افتتاح سامانه هما برای نخستین بار در کشور

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران/اصفهان مدیر امور دیسپاچیک و فوریت های شرکت توزیع برق استان اصفهان از افتتاح سامانه هما در شرکت توزیع برق استان اصفهان برای نخستین بار در کشور به مناسبت هفته صرفه جویی و مدیریت مصرف برق اطلاع داد.

افتتاح سامانه هما برای نخستین بار در کشور

حسین شکراللهی امروز (یکشنبه- اول تیرماه) به مناسبت هفته مدیریت و صرفه جویی مصرف آب و برق در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شرکت توزیع برق استان دارای 82 پست فشار قوی است که با 619 خط اصلی برق به حدود 1.5 میلیون مشترک را برق رسانی می می نماید.

وی با بیان اینکه حداقل پیک برق استان اصفهان 1850 مگاوات است، اضافه نمود: سال گذشته در نظر داشتیم میزان خاموشی مشترکین را به 198 دقیقه برسانیم که با اقدامات انجام شده به 197 دقیقه کاهش یافت.

مدیر امور دیسپاچیک و فوریت های شرکت توزیع برق استان اصفهان با تاکید بر اینکه برای کنترل بار احتیاج به ابزارهایی هستیم تا خاموشی نداشته باشیم، گفت: در این راستا برای نخستین بار در کشور سامانه هما در شرکت توزیع برق استان اصفهان راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه هما سامانه هوشمندسازی مدیریت اتفاقات است، شرح داد: این سامانه برای نخستین بار در کشور مطابق دستورالعمل توانیر در استان اصفهان مستقر شد و چرخه فرایند آن از زمان تماس مشترک تا اعزام گروه ها به محل حادثه و برطرف حادثه به طور کامل مکانیزه است.

به گفته شکراللهی، تعداد 35 هزار کنتور نصب شده فعال در سامانه هما وجود دارد که رصد آنلاین 65 درصد بار مصرفی شرکت، قطع و وصل اتوماتیک برق مشترکین دارای تفاهم نامه، مشاهده آنلاین مصرف توسط خود مشترک توسط نرم افزار نیرونگار و محاسبه دقیق جریمه و پاداش مربوط به نحوه مصرف و امکان مشاهده مناطق خاموش و معین کردن سریع مشترکین بی برق به وسیله این سامانه وجود دارد.

به گزارش خبرنگاران، در ادامه این نشست، مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان اصفهان در مورد تجاوز از دیماند مشترکان دیماندی، اظهار کرد: بعضی از صنایع و مشترکان عظیم از سهم دیماندی برق خود تجاوز می نمایند و بیش از میزان خریداری شده خود در طول سال مصرف می نمایند که این باعث می شود شهر یا استان مربوطه با شرایط قرمز روبرو شود و شبکه دچار قطع ناگهانی شود.

جعفر نصر اضافه نمود: در امسال تا به امروز 4894 مشترک دیماندی از حدود 23 هزار مشترک دیماندی استان دارای تجاوز از قدرت بودند که مجموع تجاوز از قدرت آنها 108 مگاوات است.

وی پیشنهاد داد: مشترکین دیماندی در طرح های کاهش مصرف شرکت توزیع برق مشارکت داشته باشند از سوی دیگر اگر به قدرت بیشتری احتیاج دارند از شرکت توزیع، برق اضافه خریداری نمایند.

همچنین مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان در این نشست با اشاره به رشد 13 درصدی رشد بار طی دو هفته گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال، تاکید نمود: با توجه به قرار دریافت استان اصفهان در شرایط قرمز، ضرورت یاری مشترکین در کاهش مصرف برق وجود دارد.

مهدی ثقفی با بیان اینکه بیش از 99 درصد مشترکین برق استان در بخش خانگی هستند، اضافه نمود: 30 هزار مشترک دیماندی در استان اصفهان وجود دارند که دو سوم برق مصرفی استان را تشکیل می دهند و تمرکز این شرکت برای کاهش مصرف بر همکاری این مشترکین است.

وی با بیان اینکه برای کاهش مصرف در حال حاضر با 10 هزار مشترک بخش صنعت و کشاورزی توافق نموده ایم، شرح داد: 2900 مشترک صنعتی، 5000 مشترک بخش کشاورزی و حدود 2 هزار مشترک تجاری و اداری و مصارف عمومی این توافق را امضا نموده اند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان همچنین به یکی از طرح های مدیریت مصرف برق در ادارات اشاره نمود و گفت: با توجه به اینکه عمده بار این بخش ها به وسایل سرمایشی برمی شود، مطابق این طرح تمام ادارات و شرکت های تجاری بار خود را قبل از ساعت 11 صبح باید کاهش دهند.

وی همچنین در مورد فراوری برق در نیروگاه های خورشیدی، شرح داد: نیروگاه های خورشیدی برق را بدون آلودگی و به صورت پاک فراوری می نمایند، اما در حال حاضر دولت توانی برای سرمایه گذاری در این بخش را ندارد.

ثقفی با تاکید بر تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری جهت فراوری برق توسط نیروگاه های خورشیدی حتی در سطح مناطق مسکونی، اظهار کرد: در این خصوص دولت نرخ های تشویقی برای خرید برق فراوریی از این نیروگاه ها را درنظر گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1160

به "افتتاح سامانه هما برای نخستین بار در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح سامانه هما برای نخستین بار در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید