آمریکا 1000 نظامی دیگر به لهستان گسیل می نماید

به گزارش مسافرت رو، لهستان به دنبال افزایش شمار نیروهای آمریکایی در خاک خود است تا به گفته ورشو با تهاجم احتمالی روسیه مقابله گردد.

آمریکا 1000 نظامی دیگر به لهستان گسیل می نماید

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت که ایالات متحده به دنبال اعزام 1000 سرباز دیگر به لهستان است.

رئیس جمهوری ایالات متحده این سخنان را در جریان نشست خبری مشترک با آندژی دودا، همتای لهستانی خود در کاخ سفید اعلام کرد.

لهستان به دنبال افزایش شمار نیروهای آمریکایی در خاک خود است تا به گفته ورشو با تهاجم احتمالی روسیه مقابله گردد. آندژی دودا حضور نیروهای آمریکایی در لهستان را ضروری توصیف نموده است.

عکس از رویترز

روسای جمهور دو کشور پیش از شرکت در نشست خبری مشترک یک سند همکاری مشترک در زمینه امور دفاعی امضاء کردند. دونالد ترامپ به همراه همتای لهستانی خود همچنین به تماشای پرواز یک فروند جنگنده اف-35 بر فراز کاخ سفید نشست. لهستان قرار است 32 فروند جنگنده اف-35 از آمریکا خریداری کند.

دونالد ترامپ در بخشی از سخنان روز دوشنبه خود از آلمان به دلیل عدم مشارکت کافی در تامین هزینه های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انتقاد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا با وجود روابط گرم با آندژی دودا در پاسخ به پرسشی در خصوص کوشش رئیس جمهوری لهستان برای بازنشستگی اجباری قضات دیوان عالی این کشور با آن مخالفت کرد.

تصمیم سال گذشته آندژی دودا برای بازنشستگی اجباری قضات دیوان عالی لهستان اعتراضان زیادی را در این کشور اروپای شرقی برانگیخت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 283

به "آمریکا 1000 نظامی دیگر به لهستان گسیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 1000 نظامی دیگر به لهستان گسیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید