کلاهبرداری با چک های سرقتی

به گزارش مسافرت رو، تهران (پانا) - رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران عظیم از دستگیری اعضای باند 3 نفره سارقان 247 برگ چک های شاکی اطلاع داد و گفت تا کنون متهمان به 20 فقره کلاهبرداری با استفاده از چک های سرقتی معترف شدند.

کلاهبرداری با چک های سرقتی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال اظهار کرد: یکم آذر ماه پرونده ای از شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 23 تهران با موضوع کلاهبرداری و استفاده از چک های مسروقه به پلیس آگاهی ارجاع و در اختیار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم پلیس آگاهی نهاده شد.

وی بیان کرد: مفاد پرونده حاکی از آن بود تعداد 274 برگ چک بانکی از شاکی سرقت شده است و چک های در سراسر کشور به صورت گسترده در حال خرج شدن توسط تعدادی از افراد می باشد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی ابراز داشت: در آنالیز های پلیسی به دست آمد، متهمان به وسیله فضای مجازی سوژه های خود را که اغلب فروشندگان لب تاپ و گوشی تلفن همراه و قطعات کامپیوتری و… می باشند، شناسایی و سپس با خرید غیر حضوری، چک های مسروقه را در وجه فروشندگان صادر می نمایند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات میدانی چهره دو تن از متهمان سابقه دار به نام فرهاد و یاسر، شناسایی شد، شرح داد: هر دو متهم در دو عملیات پلیسی منسجم و هماهنگ دستگیر و به سرقت چک های شاکی و انجام 20 فقره کلاهبرداری با استفاده از چک های سرقتی معترف شدند.

سرهنگ دست خال با اشاره به اینکه در شاخه ای دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که بیشتر شاکیان متعلق به یکی از شهرستان های شرقی کشور است، و شروع به جرم از آن شهرستان شروع شده است، شرح داد: پرونده به همراه متهمان تحت الحفظ برای ادامه تحقیقات پلیسی تحویل یگان بدرقه برای انتقال به آن شهرستان شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1474

به "کلاهبرداری با چک های سرقتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری با چک های سرقتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید