کوجیما شایعات پیوستن به سونی را تکذیب کرد: مستقل هستیم و مستقل خواهیم ماند

به گزارش مسافرت رو، حواشی همیشه پیر نام کوجیما و استودیوهایش وجود دارد. او چندی پیش عکسی از استودیوهای پلی استیشن را در توییتر منتشر کرد که بازی های مختلف سونی و استودیوهای داخلی پلی استیشن را نشان می دادند. در این میان، یکی از بازی هایی که در تصویر نشان داده شده بود، عکس بازی دث استرندینگ بود. با همین اتفاق، برخی از طرفداران دوباره شروع به حدس کردند و گفتند که این موضوع می تواند نشانی از خرید قریب الوقوع استودیو کوجیما پروداکشنز از طریق پلی استیشن باشد. با این حال، کوجیما برای شفاف سازی بیشتر در توییت بعدی گفت که استودیو او همچنان به صورت مستقل به کار خود ادامه می دهد.

کوجیما شایعات پیوستن به سونی را تکذیب کرد: مستقل هستیم و مستقل خواهیم ماند

کوجیما در توییت خود برای شفاف سازی بیان کرد: به نظر می رسد که توییت من باعث برداشت اشتباه شده است اما می خواهم بگو کوجیما پروداکشنز یک استودیو توسعه بازی مستقل بوده و خواهد بود.

استودیو کوجیما پروداکشنز در سال 2015 به عنوان یک استودیو مستقل تأسیس شد. در ابتدای کار، اعضای این استودیو را بیشتر همان اعضای کلیدی تیم داخلی استودیو کوجیما پروداکشنز در شرکت کونامی تشکیل می داد. تا به حال، بازی دث استرندینگ تنها بازی ساخته شده از طریق استودیو کوجیما پروداکشنز بوده است. یکی از ستارگان سریال مردگان متحرک یعنی نورمن ریداس در نقش شخصیت اصلی این بازی یعنی سم پورتر بریجز ایفای نقش می کند. این بازی که در سال 2019 ابتدا برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد، چند ماه پس از عرضه اولیه خود برای کامپیوترهای شخصی هم به انتشار رسید. سال قبل هم نسخه کامل تر و ویژه ای از این بازی تحت عنوان عجیب دث استرندینگ: برداشت کارگردان ابتدا برای پلی استیشن 5 و سپس پس از چند ماه برای کامپیوترهای شخصی عرضه شد.

با توجه به شرایط فعلی صنعت بازی های ویدیویی می توانیم تقریباً بگوییم که خرید هیچ استودیویی را نمی توانیم از احتمالات خارج کنیم و این قضیه برای کوجیما پروداکشنز هم صدق می کند. به خصوص به این خاطر که از همان زمان تأسیس، این استودیو همکاری خوبی با سونی و پلی استیشن داشته و حتی کوجیما برای اولین بازی خود از موتور بازی سازی دسیما انجین استودیو گریلا گیمز استفاده کرده است. با این وجود، این تصویر هیچ چیزی را نمی تواند ثابت کند و صحبت و حدس درباره آن چندان منطقی نیست. اول از همه، درست است که بازی دث استرندینگ از طریق استودیوهای داخلی پلی استیشن خلق نشده اما اثری است که حق انتشار آن را شرکت سونی در اختیار دارد و استفاده این بازی در تصویر بالا چندان هم عجیب نیست. همچنین شاید حضور این بازی بتواند نشانگر استودیو Xdev پلی استیشن باشد که برای توسعه بازی ها با دیگر استودیوهای خارجی مثل کوجیما پروداکشنز همکاری می کند.

از طرف دیگر، کوجیما پس از اختلافاتش با کونامی بالاخره پیروز شد استودیو مستقلی بنا کند و با توجه به این سابقه به نظر می رسد که ترجیح می دهد این بار به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه دهد و وابسته به شرکت بزرگ تری نباشد. به ویژه اکنون که توانسته شعبه جدیدی را برای فعالیت در دیگر رسانه هایی مثل فیلم هم تأسیس کند. همچنین کوجیما نام بزرگی در صنعت بازی های ویدیویی است و برای پروژه های آینده خود می تواند با ناشرهای مختلفی مذاکره و همکاری کند. حتی برخی از شایعه ها بیان می کنند که او در حال حاضر مشغول توسعه دو پروژه است که ممکن است یکی از آن ها برای ایکس باکس باشد.

اگرچه آینده نامشخص است اما در حال حاضر با استناد به حرف های کوجیما می توان گفت این حدس ها زیاده روی است و کوجیما می خواهد همچنان به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه دهد.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2137

به "کوجیما شایعات پیوستن به سونی را تکذیب کرد: مستقل هستیم و مستقل خواهیم ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوجیما شایعات پیوستن به سونی را تکذیب کرد: مستقل هستیم و مستقل خواهیم ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید