چین بار دیگر بازدید نخست وزیر ژاپن از معبد جنجالی را محکوم کرد

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: نماینده چین در سازمان ملل بار دیگر اقدام نخست وزیر ژاپن در بازدید ماه دسامبر از معبد جنجالی دوران جنگ در شهر توکیو را محکوم کرد.

چین بار دیگر بازدید نخست وزیر ژاپن از معبد جنجالی را محکوم کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ نماینده چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت بازدید شینزو آبه نخست وزیر ژاپن از معبد جنجالی یاسوکانی در شهر توکیو را محکوم نموده است.

بر اساس این گزارش وی توضیح داد، نخست وزیر ژاپن نباید از معبدی بازدید می کرد که نشانگر افتخار به کسانی است که جنگ را شروع کردند و خون تعداد زیادی از مردم منطقه را ریختند. کوشش برای تغییر تاریخ موجب بی ثباتی آرامش در منطقه خواهد شد و چالش جدی برای صلح در بین کشورهای منطقه است.

چین و ژاپن دومین و سومین اقتصادهای بزرگ دنیا هستند و حجم مبادلات مالی و تجاری دو کشور در سال 2012 میلادی به بیش از 334 میلیارد دلار رسیده است.چین و کره جنوبی بر این باورند که شینزو آبه حاضر به پذیرش اشتباهات ژاپن در جریان جنگ دنیای دوم نیست و اقدام اخیر وی در بازدید از معبد یاسوکانی نیز نشانگر حمایت نخست وزیر ژاپن از گسترش نظامی گری این کشور است.

اختلافات چین و ژاپن بر سر مالکیت جزایر واقع در دریای شرقی چین تاثیر منفی زیادی بر همکاری های مالی و تجاری در سال 2012 داشته است.شینزو آبه در یک سالی که به قدرت رسیده بارها خواهان مذاکره با مقام های چینی شده است ولی دولت پکن حاضر به پذیرش این درخواست نشده است. ژی جین پینگ رئیس جمهور چین و شینزو آبه طی امسال دو بار به طور کوتاه با یکدیگر دیدار و مصاحبه کردند. بار نخست در نشست اپک که اکتبر در جزیره بالی اندونزی برگزار گردید و بار دیگر در حاشیه نشست رهبران گروه 20 که سپتامبر در شهر سن پیترزبورگ برگزار گردیده بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 505

به "چین بار دیگر بازدید نخست وزیر ژاپن از معبد جنجالی را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بار دیگر بازدید نخست وزیر ژاپن از معبد جنجالی را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید