر و موثرتر با اصفهان هستند، اضافه نمود: استان اصفهان تمایل بسیار برای گسترش ارتباطات با کشور سنگاپور دارد و امیدوار هستم که این ارتباطات در بعد فرهنگی و سیاسی و مالی افزایش یافته و حضور تعدادی از لیدرتورهای گردشگری سنگاپور در اصفهان و آنالیز زمینه ها و ظرفیت های گردشگری این شهر می تواند در تبادل گردشگر بین اصفهان و کشور سنگاپور موثر باشد.

زرگرپور با بیان اینکه این استان آمادگی کامل برای برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در سنگاپور را دارد و همانطور که هفته فرهنگی اصفهان در کشورهای دیگر نیز برگزار شده و این مسئله می تواند در افزایش ارتباطات فرهنگی تاثیرگذار باشد.

وی گفت: سرمایه گذاران سنگاپور می توانند با سفر به اصفهان زمینه های افزایش همکاری های صنعتی و کشاورزی را به خصوص در بخش گردشگری و تاسیسات و صنایع وابسته به گردشگری آنالیز نمایند.

استاندار اصفهان اظهار داشت: امیدوار هستم که پیشنهادات مدیریت استان اصفهان برای افزایش تبادلات گردشگری، مالی و فرهنگی مورد توجه کشور سنگاپور قرار گیرد و بتوانند فعالیت های خوبی در این زمینه ها داشته باشند.

رئیس مجلس سنگاپور نیز در این دیدار با قدردانی از مهمان نوازی مدیریت استان گفت: بسیار خرسندم که به این شهر زیبا با بناهای تاریخی مثال زدنی سفر نموده ام و با وجود رابطه 40 ساله ایران و سنگاپور، این 2 کشور روابط گرم و نزدیکی در طول سالیان متمادی با هم داشته اند.

حلیمه یعقوب توضیح داد: کشور سنگاپور خواستار افزایش مراودات خود علاوه بر مباحث سیاسی در گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف با کشور ایران است و پیشنهادات مدیریت استان اصفهان برای افزایش همکاری ها بسیار مهم و سازنده بوده و معتقد هستیم ایران مقصد جالبی برای هموطنان ما است.

رئیس مجلس سنگاپور اضافه نمود: اگر اطلاعات و شناخت مردم سنگاپور از استان اصفهان کامل گردد، بی درنگ به این شهر زیبا سفر و کشور ما سالانه پذیرای حدود 8 میلیون گردشگر بوده و اگر برنامه ریزی مناسب صورت گیرد، اصفهان هم می تواند چنین موقعیتی پیدا کند.

وی گفت: مطمئن هستم که اگر در مذاکرات به راه چاره جامع و کاملی دست یابید ، مبادلات تجاری و گردشگری نیز افزایش می یابد.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 404

به "افزایش ارتباطات فرهنگی و گردشگری بین ایران و سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ارتباطات فرهنگی و گردشگری بین ایران و سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید