کامبوج مقصد بهتری نسبت به تایلند است؟

به گزارش مسافرت رو، کامبوج در مقابل تایلند

هر دو کشور کامبوج و تایلند حکومتی پادشاهی را داشته و مذهب رسمی که در کشور شناخته شده است بودایی می باشد. هر دو این کشورهای دارای تاریخ هایی شگفت انگیز و مکان های بسیاری برای بازدید و جذب گردشگران می باشند. با این حال به نظر می رسد دلایل زیادی باعث شده تا رشد بازدید از کامبوج روز به روز افزایش یابد و از طرف دیگر محدودیت هایی برای اقامت در تایلند افزوده می گردد. دلایل اصلی برای ادامه سفر به تایلند محدود کردن تحولات سیاسی کشور و آینده نامشخص آن است. در حالی که تایلند به عنوان کشوری ثروتمند و با امکان خرید بسیار و همچنین یک زندگی شهری پر جنب و جوش در نظر گرفته می گردد، کامبوج پس از کشتارهای انسانی که در دوران Khmer Rouge انجام شده بود به طور فزاینده ای در حال رشد در زمینه گردشگری در جنوب شرقی آسیا می باشد. این استدلال هدفی است که کامبوج در مقابل تایلند به نقطه عطفی در گردشگری آسیا تبدیل شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا دلایل این موضوع را بیشتر بدانیم.

کامبوج مقصد بهتری نسبت به تایلند است؟

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

نکات مثبت تایلند

به صورتی منصفانه و عینی نکات مثبت در سفر به تایلند در اینجا نشان داده خواهد شد. این کشور طی 8 سال اخیر به شدت تغییر نموده است و ما در این لیست مردم تایلند را قرار نمی دهیم زیرا که واقعا این افراد همانطور که نام سرزمین لبخند را به این کشور می دهند خوش خلق و خون گرم و دلنشین می باشند. سواحل عالی تایلند یکی از زیباترین سواحل بر روی کره زمین است که تعداد زیادی از آن ها در سراسر کشور گسترده شده اند. فرهنگ مردم تایلند بسیار عالی می باشد، این فرهنگ بسیار شبیه به لائوس و کامبوج در مقابل تایلند بوده به دلیل اینکه این کشور نیز بخشی از امپراطوری باستانی Khmer می باشد. از طرف دیگر تایلند عدالت در تمامی فرهنگ ها را کپی نموده است.

شب زنده داری های شهرهای تایلند از جمله بانکوک، پوکت، پاتایا و چیانگ مای از دیگر نکات مثبت این کشور بوده و این شهرهای هر کدام با سبک های مختلف سرگرم نماینده دارای صحنه های پر جنب و جوشی می باشند. یکی دیگر از ویژگی های تایلند توسعه یافتگی بیشتر آن می باشد. در این کشور اینترنت با سرعت بالا در همه جا قابل دسترسی بوده و سیستم های جاده ای و بزرگراه های مدرن و ایمنی وجود دارد. مراکز خرید بزرگ و مدرن در اکثر قسمت های شهری وجود داشته و همچنین می توانید دسترسی راحتی به سینما یا فروشگاه های بزرگ داشته باشید. و البته از دیگر نکاتی که تایلند بسیار در آن پر رنگ می باشد غذاهای این کشور است که با تنوع بسیار و طعمی عالی همواره یک مقصد مورد استقبال برای گردشگران علاقه مند به غذا می باشد.

مقایسه نکات مثبت کامبوج در مقابل تایلند

اگر پایتخت دو کشور را از نظر ترافیکی مقایسه کنیم بانکوک دارای ترافیک بسیار زیادی در مقایسه با پنوم پن می باشد. در موضوع سواحل کامبوج نیز دارای ساحل های بسیار زیادی است اما نمی تواند با تایلند رقابت کند زیرا فقط خط ساحلی نیست. اما ساحل کامبوج دارای زیبایی ها و مکان هایی است که برای لذت بردن از شن و ماسه مناسب می باشد و از آنجایی که این ها کمتر توسعه یافته اند شما به زودی متوجه خواهید شد که در ساحل زباله های بسیاری وجود دارند. فرهنگ تایلندی از فرهنگ Khmer مشتق شده است اما از طرف دیگر ساختمان آنکگور وات بیش از 1200 سال قدمت داشته و هنوز نیز یکی از بزرگترین نمایدهای کامبوج به شمار می رود. شب زنده داری در تایلند بسیار مورد طرفدارتر است اما کامبوج نیز عطر و طعم خود را پس از غروب از دست نمی دهد. کامبوج در مقابل تایلند نیز دارای کمپانی های بزرگ و مراکز تفریحی بسیاری در پنوم پن و همچنین سواحل سیهانوکویل می باشد. این نوعی متفاوت از صحنه است و در این مورد شما پول کمتری هزینه خواهید کرد به طوری که می توانید با 50 سنت در هر ساعت کل روز خود را تفریح کنید. توسعه یافتگی نیز به افزایش قیمت ها و فضاهای کمتری منجر می گردد پس بهتر است قبل از سفری که قصد انجام آن را دارید بدانید که می بایست متفاوت از جایی باشد که شما زندگی می کنید. در کامبوج نیز غذاهای خوبی می توانید پیدا کنید، هرچند که به اندازه تایلند نمی باشد اما این غذاها نیز طعم خاصی دارند. مواد غذایی غربی به طور متوسط در کامبوج از کیفیت متوسط بالاتری برخوردار می باشند زیرا این موضوع را می توانید به نفوذ استعماری فرانسه در این کشور و همچنین امکانات مهاجرت و کار در این کشور نسبت دهید. کامبوجی ها ممکن است ثروتمند نباشند اما آن ها همواره لبخند روی لبشان دارند.

چرا کامبوج بهتر است؟

تایلند در دهه گذشته بسیار کوشش نموده است اما در هر صورت همه چیز در آن خوب نمی باشد. تایلند برای خرید بسیار مناسب بوده و فضای شهری خیلی خوبی دارد که برای بعضی از آن ها جذاب است اما برای مسافرانی که بودجه برایشان محدود است کامبوج گزینه بهتری می باشد. قیمت کامبوج در مقابل تایلند به صورت دوره ای ارزان تر می باشد. در حالی که مکان ها و اجناس گران قیمت نیز وجود دارند اکثر جمعیت مهاجر و توریست به سمت خریدهای ارزان گرایش دارند به عنوان مثال نوشیدنی ها، مهمان خانه ها و هتل ها به نسبت تایلند اران تر می باشد. چیزهایی که گران قیمت تر می باشند آن هایی هستند که گردشگران به هیچ وجه از آن ها خرید نمی نمایند. مردم کامبوج بسیار واقعی تر و محبت آمیز تر از مردم تایلند می باشد. باز هم این موضوع را می توان به نفوذ فرانسوی ها به عنوان مستعمره این کشور نسبت داد زیرا آن ها این دیدگاه را ایجاد نموده اند که خارجی ها می توانند چیزهای خوبی را برای ارائه به جامعه داشته باشند در حالی که تایلندی ها نظریه های خارجی را راه نمی دهند حتی اگر ارزان تر و کارامدتر باشد.

از آنجایی که کامبوج یک کشور کمتر توسعه یافته است بنابراین در جاده های آن ماشین های کمتری دیده می گردد و شما هرگز در سیانکوویل ترافیک نخواهید دید. مردم کامبوج نیز بسار آهسته تر حرکت می نمایند و از طرف دیگر تلفات جاده ای به مراتب کمتر از تایلند می باشد. یکی دیگر از موارد زبان انگلیسی است که در کامبوج بسیار پیشرفته تر از تایلند بوده و ارتباط بین مردم و توریست بهتر می تواند برقرار گردد. برخلاف تایلند که زبان انگلیشی صرفا به عنوان یک درس تمایلی مورد استفاده قرار می گیرد در کامبوج در مقابل تایلند زبان انگلیسی به طور جدی در مدارس تدریس می گردد. شما بچه های 13 ساله ای را در اینجا مشاهده خواهید کرد که از یک وکیل تایلندی بهتر می توانند به زبان انگلیسی صحبت نمایند. پلیس اینجا کمی با پلیس تایلند متفاوت است. شاید در تایلند پلیس هایی پیدا شوند که گردشگران را بی دلیل جریمه نمایند، اما در کامبوج از این خبرها نیست. پلیس های اینجا می دانند که گردشگران با خودشان ارز به همراه می آورند و باعث شکوفایی مالی کشور آن ها می شوند. در واقع گردشگران با ورودشان به هر کشوری رونق مالی آن کشور را به ارمغان می آورند. مردمان، مسئولان و حتی پلیس این کشور هم به خوبی این مهم را می دانند.

نتیجه گیری

نتیجه گیری از این مطلب بسیار ساده است! تایلند کشوریست که از منظر مالی پیشرفت های زیادی داشته و گردشگران و مهاجران بسیار زیادی دارد. هر سال، مردمان بیشتری به دنبال مکان های جدیدی برای مسافرت می گردند و کامبوج یکی از این مکان های بسیار محبوب در آسیا است. کامبوج کشوری شگفت انگیز است که مقاصد تفریحی بسیار زیادی دارد و همین مقاصد هستند که آن را برای ایجاد خاطراتی به یادماندنی آماده نموده اند. چیزی که کامبوج را بیش از پیش با اعتبار و جذاب می نماید، این است که این کشور تاریخی بسیار تلخ داشته و با سخت کوشی مردمانش توانسته خود را به یکی از محبوب ترین مقاصد تفریحی جهان تبدیل کند. امروزه میلیون ها نفر از این کشور زیبا دیدن می نمایند.

منبع: www.wanderwisdom.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 549

به "کامبوج مقصد بهتری نسبت به تایلند است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامبوج مقصد بهتری نسبت به تایلند است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید