آزمایش مرحله نهایی واکسن های چینی کرونا در کشورهای بیشتری انجام می گردد

به گزارش مسافرت رو، گروه ملی بیوتک چین (CNBG) و شرکت سینوواک روز شنبه 15 شهریور اعلام کردند چهار کشور دیگر موافقت نموده اند با آزمایش های بالینی مرحله نهایی واکسن های بالقوه این دو شرکت بر ضد ویروس کرونا در آنها انجام گردد.

آزمایش مرحله نهایی واکسن های چینی کرونا در کشورهای بیشتری انجام می گردد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز در حالیکه شمار موارد جدید کرونا در چین بسیار کاهش یافته است، این دو شرکت به دنبال داده های بیشتری از کشورهای خارجی برای آزمایش واکسن های ضد کرونایشان هستند و صربستان و پاکستان از جمله کشورهای جدیدی هستند که موافقت نموده اند تا کارآزمایی بالینی مرحله 3 این واکسن ها در آنها انجام گردد.

صربستان دو واکسن ساخته شده بوسیله واحدهای ووهان و پکن CNBG و پاکستان هم واکسن ساخته شده بوسیله واحد پکن این گروه را آزمایش خواهد نمود. خود CNBG واحدی از گروه ملی داروسازی چین یا سینوفارم است.

انتظار می رود کارآزمایی های مرحله سوم واکسن ساخت CNBG با شرکت 50000 نفر در حدود 10 کشور انجام گردد. قبلا کارآزمایی های این واکسن در کشورهای امارات متحده عربی، بحرین، پرو، آرژانتین و اردن اجرا شده است.

انتظار می رود CNBG پس از ارتقای شیوه های فراوریی اش بتواند 300 میلیون دوز واکسن در سال فراوری کند و دارد روی طرحی کار می نماید که امکان افزایش ظرفیت فراوریی اش تا یک میلیارد دوز را هم بدهد.

شرکت سینوواک می گوید واکسن بالقوه ساخت آن نیز به نام کروناواک (CoronaVac) در برزیل و اندونزی آزمایش شده و تاییدیه لازم از دو کشور دیگر را هم برای انجام کارآزمایی های مرحله 3 به دست آورده است، البته این شرکت نام این کشورها را هنوز اعلام ننموده است.

  • واکسن کرونای شرکت چینی در برزیل آزمایش نهایی می گردد

با اینکه مرحله نهایی این کارآزمایی های برای اثبات بی خطر و موثر بودن هنوز در حال اجرا است، چین قبلا استفاده از واکسن های بالقوه سینوواک و CNBG را برای مصرف اضطراری در گروه های پرخطر مانند کارکنان پزشکی تایید نموده است.

به گفته شرکت سینوواک تا به حال چند ده هزار نفر واکسن این شرکت به نام کروناواک را دریافت نموده اند.

CNBG هم به زودی واکسن هایش در اختیار کارمندانی که در سفارتخانه ها و کنسولگری ها در کشورهای خارجی کار می نمایند، قرار خواهد داد.

واکسن های هر دوی این شرکت ها از ویروس کامل غیرفعال شده ساخته شده اند.

  • اینفوگرافیک | چند قدم مانده تا واکسن کرونا | آخرین شرایط واکسن های کرونا در جهان

  • آشنایی با روینمودهای متفاوت برای ساختن واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1269

به "آزمایش مرحله نهایی واکسن های چینی کرونا در کشورهای بیشتری انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش مرحله نهایی واکسن های چینی کرونا در کشورهای بیشتری انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید