7 تا از مهم ترین امکانات گلکسی S23 که آیفون 14 را زیر پا له می نماید

به گزارش مسافرت رو، گجت نیوز نوشت: گلکسی S23 سامسونگ امکانات مجذوب کننده و قدرت بالایی دارد که وقتی آن ها را با آیفون 14 اپل - iPhone 14 مقایسه می کنیم، حکم به فزونی آن می دهند.

7 تا از مهم ترین امکانات گلکسی S23 که آیفون 14 را زیر پا له می نماید

تنها چند ساعت دیگر تا رونمایی از گوشی های تازه سری گلکسی اس 23 سامسونگ به جای مانده است. محصولاتی که با آمدنشان، رقابت بین گوشی های اندرویدی و آیفون های اپل را داغ تر از همواره می نمایند. قدرتمندترین عضو این خانواده نیز گلکسی S23 Ultra نام دارد که رقیب مستقیمی برای آیفون 14 پرو و پرو مکس است.

اما آیا این گوشی واقعاً می تواند پرچمدار اپل را مغلوب خودش کند؟ در ادامه به آنالیز 7 تا از مهم ترین ویژگی های گلکسی S23 خواهیم پرداخت که نشان می دهند اینگونه است.

مقایسه امکانات گلکسی S23 با آیفون 14

گرچه هنوز Galaxy S23 معرفی نشده، اما به لطف افشاگران ما می دانیم که این محصول چه در چنته دارد و از چه ویژگی هایی برخوردار است. بنابراین بیش از این فرصت را از دست نمی دهیم و به سراغ این مقایسه می رویم.

پردازنده A15 Bionic در برابر اسنپدراگون 8 نسل 2 سفارشی

همانطور که در مطالب مختلفی به آن اشاره کردیم، گوشی های سری اس 23 سامسونگ با نسخه سفارشی چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام عرضه خواهند شد. این درحالیست که گوشی آیفون 14 به چیپست A15 Bionic اپل مجهز است.

امتیاز فعلی گیک بنچ آیفون 14 برای آزمون تک هسته ای 1740 امتیاز و برای آزمون چند هسته ای 4711 امتیار است. در حالی که آزمون اخیر گلکسی اس 23 در گیک بنچ خبر از کسب 1566 و 5176 امتیاز در این دو آزمون می دهد. بنابراین گوشی سامسونگ در حالت تک هسته ای عملکرد نسبتاً کمتر، ولی در حالت چند هسته ای عملکرد قدرتمندتری دارد.

دوبین سه گانه سامسونگ در برابر دوربین دوگانه آیفون

گلکسی اس 23 اولترا پیشرفت چشمگیری در بخش دوربین خواهد داشت. در حالی که مدل های معمولی و پلاس S23 با دوربینی نسبتاً شبیه به نسل قبلی خود عرضه می شوند. این یعنی می توانید روی آن ها یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله فوتو در اختیار داشته باشید. در حالی که آیفون 14 به دو دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی و اولترا واید مجهز است.

روی کاغذ دوربین گوشی سامسونگ از مگاپیکسل های بیشتری برخوردار است و یک سنسور اضافه تر از آیفون را ارائه می نماید. اما باید به این نکته هم توجه کرد که مگاپیکسل های بالاتر لزوماً به معنای دوربین بهتر نیست. در واقع وقتی رزولوشن دوربینی بیشتر می گردد، جزئیات بیشتری را در تصویر ثبت می نماید که با زوم کردن متوجه آن خواهید شد.

اما از طرفی سنسور دوربین گلکسی S23 هم بزرگ تر است که می تواند نور بیشتری را برای عکاسی شبانه جذب کند. پوسترهای منتشر شده نشان می دهد که سامسونگ توجه ویژه ای به حالت عکاسی شبانه پرچمداران تازهش داشته است. چیزی که می تواند باعث رجحان آن نسبت به iPhone 14 اپل گردد.

زوم اپتیکال 3 برابری دوربین گلکسی اس 23

اپل از هیچگونه زوم اپتیکالی روی گوشی های خودش استفاده ننموده و فقط زوم 5 برابری دیجیتالی را ارائه می نماید. این درحالیست که زوم اپتیکال یاری می نماید تا با زوم کردن روی تصویر، جزئیات آن از دست نرود. یک دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابری روی گوشی سامسونگ باعث می گردد تا این گوشی بتواند عملکرد به مراتب بهتری در زوم روی تصاویر داشته باشد. حتی در زوم دیجیتال هم این گوشی با یک زوم 30 برابری (که 6 برابر بیشتر از زوم آیفون است)، رجحان دارد.

نمایشگر 60 هرتزی در برابر 120 هرتزی

اپل هیچوقت روی نسخه معمولی گوشی های آیفون از نمایشگری با نرخ رفرش بالا استفاده ننموده است. گرچه پنل آیفون 14 از نوع OLED است، ولی نرخ رفرش استاندارد 60 هرتزی را ارائه می نماید. در حالی که سامسونگ از یک نمایشگر اولد 120 هرتزی روی گوشی اس 23 استفاده نموده که سرعت 2 برابری در نمایش انیمیشن ها و بازی ها دارد.

روشنایی 1200 نیت در برابر 1750 نیت

یکی دیگر از امکانات نمایشگر گلکسی S23 که باعث رجحان آن نسبت به رقیب آمریکایی می گردد، روشنایی بسیار بالاتر آن است. حداکثر روشنایی گلکسی اس 22 فعلی سامسونگ 1500 نیت است و این شرکت میخواهد در نسل تازه آن را به 1750 نیت برساند. در حالی که حداکثر روشنایی آیفون 14 اپل 1200 نیت خواهد بود.

رم 8 گیگابایتی، بیشتر از 6 گیگابایت

اپل از یک رم 6 گیگابایتی روی گوشی های تازه خودش استفاده نموده است، در حالی که پرچمدار تازه سامسونگ از ظرفیت رم بالاتر 8 گیگابایتی بهره می برد. بله، تفاوت در رم نمی تواند معین کند که کدام گوشی در عملکرد مالتی تسکینگ قدرتمندتر است. و البته که آیفون نشان داده که در مقایسه با گوشی های اندرویدی مصرف کمتری از منابع دارد. اما در هر صورت، ظرفیت رم، بخش دیگری از این مقایسه است که کفه ترازو به طرف یک گوشی اندرویدی سنگینی می نماید.

باتری 3،900 میلی آمپر ساعتی در برابر 3،279 میلی آمپر ساعت

عمر باتری، بخشی است که سامسونگ برای مدت طولانی از اپل عقب بوده است. آنالیز های Tomsguide نشان می دهد که آیفون 14 یک ساعت شارژدهی بیشتری نسبت به گلکسی اس 22 دارد. اما سامسونگ با اضافه کردن یک باتری بزرگ تر در زیر قاب گوشی اس 23 می خواهد آیفون را در یک آزمون تازه شکست دهد.

سخن پایانی

در اینجا فقط به 7 مورد از رجحان های گلکسی S23 سامسونگ در امکانات نسبت به آیفون 14 اپل اشاره کردیم. این گوشی ها بخش های دیگری هم دارند که به طبع می توان آن ها را هم آنالیز کرد. از طرفی، پرچمدار تازه سامسونگ که امشب معرفی می گردد، باید خودش را در آزمون ها نشان دهد و رجحان فقط به تعیینات روی کاغذ ختم نمی گردد. به زودی همه چیز تعیین می گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2271

به "7 تا از مهم ترین امکانات گلکسی S23 که آیفون 14 را زیر پا له می نماید" امتیاز دهید

1 کاربر به "7 تا از مهم ترین امکانات گلکسی S23 که آیفون 14 را زیر پا له می نماید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 تا از مهم ترین امکانات گلکسی S23 که آیفون 14 را زیر پا له می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید