یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از نورها در آسمان تا ستاره ها در دریا

به گزارش مسافرت رو، نشنال جئوگرافی یا عکس های این هفته خود ما را از یک آتش بازی در اوج آسمان به عمق دریا می برد.

یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از نورها در آسمان تا ستاره ها در دریا

عکس های روز نشنال جئوگرافی این هفته، عکس هایی از آتش بازی در ونکوور، شیرهایی که در حال مبارزه هستند، مرجان ها، عبور فیل ها، پرهای لباس یک خانم، یک آب فشان در یلواستون، و یک ستاره دریایی را به نمایش می گذارد.

آتش در آسمان

فستیوال نورها یک مسابقه آتش بازی بین المللی است که هر ساله در ونکوور، بریتیش کلمبیا برگزار می گردد. جمعیت زیادی دور هم جمع می شوند تا نمایش کشورهای مختلف را که با موسیقی همراه است دیدن نمایند. در سال 2018، تم نمایش ها عشق بود و کشورهای شرکت نماینده شامل آفریقای جنوبی، سوئد و کره شمالی بودند.

گربه های مبارز

در بیابان کالاهاری در بوتسوانا، دو شیر نر بر سر قلمرو خود، یا بر سر بدست آوردن یک شیر ماده با هم می جنگند. گاهی این جنگ ها منجر به مرگ می گردد.

جواهرات دریایی

نور خورشید که بر مرجان های مجمع الجزایر Gardens of Queen (یک منطقه حفاظت شده در ساحل جنوبی کوبا) می تابد، به آن ها درخشش خیره نماینده ای می دهد. این منطقه را که کریستف کلمب آن را به افتخار ملکه ایزابل نام نهاد، با بوته های کرنا و صخره های مرجانی، تقریبا دست نخورده و سالم به جای مانده اند.

عبور فیل ها

الگوهای پیچیده و همواره متغیر آب ها باعث ایجاد حیات وحش و پوشش گیاهی سرسبزی در دلتای اوکاوانگو در بوتسوانا شده است. با گگردده شدن مسیرها، این فیل ها از میان زمین های خیس عبور می نمایند و به پویایی منطقه می افزایند.

پرهای شگفت انگیز

یک خانم خندان راه خود را از میان جمعیت و در رژه کارناوال کارائیبی که در جولای گذشته در جرزی، نیوجرسی برگزار گردید باز می نماید. ویژگی این نمایش که سال جاری بیست و سومین سالگرد آن است، به نمایش گذاشتن آداب و رسوم، فرهنگ ها و تاریخ های مختلف است.

بر فراز آب فشان

بخار از آب فشان یلواستون واقع در پارک ملی Lower Geyser Basin بلند می گردد.

یک ستاره دریایی تنها

یک ستاره دریایی، که با شقایق های نعمانی بزرگ و سبز محاصره شده است، از صدف ها و شاخه ها تغذیه می نماید. از سال 2013 ستاره های دریایی بسیاری در امتداد ساخل اقیانوس آرام جان می دهند. دانشمندان معتقدند که احتمالا آب های گرم تر باعث شده اند تا این جانوران مقاومت خود را تا حد مرگ از دست بدهند.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2044

به "یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از نورها در آسمان تا ستاره ها در دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از نورها در آسمان تا ستاره ها در دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید